"Xbox 360 har mer än två år kvar"

Robot
"Xbox 360 har mer än två år kvar"

Det kan dröja innan vi får se Xbox 720, enligt Microsoft.

#microsoft


Inaktiv
"Xbox 360 har mer än två år kvar"

Det enda jag kräver är att kunna spela Xbox 360 spel på Xbox 720.

Medlem

På sätt och vis kan man tycka det är positivt,då slipper man ju spendera pengar på att uppgradera sin hårdvara till datorn.. å andra sidan är det ett rent helvete att vi skall behöva förpestas av dåliga kastrerade portningar och dålig grafik fler år fram.
50 FoV här kommer vi!
25fps här kommer vi!

Medlem

Låter bra det, då jag inte köpt någon ännu. Och det finns några spel på XBLA jag gärna skulle vilja spela någon gång, så som Shadow Complex.

Medlem

Är detta uttalandet från 2005?

Medlem

Märks att 360'n inte gick i vinst till en början och att de måste dra ut på skiten i evigheter. Trist.


signatur
Medlem
Medlem

Som man lätt kan inse så betyder det bara att 360 inte kommer att försvinna från marknaden även om en 720 släpps om ett år eller två.
Snarast kan 360 leva kvar som Ps2 gör och sälja bra iaf, ett bra budgetsystem även i framtiden ^^

Inaktiv

Jag är så trött på dagens konsoller så jag tänker ta den som kommer först, ps4 eller Xbox 720.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Som man lätt kan inse så betyder det bara att 360 inte kommer att försvinna från marknaden även om en 720 släpps om ett år eller två.
Snarast kan 360 leva kvar som Ps2 gör och sälja bra iaf, ett bra budgetsystem även i framtiden ^^

precis


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av TexN:

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Något fel med sämre grafik? Ser hellre att man har kul och får en bra upplevelse.

KoP
Medlem

Så länge det fortsätter komma intressanta spel så får dom gärna köra på ett tag till.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TexN:

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Något fel med sämre grafik? Ser hellre att man har kul och får en bra upplevelse.

Varför i _hela_ friden tror folk att man inte har kul och får en bra upplevelse på PC, SAMTIDIGT som man får ta del av bättre grafik? Suck. -.-

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Låter bra det, då jag inte köpt någon ännu. Och det finns några spel på XBLA jag gärna skulle vilja spela någon gång, så som Shadow Complex.

Spela nu då, du kommer inte att ångra dig. Däremot verkar en uppföljare vara långt bort, det är fenomenalt bra!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TexN:

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Något fel med sämre grafik? Ser hellre att man har kul och får en bra upplevelse.

sant, digitalunderhållning är bäst i vardagsrummet!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelar ingen roll när Xbox 720 kommer... Då kommer pc att vara ljusår framför konsollerna hursomhelst.

Medlem

Jag brukar försvara konsoler rätt flitigt, men i ärlighetens namn så kan inte de köra på med 360 så länge till.
Blir väl och sälja konsolen snart...

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Spelar ingen roll när Xbox 720 kommer... Då kommer pc att vara ljusår framför konsollerna hursomhelst.

spelar ingen roll då spelen mer eller mindre är styrda av konsolhårdavaran.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TexN:

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Något fel med sämre grafik? Ser hellre att man har kul och får en bra upplevelse.

Förlåt. Du får ursäkta oss PC-spelare. Vi är till skillnad från er konsol-användare redo att uppgradera vår hårdvara för en häftigare visuell upplevelse. Vi gillar inte att utvecklingen i branschen står stilla eftersom att folk köper konsoler och inte PC. Återigen, ber så hemskt mycket om ursäkt. Låt oss hoppas att branschen står still i två år till.

Mvh skamsen PC-spelare.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MasterKJK:

Spelar ingen roll när Xbox 720 kommer... Då kommer pc att vara ljusår framför konsollerna hursomhelst.

spelar ingen roll då spelen mer eller mindre är styrda av konsolhårdavaran.

Inte i framtiden... och inte alla spel gör det idag heller.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MasterKJK:

Spelar ingen roll när Xbox 720 kommer... Då kommer pc att vara ljusår framför konsollerna hursomhelst.

spelar ingen roll då spelen mer eller mindre är styrda av konsolhårdavaran.

Om man ska gå efter E3 där nästan allt visades på PC i helt otroliga motorer så hänger inte konsol med alls samt att PC fortsätter pusha tekniken framåt.

Medlem

Visst, utvecklingen för hårdvara går inte framåt p.g.a detta men en väldigt positiv sak med att de håller kvar hårdvaran som aldrig pratas om är att spelföretagen jobbar väldigt mycket istället på att komma på smarta lösningar för att optimera grafiken vilket gagnar oss alla. Hårdvaran må ha varit densamma i 7 år men spelen som kommer ut ser bara bättre och bättre ut hela tiden.

Medlem

360:n haltar redan och har gjort det ett tag, spel som bf3 måste skalas ner på grafik och antal spelare. Sluta köp 360 så får ni en ny konsoll snart.

Medlem

Fan vad tryggt!! Jag förstår hur microsoft chefen tänker. Och jag förstår varför han just är chef och inte ni som vill köpa och slänga maskinvara var och varannan månad. Han tänker ju på miljööööön!!!!! =D Haha nej men skämt åt sido. Jag förstår hur han tänker

Medlem
Skrivet av kow:

Visst, utvecklingen för hårdvara går inte framåt p.g.a detta men en väldigt positiv sak med att de håller kvar hårdvaran som aldrig pratas om är att spelföretagen jobbar väldigt mycket istället på att komma på smarta lösningar för att optimera grafiken vilket gagnar oss alla. Hårdvaran må ha varit densamma i 7 år men spelen som kommer ut ser bara bättre och bättre ut hela tiden.

Håller med dig, jämför hur Mass Effect ser ut jämfört med Mass Effect 3, de hade samma hårdvara att jobba med men Mass Effect 3 ser enormt mycket bättre ut. Har personligen inget emot att Microsoft fördröjer lanseringen av 720, slipper jag köpa en ny konsol på ett tag, dessutom anser jag att det mesta som släpps ser riktigt bra ut. Ett par extra polygoner hit eller dit skiter jag fullständigt i. Ett spel som Rayman Origins visade att man kan rita ett spel i MS Paint (jag vet att jag överdriver) och ändå få det att se helt fantastiskt ut, ser hellre en utveckling inom innovation än inom grafik om jag måste välja.

Medlem

Tror inte alla har råd att lägga 5-10k vartannat eller var tredje år för att kunna spela alla nya spel.

Medlem

För mig spelar detta ingen roll.
Som småbarnsfar så har man i te tid att spela det allra senaste osv.
Finns många spel kvar till 360 som man måste köra innan man tackar för denna konsolgeneration.

Som pc-spelare bör man egentligen inte bry sig.
Även fast nya konsoler kommer med nyhårdvara kommer portarna vara skit pc-spelare ska koncentrera sig på pc spel och inte konsolportar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ztreek:

På sätt och vis kan man tycka det är positivt,då slipper man ju spendera pengar på att uppgradera sin hårdvara till datorn.. å andra sidan är det ett rent helvete att vi skall behöva förpestas av dåliga kastrerade portningar och dålig grafik fler år fram.
50 FoV här kommer vi!
25fps här kommer vi!

Kan tillägga: När ska företag lära sig att de inte kan pressa in mer å mer polygons i hårdvara som är 8 år gammal? FoV'n sjunker lägre och lägre.. jag har för mig att Metro låg på 45 FoV, eller om det var 50.. hur i helvete kan spelet ens bli godkänt att sälja? fyfan

"Metro 2033's default FoV is so low (45) " citat från Steam forums.

123
Skriv svar