Barcelona

Medlem
Barcelona

Ja nu är jag tillbaka. Tyvärr har det inte gått att blogga från Spanien och Barcelona, men jag skriver lite kort om vad vi gjort nu i efterhand.

Vi åkte ner i onsdags eftermiddag och landade i ett soligt skönt Spanien. Extra härligt med tanke på hur vädret var här hemma då vi lämnade Sverige. Ingen regn och ingen kyla så långt ögat når, det är Spanien

Taxi in till stan och checka in på hotellet. 4 stjärnor och pool på taket, riktigt trevligt! Rummet var modell mindre men fräscht. Det faktum att hotellet hade ett stort soldäck med pool på taket gjorde att jag utan tvekan kunde leva med ett litet rum

Väl ute på stan känner vi snabbt igen oss och med lite mat i magen känns livet mer än underbart.

En promenad längs med stranden och första kvällen börjar gå mot sitt slut.

Sigma 85/1.4
f2.0
ISO 1250
1/60 sek

Sigma 85/1.4
f4.0
ISO 1250
1/15 sek

Fler bilder kommer i morgon, tills vidare får ni nöja er med dessa två färgsprakande kvällsbilderna signerade Sigma 85mm. En rejäl pjäs

Barcelona erbjuder allt från Tapas till Paella i nästan varenda gathörn och hungrig behöver man sällan gå. Öl är också billigt, likaså Sangria och Cava om man gillar sånt godis.

Vi genomsöker våra gamla favoritkvarter i Barri Gotic och hittar några nya mysiga ställen. Hamnen blir en favorit dit vi återkommer flera gånger. Fullt med folk och härliga havsvindar som håller dig sällskap.

Vi ligger vid poolen en stund varje dag och solen tar bra där uppe på taket. Bara att slinka ner och ta sig en bit mat när man så önskar. Jag måste säga att även om jag saknar mitt barn och min hund så är semester med frugan något som jag kommer fortsätta göra. Man behöver lite egentid utan tider att passa.

Dagarna går och snabbt blir det söndag morgon. Dags att åka hem igen.
Resan har förevigats med ca 250 bilder och några av dem kommer jag visa här. Håll utkik!

#blogg

Medlem
Barcelona

Fantastiska bilder som alltid.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag tackar ödmjukast!

Medlem

Grymma bilder! Ska nog investera i den där 30 mm 1.4 sigma-gluggen ;).

Medlem

Det tycker jag du gör rätt i! Det ska vara en toppenfin glugg säger de som använder den. Och som sagt, på ett crop-hus får du en bra normalare i brännvidd.. dvs runt 50mm

1
Skriv svar