Vad tycker du om E3 2012?

Medlem

Visste inte äns att E3 var igång sedan förgår =o

tka
Medlem

Det var som vanligt, inga nya idéer och bara spel gjorda enligt mallen för hur spel var för 10 år sedan. Skillnaden är att spelen i år är ännu mer storydrivna, linjära och handkontrollanpassade.

Det är nog dags för E3 att försöka få med spelutvecklare som klarar av dagens krav på spel på pc.

Medlem

Tyckte väl FZ gjorde ett bra jobb att informera oss i alla fall

Följde nyheterna om Wii U med intresse för att se om det vore något. Men för mycket oklart om hårdvaran än om den ens matchar fps av xbox/ps3.

Medlem

Topparna:
1. Planetside 2, Helt Klart bästa spelet under hela mässan, Det blandar CQ fajter med storslagna Tankstrider och Massiva luftstrider! och att de har bestämt sig för F2P för detta spel gör det till en Klar 10/10 även om de inte ens kommit in i betan än!

2. Assassins Creed 3, helt ny miljö, blir lite less av att det var i Italien i tre spel. Kul med nytt och "Running Assassinations" ser grymt bra ut! Klättra i träd har vi alla gjort när vi var små, och ny för man återuppleva det i ett spel 10/10

3. The Last Of Us, Grafiken! WOW. Spelet ser otroligt bra ut och spelmässigt ser det enormt bra ut! Storyn är bra och man kommer nog försvinna i spelet när man spelar! 10/10

4. Watch Dogs, Coolt koncept med full kontrollerbar miljö. spelet ser också bra ut grafikmässigt och spelmässigt, men det för nog bara en 8/10 av mig.

5. StarWars 1313, Ett nytt starwars spel, när först hörde att ett nytt starwars spel skulle komma ut så var jag inte så taggad, men när de väl röjde lite mer info blev jag överaskat. ett starwars spel där man inte är en jedi eller sith. Coolt. Sen när trailern och live Demon visades så fick jag nästan en nerdgasm, ojojoj vad bra det såg ut! helt klart en 9/10!

6. Tomb Raider, Första gången de annonserade ut detta spel tänkte jag. "aha, ett nytt Tombraider med Angelina Jolie" men när de sedan visade den ny Lara Croft blev jag förbluffad och blev nästan kär i spelet. Det ser Extremt bra ut och det är anorlunda jämfört med tidigare TR spel. Kul! 9.5/10!

7. FarCry 3, När de visade första trailern/live demon på scen kom det lite som en chock att de visade en topless kvinna, och tänkte att de amerikanska censorerna på TV fick jobba på för att dölja det. Men sedan när gameplayet kom blev jag lite gladare, men det var jag ju innan också (Vem vill inte se lite naket i spel?). Men tyvärr blev det inget WOW av detta spel. 8/10

Dissarna:
- EA´s spelnyheter, det samma vanliga, Nya sportspel där de egentligen vara bytt en siffra i titeln. Ser fram emot nya Versionen av NFS Most Wanted dock.

- Nintendo, de hade inget som fick mig att säga WOW, tråkigt tycker jag, för har alltid varit ett Fan av nintendo och Super Mario med mera. Tråkigt.

Medlem

Planetside 2 helt klart superintressant.

Fortfarande förvånad över hur brutalt lite uppmärksamhet FZ ger Planetside 2 när det helt klart finns ett stort intresse för spelet.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Kollade mest på Planetside 2 e3 livs streams som totalbiscuit satt och kommenterade med några från sony. Roligt att sony vågar visa upp sitt planetside 2 så här tidigt när de bara är i alpha. Betan ska börja inom några veckor har de gått ut med.

Planetside 2 förtjänar mycket mera plats på fz för det spelet är innovativt till skillnad mot cod och bf.

Riktigt dåligt FZ ... vad beror detta på?

Medlem

Tyckte det var precis som vanligt, ett kanske två spel jag var intresserad av och resten for förbi och jag gav en besviken suck...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

12
Skriv svar