Authenticator-krav på Diablo III-insättningar

Robot
Authenticator-krav på Diablo III-insättningar

Vill du använda dig av det kommande Real Money Auction House för insättning eller uttag? Då gör du bäst i att skaffa dig en Authenticator.

#nyhetstips, #diablo-iii, #blizzard


Medlem
Authenticator-krav på Diablo III-insättningar

Ser inget fel i detta, lär bli en shitstorm ända när RMAH släpps med folk som förlorat sina pengar, detta hjälper väl till lite iaf.

Medlem

Med tanke på att jag blev hackad utan den där authenticatorn så är det nog en väldigt bra idé att skaffa sig den, oavsett om man vill använda riktiga pengar eller inte.

Medlem

Annars kan man ju ta jobb som målare...?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Authentication kostar pengar dock?

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Authentication kostar pengar dock?

finns gratis till smartphones

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Authentication kostar pengar dock?

Den kostar typ en hundring inc frakt så är inte mycket att orda om i detta fallet då om man är inreserad av rmah lär tjäna in den hundringen ganska snabt. Den finns ju dessutom som sagt tidigare gratis till ifön och android.

Borde inte Blizzard tagit på sig skulden för deras säkerhetsluckor? Skulle vara intressant att veta om de går plus/minus på att sälja de små dosorna.

Medlem
Skrivet av Grön:

Borde inte Blizzard tagit på sig skulden för deras säkerhetsluckor? Skulle vara intressant att veta om de går plus/minus på att sälja de små dosorna.

De har sagt upprepade gånger att de säljer dom för samma pris som det kostar dem att tillverka dem. (+frakt)

Medlem

Känns väl ganska rimligt?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av raefzm88:

Authentication kostar pengar dock?

Den kostar typ en hundring inc frakt så är inte mycket att orda om i detta fallet då om man är inreserad av rmah lär tjäna in den hundringen ganska snabt. Den finns ju dessutom som sagt tidigare gratis till ifön och android.

Finns gratis som app till iphone. Jag använder den själv.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av wastaah:

De har sagt upprepade gånger att de säljer dom för samma pris som det kostar dem att tillverka dem. (+frakt)

Tackar för infon, de enda som förlorar några egentliga pengar på fiaskot är alltså de trogna kunderna som redan stått för sin del i affärsuppgörelsen när de köpte spelet.

Inaktiv

Det är ju lite tråkigt att ingame-guld kommer gå att köpa för IRL stålar.

Det kommer bli en sådan inflation att det är omöjligt att köpa saker för ingameguld på ah, om man tänkte farma själv :/

Medlem

max för någonting att kosta är 2 miljarder, så jag tror nog att de flesta sakerna kommer ligga uppe på 2 miljarder om de säljs för in game pengar, men RMAH kommer va ett helvete

XAM
Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av wastaah:

De har sagt upprepade gånger att de säljer dom för samma pris som det kostar dem att tillverka dem. (+frakt)

Tackar för infon, de enda som förlorar några egentliga pengar på fiaskot är alltså de trogna kunderna som redan stått för sin del i affärsuppgörelsen när de köpte spelet.

Kostar ju ingenting att fixa till sin mobil? Ser inte problemet.

Skrivet av XAM:

Kostar ju ingenting att fixa till sin mobil? Ser inte problemet.

Okej, de flesta har mobil så det låter som en bra lösning. Jag visste inte tillräckligt för att kritisera, läste i princip att kunden ska tvingas betala för deras misstag & så får det ju aldrig gå till. Inget personligt allihopa!

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av XAM:

Kostar ju ingenting att fixa till sin mobil? Ser inte problemet.

Okej, de flesta har mobil så det låter som en bra lösning. Jag visste inte tillräckligt för att kritisera, läste i princip att kunden ska tvingas betala för deras misstag & så får det ju aldrig gå till. Inget personligt allihopa!

Problemet är ju att i majoriteten av fallet där det råder brist på säkerhet så beror det på att kundens dator är full med skit. Har aldrig hört något om att hackers skulle fått tag på någonting genom att bryta sig genom Blizzards säkerhet.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av XAM:

Kostar ju ingenting att fixa till sin mobil? Ser inte problemet.

Okej, de flesta har mobil så det låter som en bra lösning. Jag visste inte tillräckligt för att kritisera, läste i princip att kunden ska tvingas betala för deras misstag & så får det ju aldrig gå till. Inget personligt allihopa!

Jag fattar inte Blizzards misstag här, det ligger väl snarare på spelaren att skydda sitt lösenord? Bnet konton är inte svårare eller lättare att hacka än andra konton, majoriteten, om inte alla konton har blivit hackade för att så många använder samma lösenord till olika tjänster eller surfar på suspekta sidor. Blir en tjänst därmed hackad så blir i princip alla tjänster med samma lösenord det också om det inte är några kids som hackar på random.

six
Medlem

Själv tror jag att guld kommer hålla ett starkt värde då capen för rmah är rätt så låg, om man jämför med d2 items på svarta marknaden. Vet inte vad guld capen ligger på men sälja ett item för en miljard guld och sedan sälja guldet för riktiga pengar kan mycket väl ge mer även efter blizzards 15%.

Skrivet av Xepheros:

Problemet är ju att i majoriteten av fallet där det råder brist på säkerhet så beror det på att kundens dator är full med skit. Har aldrig hört något om att hackers skulle fått tag på någonting genom att bryta sig genom Blizzards säkerhet.

Det visste jag inte, vet nästan ingenting alls om orsakerna till problemen spelet har så det var onödigt av mig att vara negativ ifrån början.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Xepheros:

Problemet är ju att i majoriteten av fallet där det råder brist på säkerhet så beror det på att kundens dator är full med skit. Har aldrig hört något om att hackers skulle fått tag på någonting genom att bryta sig genom Blizzards säkerhet.

Det visste jag inte, vet nästan ingenting alls om orsakerna till problemen spelet har så det var onödigt av mig att vara negativ ifrån början.

Mycket onödigt. Jag hoppas att det börjar läras ut grunderna om IT säkerthet i grundskolan snart så man slipper alla skit kommentarer om SQL injection, session hijacking etc. Så folk lär sig ta ansvar om sin egen säkerhet istället för att alltid skylla på andra. Det lär ju bli en hel del konton hackade nu i Diablo och World of Warcraft när LOL servernarna blivit hackade då de flesta använder samma simpla lösenord överallt.

Skrivet av FZSuger:

Mycket onödigt.

Nu ska vi inte överdriva detta till absurdum. Förbisåg som sagt att ansvaret lika gärna kunde ligga hos användarna, jag har bett om ursäkt för den tabben så det är väl onödigt om något att gräva djupare i detta med just mig.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av FZSuger:

Mycket onödigt.

Nu ska vi inte överdriva detta till absurdum. Förbisåg som sagt att ansvaret lika gärna kunde ligga hos användarna, jag har bett om ursäkt för den tabben så det är väl onödigt om något att gräva djupare i detta med just mig.

Nu var det inte jag som skrev nonsens, men va inte meningen att attackera dig direkt, var mer tänkt rent allmänt. Blev dock lite dumt när jag öppnade med det.

Skrivet av FZSuger:
Skrivet av Grön:
Skrivet av FZSuger:

Mycket onödigt.

Nu ska vi inte överdriva detta till absurdum. Förbisåg som sagt att ansvaret lika gärna kunde ligga hos användarna, jag har bett om ursäkt för den tabben så det är väl onödigt om något att gräva djupare i detta med just mig.

Nu var det inte jag som skrev nonsens, men va inte meningen att attackera dig direkt, var mer tänkt rent allmänt. Blev dock lite dumt när jag öppnade med det.

Men så var ju ditt förslag på IT-grunderna vettiga också

Skrivet av FZSuger:

Nu var det inte jag som skrev nonsens, men va inte meningen att attackera dig direkt, var mer tänkt rent allmänt. Blev dock lite dumt när jag öppnade med det.

Jag accepterar att jag gjorde bort mig med min kritik emot Blizzard, sånt händer. Fick lära mig hur det låg till & vill inte tjafsa, på något sätt med övriga besökare när vi nu inte ens har några skilda åsikter. Har inte tummat ner några inlägg alls så något tumkrig är ingenting jag försöker starta.

Medlem

Authenthicator är en billig/gratis försäkring det är dumt att vara utan..
..men ditt sessions-ID kan fortfarande kapas!


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av MrLonghair:

Authenthicator är en billig/gratis försäkring det är dumt att vara utan..
..men ditt sessions-ID kan fortfarande kapas!

Jag antar att du skojar.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av FZSuger:
Skrivet av Grön:
Skrivet av FZSuger:

Mycket onödigt.

Nu ska vi inte överdriva detta till absurdum. Förbisåg som sagt att ansvaret lika gärna kunde ligga hos användarna, jag har bett om ursäkt för den tabben så det är väl onödigt om något att gräva djupare i detta med just mig.

Nu var det inte jag som skrev nonsens, men va inte meningen att attackera dig direkt, var mer tänkt rent allmänt. Blev dock lite dumt när jag öppnade med det.

Men så var ju ditt förslag på IT-grunderna vettiga också

Man kan alltid drömma. Men att förslå att folk ska få utbildning i hur man ser över sin egen säkerhet är helt vettigt, men kanske inte direkt realistiskt.

Skrivet av FZSuger:

Det lär ju bli en hel del konton hackade nu i Diablo och World of Warcraft när LOL servernarna blivit hackade då de flesta använder samma simpla lösenord överallt.

Brr, folk som använder samma lösenord överallt skrämmer mig. Det är som att ha en enda nyckel till hemmet, bilen, cykeln, semesterstugan, skotern osv osv.. Visst, du kanske har full koll på din nyckel, men nån dag måste du låna ut den till en dotter, granne som ska vattna blommorna på semestern eller liknande, och då smäller det.. Precis som att det räcker med att en av alla siter/applikationer du är registrerade på behöver ha en brist i säkerheten.

Medlem
Skrivet av XAM:

Kostar ju ingenting att fixa till sin mobil? Ser inte problemet.

Intressant att förutsätta att precis alla har en iPhone eller Andriod smartphone.

OnT: Jag tycker nog att det är en väldigt bra idé att kräva extra säkerhet när det är riktiga pengar involverat. Visst, att återställa någons karaktärer när kontot blivit hackat/övertagit/whatever är en sak men när det är pengar inblandat är det inte alls lika enkelt längre.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

12
Skriv svar