Hjälp! Diablo 3 framerates går från 120+ till 9

Medlem
Hjälp! Diablo 3 framerates går från 120+ till 9

Ok jag behöver hjälp problemet är att diablo 3 helt enkelt flyter sjukt dåligt på min maskin. Jag har testat de mesta tweaks som fanns tillgängliga bland annat bocka av alla shadows, FX, höga texturer, ändra till lägsta resolution men inget ändrar dipsen i fps. Testade också att ändra om till windowed och ändra om hårdvaru inställningen i txt filen från "4" till "1". Det sista hjälpte lite eftersom nu flyter jag på över 100fps utom när det kommer många mobs eller folk i party använder abilities då droppar mina fps till runt 9-30 vilket ger otroliga spikes.

Jag kör i5 laptop med radeon hd 5850 mobility med 8gb ram och 7200 hd och är som ni ser inom minimum specs. När jag sätter på default vill till och med spelet get mig max på allt vilket gör mig ännu mer förvånad över att det flyter så dåligt. Är det min dator som är för svag eller är det nått problem med d3?

Datorn ska helt klart klara av det, hade en G73JH med i7 och HD5870M som D3 flöt bra på; på max grafik. Har du testat att installera nya grafikdrivrutiner? 12.6 är väl de senaste (osäker på om de finns till laptop-korten)?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Jag updaterade då diablo 3 kom ut så kör på 8.961.0.0 dv.s x.4 skulle jag tro inte testat x.4b som skulle fix buggar för lägre kort men eftersom mitt kort är 5000 serien så gäller fixen ändå inte mitt kort.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4551308950 verkar osm jag inte är ensam :-/

Medlem

Annars kanske du kan testa att öppna upp laptopen och rensa fläktarna och så. (OBS: Om du inte vet hur du ska göra så ska du helst be nån som kan det göra det åt dig.)

Medlem

Testade rensa fläcktarna men det gav inga resultat. Har verkligen testat allt hajar verkligen inte vad som kan vara fel men det verkar som diablo 3 har dålig kodning för jag tror problemet har att göra med min hårdisk och att den försöker accessa animationer etc men laggar ur... Det eftersom jag inte tror att det är ett grafiskt fel.

Medlem
Skrivet av daemonhorde:

Testade rensa fläcktarna men det gav inga resultat. Har verkligen testat allt hajar verkligen inte vad som kan vara fel men det verkar som diablo 3 har dålig kodning för jag tror problemet har att göra med min hårdisk och att den försöker accessa animationer etc men laggar ur... Det eftersom jag inte tror att det är ett grafiskt fel.

Diablo 3 har inte så värst dålig kodning, kan vara så att laptopen börjar bli seg helt enkelt. Dags att köpa en ny dator är jag rädd

phi
Medlem

Låter som ett liknande problem som jag hade på en gammal asus-laptop innan den havererade helt.

Sätt en begränsning på 60 fps eller liknande ifall du inte redan har gjort det. Det är väl ett måste om man inte har en monsterdator och vill slippa jobbiga fps drops. Lär ju inte lösa ditt problem men åtminstone minska märkbarheten av det.

Det kanske är dags för en formatering?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Jaha? Okej det verkar som några här har halv somnat? För det första min dator klarar deus ex, crysis 2, dota2, hon, tf2, witcher 2 med bra frame rates och relativt höga inställningar. Faktum är att diablo 3 ska känna av vad min dator klarar och ställer in nästan allt på high. För det andra även om jag ställer in diablo 3 på windowed ändrar om specs till low på allt så laggar spelet.

Nu spelar det iofs ingen roll eftersom jag kommer lägga ner spelet helt ändå. Tok leds på nya ändringarna dv s ökad repair kost som gör att jag tappar ca 100g varje slag jag slår får 10k i repair cost även om jag inte dör så gett upp på liret.

Efter veckor av lirande och slowdowns i fighter inser jag att a) spelet är sjukt buggit på amd/ati. b) spelets q&a team är retards b) spelet är buy 2 play inte ens buy 2 win... så vi kan nog stänga den här tråden ingen hjälp behövs längre.

Medlem

Har du kontaktat support?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ja jag har skrivit i olika trådar på technical forums där folk har haft liknande problem. Hur som helst så är jag färdig med spelet så det spelar mindre roll.

Medlem

Så irriterande. Nåväl, du spelar inte spelet så.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar