Ny Diablo 3-kontrovers: låsta ryska utgåvor

Robot
Ny Diablo 3-kontrovers: låsta ryska utgåvor

Blizzard låser den mycket billigare ryska Limited-utgåvan till att endast vara spelbar på ryska, vilket går emot vad som sades i mitten av maj.

#nyhetstips, #blizzard, #diablo-iii


Medlem
Ny Diablo 3-kontrovers: låsta ryska utgåvor

om man nu köper det från ryssland för att det är lite billigare så får man väl skylla sig själv
men tycker det är synd om de ryssar som kanske vill spela på engelska.
Låter som det är något dom måste fixa.

jag menar tänk om spelet vart på svenska här i sverige.... HORROR!!
(diablo till ps1 im looking at you!)

Medlem

Hoppas att en dag så är folk inte lika mycket "fanboy" över blizzard och slutar tror att dom inte kan göra fel eller att deras spel alltid är perfekta.

Med det sagt så tycker jag att det är lite dåligt utav dom att inte bara ta bort möjligheten för andra länder att spela med engelsk text, då jag vet personligen att jag föredrar engelska i mina spel över svenska men det är extra dåligt utav dom om jag har förstått rätt att dom sa förut en sak men nu så ignorerar dom det och går tillbaka på sitt ord?

Kan svara till folk som kommer anklaga mig att jag bara säger detta för att jag köpte en rysk utgåva att det är felaktigt och att jag kan fortsätta spela med finfin engelsk text.

Och till den andra delen utav folk som inte gillar att jag kritiserar blizzard, snälla inse att dom är ett företag och som ett företag så har dom en plikt att maximera vinster över att vara din vän eller t.o.m göra ett spel så bra som möjligt, dels varför vi inte ser blizzard spel med bättre grafik eftersom det skulle minimera antalet personer att sälja spelen till.

Medlem

Smart att köra med sådant i Ryssland av alla ställen, tja Activision om det inte knäckts innan lär det väl nu bara vara en tidsfråga.

Medlem

En bekant fick problem vid uppstart då han köpte spelet i Sydkorea. Och kunde inte ändra språk. Det resulterade i att han blev tvungen att radera alla sina gubbar innan supporten kunde ändra spårkinställning på hans spel. Verkar mycket konstigt...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Eftersom spelet är så mycket billigare förstår jag att dem sätter en begränsning för att hindra att folk utifrån ska börja köpa den ryska limited edition. Problemet är deras uttalande om att man ska kunna byta språk som vanligt.. Låter som att Blizzard själv inte vet hur dem ska ha det.

Medlem

Är det det här som kallas fri marknad, eller är det motsatsen till fri marknad?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Okej med nya exemplar efter idag typ... Men folk som köpt spelet förr å spelat på engelska.. Detta kan nog tas upp med konaumentverket..

Förresten... Du kan få tag i engelsk installation lätt på nätet.. Det är väl spelet som e ryskt.. Inte din nyckel?

Inaktiv
Skrivet av Ellakk:

Är det det här som kallas fri marknad, eller är det motsatsen till fri marknad?

Klart det är en fri marknad, företagen kan suga ut dig på vilket vis de vill

Skribent
Skrivet av Lepr:

om man nu köper det från ryssland för att det är lite billigare så får man väl skylla sig själv
men tycker det är synd om de ryssar som kanske vill spela på engelska.
Låter som det är något dom måste fixa.

jag menar tänk om spelet vart på svenska här i sverige.... HORROR!!
(diablo till ps1 im looking at you!)

Färskt Kött!

Medlem

tycker det är bra av blizzard att släppa en billigare variant i delar av världen där det kan behövas, och har inga problem med att de låser det till det landets språk. det som är dumt är väl att de sagt att man ska kunna byta språk, de borde ha tänkt över det uttalandet lite först.

Medlem

Är ju ungefär som R5 på dvd och bluray. Att man i Ryssland släpper filmer för en billigare peng, för att motverka piratkopering. Skillnaden är ju dock den att dom oftast inte är i lika bra videokvalitet samt att det är ryss-dubbat.

--
Samtidigt kan man ju se det så här, om nu spelet kostar 150kr i Ryssland och säg 400kr i Sverige. Är då dessa 250kr ren vinst? Eller betalar vi överpris, för att Ryssland ska kunna få billigare? Skulle vi kunna få det billigare om vi köper det på Svenska?

Det finns många som har "låg" lön i andra länder, varför ska inte dessa subventioneras av Blizzard? Att göra skillnad på gamers och gamers är inte ett smart politiskt drag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Russian Edition säger ju sig självt att spelet är på ryska, men å andra sidan, i fall Blizzard gått ut med att det ska gå att köra med engelskt språk på RE så är det ju i så fall jävligt svagt av dom att inte leva upp till sina löften.

Har ryssarna ingen möjlighet att kunna köpa och spela originalet? Har dom möjligheten så tycker jag att dom gått och väl kan hosta upp den extra slanten för att spela på engelska.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Hoppas att en dag så är folk inte lika mycket "fanboy" över blizzard och slutar tror att dom inte kan göra fel eller att deras spel alltid är perfekta.

Med det sagt så tycker jag att det är lite dåligt utav dom att inte bara ta bort möjligheten för andra länder att spela med engelsk text, då jag vet personligen att jag föredrar engelska i mina spel över svenska men det är extra dåligt utav dom om jag har förstått rätt att dom sa förut en sak men nu så ignorerar dom det och går tillbaka på sitt ord?

Kan svara till folk som kommer anklaga mig att jag bara säger detta för att jag köpte en rysk utgåva att det är felaktigt och att jag kan fortsätta spela med finfin engelsk text.

Och till den andra delen utav folk som inte gillar att jag kritiserar blizzard, snälla inse att dom är ett företag och som ett företag så har dom en plikt att maximera vinster över att vara din vän eller t.o.m göra ett spel så bra som möjligt, dels varför vi inte ser blizzard spel med bättre grafik eftersom det skulle minimera antalet personer att sälja spelen till.

Håller med till stor del, Blizzard är knappast perfekta, men jag fattar inte varför så fort någon inte håller med om en viss kritik (mot vad som helst), så är dom helt plötsligt och automatiskt "fanboys". Trångsynt tycker jag.

Många av de där spelsajterna som säljer digitala utgåvor har kört med den ryska varianten. Kanske försöker de ta bort den möjligheten nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

six
Medlem

Inte så konstigt att blizzard inte vill att hela världen ska få D3 billigt när dom redan låtit 1.2mil woware få det "gratis".

Synd om de ryssar som vill spela på engelska och redan köpt den ryska varianten men går som sagt att köpa en internationell version också. Har man en dator som kan spela D3 så bör inte 60$ vara en omöjlig summa att komma över.

Själv så tyckte jag att Dungeon keeper på svenska skapade en hel del extra humor...

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är ju ungefär som R5 på dvd och bluray. Att man i Ryssland släpper filmer för en billigare peng, för att motverka piratkopering. Skillnaden är ju dock den att dom oftast inte är i lika bra videokvalitet samt att det är ryss-dubbat.

--
Samtidigt kan man ju se det så här, om nu spelet kostar 150kr i Ryssland och säg 400kr i Sverige. Är då dessa 250kr ren vinst? Eller betalar vi överpris, för att Ryssland ska kunna få billigare? Skulle vi kunna få det billigare om vi köper det på Svenska?

Det är ju högre skatt osv i Sverige så det tar ju en del av kakan. Sedan så fungerar det väll som med R5 som någon nämnde, att även om produkten säljs med ett lägre pris är det bättre än att inte sålt någon produkt alls.

Medlem

Alla utgåvor kan lika gärna vara låsta till sina respektive språk för min del.

Inaktiv

nej tack till svenska spel och svensk dubbning har redan förstört en generation av filmer med sin inkompetens

Medlem
Skrivet av moberg:

tycker det är bra av blizzard att släppa en billigare variant i delar av världen där det kan behövas, och har inga problem med att de låser det till det landets språk. det som är dumt är väl att de sagt att man ska kunna byta språk, de borde ha tänkt över det uttalandet lite först.

Lagat något gott på senaste?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

AW8
Medlem

signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Försäljning av pirat-material är big business i forna Sovjet. Finns enorma marknader som bara säljer piratat material till en bråkdel av orginal-priset - det kan t.o.m vara väldigt svårt att hitta något som INTE är piratat när vi pratar mjukvara, musik-cd eller DVD. Ofta är saker ute på marknaden inom en vecka efter att det är släppt, dubbat och klart - det görs grova pengar på't. Därför företag försöker att tjäna åtminstånde några $ genom att sälja till lägre pris i området.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Lagat något gott på senaste?

Matlagaren heter MoRberg.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Såhär är det väl alltid med Ryska utgåvor eller? Har besökt Riga flertalet gånger och där verkar det finnas två varianter, en engelsk och en rysk version (Lettland har uppenbarligen ganska många Ryssar i landet.). Den ryska versionen är alltid mycket billigare, men ska vara låst i språket. Aldrig vågat köpt och testat dock.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Juggernawt:
Skrivet av ivanhoe68:

Lagat något gott på senaste?

Matlagaren heter MoRberg.

haha, tack. fattade inte kopplingen först.

Inaktiv

Kanske inte världens storskräll men fortfarande fult att inte hålla sina löften.

Medlem

Begränsar de inte den billiga versionen så är det bara en tidsfråga innan personer över hela världen börjar kräva pengar tillbaka för att de betalat normal pris för sitt spel. Tycker det är bra att blizz släpper billigare utgåvor som har en begränsning på något vis men i detta fallet kunde de ju ha skött det smidigare.

Medlem

Samma med Battlefield 3, dvs, ryska versionen går bara spela på ryska utan hack.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Har aldrig gillat Blizzard speciellt, dom tänker kvantitet före kvalitet.

Sedan släppet av WoW 2005 så har Blizzard sjunkit lägre och lägre, då dom anpassar sina spel för den större massan mer och mer. Endast för att tjäna pengar.

Diablo 3 är för övrigt ett dåligt spel overall. Fortfarande i Beta stadiet.

Att det tog så lång tid att släppa Diablo 3 är en gåta för mig, utvecklarna själva hade inte ens spelat Inferno.

Tacka vet jag Valve, kvalitet över kvantitet.

Det är väl klart som korvspad att de är ute efter att tjäna pengar. Det är ju inte ett välgörenhetsföretag direkt. Hade jag vart i samma sitts så hade jag nog inte gjort annorlunda heller. Sen så vill de säkerligen också täcka utvecklingskostnader, kommande utvecklingskostnader för spel. Det är vad företag gör, live with it.

Skulle definitivt inte hålla med om att diablo 3 är ett DÅLIGT spel. Fan heller, men kanske levde det inte upp till folks förväntningar.

12
Skriv svar