Dark Souls optimeras inte för pc

Gen
Medlem
Skrivet av Friberg:

Japaner och PC...

Ey, Capcom kan ju optimera riktigt bra (RE 5 samt DMC 4). Synd att Dark Souls utvecklarna inte frågade dem om hjälp

Nu är jag rädd att det knappt kommer att vara spelbart :/

Medlem

Respekt för att de är ärliga. Många andra utvecklare gör samma sak men säger samtidigt att de "satsar på PC-plattformen".


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Så länge dlct till ps3 kommer är jag mer en nöjd. För då kör jag nog igenom Dark Souls en gång till

Medlem

Väntar och ser. Det han trots allt sagt, var att de inte kommer att göra något speciellt åt problemen med bilduppdateringen (som varit problem på PS3..), inte att det skulle vara ett problem på en modern PC. Och i ärlighetens namn, hur många spel som släppts till PC har varit tekniskt perfekta från början? Skyrim?, BF3? Diablo 3? Nä, just det. Sånt är livet, man får vara beredd på att ta det goda med det onda. Sett till spelvärde kommer det ändå att vara mycket bättre än mycket annat.
Sen är det ju i ärlighetens namn bra PR att säga sånt här nu, för att släppa nyheten att de fixat till det 2 veckor innan release.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Sanazin:

Idiotiska japanska spelföretag kan inte skapa vettiga spel till PC ändå, så varför ens få upp hoppet =/

Och ändå har du en bild på Ashe från Final Fantasy XII :3

^^

Medlem

Spelar ni Battlefield 3 på PC? Då kan ni lira Dark Souls också, då BF3 också är en dålig portning!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

123
Skriv svar