Authenticator-krav på Diablo III-insättningar

Medlem

Om man vill förvara sina pengar säkert i sitt hem, lägger man det under kudden då för att spara pengarna det kostar för ett kassaskåp? Nae, skulle inte tro det.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av FZSuger:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av FZSuger:
Skrivet av Grön:
Skrivet av FZSuger:

Mycket onödigt.

Nu ska vi inte överdriva detta till absurdum. Förbisåg som sagt att ansvaret lika gärna kunde ligga hos användarna, jag har bett om ursäkt för den tabben så det är väl onödigt om något att gräva djupare i detta med just mig.

Nu var det inte jag som skrev nonsens, men va inte meningen att attackera dig direkt, var mer tänkt rent allmänt. Blev dock lite dumt när jag öppnade med det.

Men så var ju ditt förslag på IT-grunderna vettiga också

Man kan alltid drömma. Men att förslå att folk ska få utbildning i hur man ser över sin egen säkerhet är helt vettigt, men kanske inte direkt realistiskt.

Trots min tidigare kommentar om att folk gärna skyller på andra så måste jag som IT-säkerhetsstudent som gärna forskar lite "sidan om" och rapporterar säkerhetsbrister faktiskt säga att det är oroväckande hur många sidor som har sårbarheter i dagens läge som inte tar någon längre tid att fixa om man bara följer "best practice", eller har någorlunda koll på säkerhetssituationen idag.

Medlem

ett tips o ha lösenordet på en txt fil...så länge du vet att kompisar inte jäklas med en eller är folk runt omkring på datorn du inte litar på så är det en dum idee. men funkar där jag är...är knappt någon här och bara folk som man vet vilka dom är på besök. så copy + paste väldigt bra mot key loggers. så länge man vet att sin dator är ren så kör jag med det...funkat hittills och kör även med helt random lösenord..skriv upp på papper eller memorera..tänk ut ett mönster är säkrare på att komma ihåg ett lösenord ^^


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

även om du inte har en smartphone, så kan du fortfarande ha en authenticator gratis.

det finns Android simulatorer som du kan använda genom din dator.

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Komured:
Skrivet av raefzm88:

Authentication kostar pengar dock?

Den kostar typ en hundring inc frakt så är inte mycket att orda om i detta fallet då om man är inreserad av rmah lär tjäna in den hundringen ganska snabt. Den finns ju dessutom som sagt tidigare gratis till ifön och android.

Finns gratis som app till iphone. Jag använder den själv.

Var det inte typ exakt precis det jag skrev?

Medlem
Skrivet av Grön:

Borde inte Blizzard tagit på sig skulden för deras säkerhetsluckor? Skulle vara intressant att veta om de går plus/minus på att sälja de små dosorna.

Dom är bundna via lag att rapportera alla säkerhets intrång på deras sida av systemet.

Medlem

Har haft authenticatorn sedan den släpptes och gillar den faktiskt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av MrSandman:

ett tips o ha lösenordet på en txt fil...så länge du vet att kompisar inte jäklas med en eller är folk runt omkring på datorn du inte litar på så är det en dum idee. men funkar där jag är...är knappt någon här och bara folk som man vet vilka dom är på besök. så copy + paste väldigt bra mot key loggers. så länge man vet att sin dator är ren så kör jag med det...funkat hittills och kör även med helt random lösenord..skriv upp på papper eller memorera..tänk ut ett mönster är säkrare på att komma ihåg ett lösenord ^^

Om man kör på denna så är bättre att skriva ner en del av lösenordet. Så om någon kommer åt textfilen så får dom bara halva lösenordet.

Alternativt så kör man http://keepass.info/

Inaktiv
Skrivet av Ghostknight:

Med tanke på att jag blev hackad utan den där authenticatorn så är det nog en väldigt bra idé att skaffa sig den, oavsett om man vill använda riktiga pengar eller inte.

Password reuse?

Inaktiv

Om lösenordssäkerhet:

•Återanvånd aldrig lösenord, om du råkar ut för intrång får du  skylla dig själv då.

•Att ha specialtecken i lösenordet gör det sällan säkrare. Visst det tar längre tid att knäcka men det är ingen som använder brute force mot vanliga användare.
Det är oftast bättre att ha något man kommer ihåg kanske: "SkansensLoggaÄrEnhaxxigEkorre".

Snälla ta inte namnet på din hund eller flickvän.

•De här lösenordsprogrammen är superbra. Men det är krångligt om man vill sitta på jobbet eller liknande och skriva lite på något forum.

•Keyloggers och virus finns det inget annat bra sätt att skydda sig mot än att inte få dem. Så ha ett ordentligt virusskydd.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av raefzm88:

Authentication kostar pengar dock?

finns gratis till smartphones

Jag kanske borde köpa en smartphone

Medlem

Fått kontot hackat en gång i wow fråga mig inte hur men hade unikt lösenord inget reuse, men detta var innan man hade authenticator efter det inga problem.

Ska tilläggas att när jag fick kontot tillbaka så var jag helt plötsligt några hundratusen rikare, så man får väl tacka den goldseller som snott kontot


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

För er som inte har en mobil av modellen nyare (har själv en av de första smartphones som kom) så finns alltid WinAuth http://code.google.com/p/winauth/ som helt enkelt simmulerar en authenticator på din dator.

Kostar det något? Nope!
Lika säkert som en riktigt fysisk authenticator? Nope
Mycket mycket bättre än att inte ha någon alls? Yes!
Kommer den tillåta dig att använda RMAH? Yes!

Har själv använt det i några veckor nu och funkar kanon, med ett enkelt knapptryck läggs authenticator koden i din paste, och det är bara att dra en ctrl+v i spelet.

Testpilot
Skrivet av MrSandman:

ett tips o ha lösenordet på en txt fil...så länge du vet att kompisar inte jäklas med en eller är folk runt omkring på datorn du inte litar på så är det en dum idee. men funkar där jag är...är knappt någon här och bara folk som man vet vilka dom är på besök. så copy + paste väldigt bra mot key loggers. så länge man vet att sin dator är ren så kör jag med det...funkat hittills och kör även med helt random lösenord..skriv upp på papper eller memorera..tänk ut ett mönster är säkrare på att komma ihåg ett lösenord ^^

Det är falsk säkerhet , keyloggers loggar även clipboard vilket du använder då du kör copy paste.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av raefzm88:

Authentication kostar pengar dock?

Den kostar typ en hundring inc frakt så är inte mycket att orda om i detta fallet då om man är inreserad av rmah lär tjäna in den hundringen ganska snabt. Den finns ju dessutom som sagt tidigare gratis till ifön och android.

Finns tillomed för Windowsphone (7)

12
Skriv svar