Ska köpa ny mus ikväll, men vilken?

Medlem
Ska köpa ny mus ikväll, men vilken?

Hej på er! Min gamla heliga Logitech G9 mus gick sönder i natt.. (typiskt, när man äntligen får spela Gw2). Nu tänkte jag beställa en ny mus men vet ej vilken.. Vad tycker ni? Den får vara i vilken prisklass som helst och den måste gå att beställa på Komplett (ska köpa en hårddisk också)

Jag har varit inne på en G9x tror jag den heter. den verkar ju va rätt nice. Men först var jag inne på en qpad 5k pro men efter jag har läst så många som har haft problem med den så är jag inte så sugen längre..

Vad jag ska göra med musen:

Surfa på internet
Battlefield 3
GW2
LOL
cs GO
mm
mm
mm
mm

Vill helst inte ha en naga..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Prostitution är inte lagligt i Sverige.

Medlem
Skrivet av nils45:

Prostitution är inte lagligt i Sverige.

Inte? Så jag kan inte köpa någon ny mus i sverige? Vilket land ska man söka i?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Om du gillade qpad 5k så finns det ju Ace edge 3200

Medlem

Du kanske vill ha något med mer inställningar och så, men jag måste slå ett slag för Steelseries Xai.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492205

Väldigt enkel mus, det mest spektakulära är att man kan byta mellan två känslighetsinställningar (hjärnsläpp, heter det DPI?), men den är så JÄKLA skön att använda. Sitter riktigt bra i handen (för mig iaf), riktigt precis och känns helt enkelt riktigt bra att använda. Testa den om du kan, jag gjorde det och har inte ångrat mig hittills.


signatur

Videomupp

Inaktiv

-


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Kör själv med en LogitechG500
Skön och enkelt att byta mellan 4 olika DPI.

3 tumknappar
Hjul som kan "frikopplas" till steglös samt vickas i sidled (för att t.ex. scrolla i sidled).

http://www.logitech.com/sv-se/mice-pointers/mice/5750


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

MFZ
Medlem

g400.. den senare versionen (utan angle snapping/prediction).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Logitech MX518.. Bra och billig.. Min första höll flera år av slitage.. är på min andra nu och passformen är perfekt!

Håller med helt, ska du köpa en ny köp en MX518 istället för de mer avancerade modellerna som bara går sönder.

Medlem

SteelSeries Sensei, fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av Xixor:
Skrivet av Diskmaskin:

Logitech MX518.. Bra och billig.. Min första höll flera år av slitage.. är på min andra nu och passformen är perfekt!

Håller med helt, ska du köpa en ny köp en MX518 istället för de mer avancerade modellerna som bara går sönder.

Min bror har en sån.. vet inte men tycker dom inte är så sköna.. Inget fel på musen men dom är osköna för "min" hand. Jag köpte iaf en g9x för jag vet att den är helt perfekt för mig, hade ju en g9 innan!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar