Info om nya Mass Effect 3-slutet påstås ha läckt

Robot
Info om nya Mass Effect 3-slutet påstås ha läckt

Produktbeskrivningen av det förlängda Mass Effect 3-slutet påstås ha läckt ut enligt en trovärdig källa. Dessutom sägs nytt multiplayer-dlc vara på gång.

#mass-effect-3


Info om nya Mass Effect 3-slutet påstås ha läckt

Jag har lagt det bakom mig, moving on.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Slutet i sig stör mig inte lika mycket som bristen på svar om vad som händer efter att Shepard gått bort.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag har lagt det bakom mig, moving on.

Jag med typ, körde en playthrough och försökte sedan på en till men jag pallade inte mer sen. Så sjukt besviken, kommer nog inte spela det på ett tag...... var inte som Mass Effect 2 som man spela typ 10 playthroughs på innan man tog en pause.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Traveller in time:

Jag har lagt det bakom mig, moving on.

Jag med typ, körde en playthrough och försökte sedan på en till men jag pallade inte mer sen. Så sjukt besviken, kommer nog inte spela det på ett tag...... var inte som Mass Effect 2 som man spela typ 10 playthroughs på innan man tog en pause.

samma här typ..ME2 var fanatiskt kul, lirade alla dlcs...men me3 sålde jag och köpte D3 istället.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Jag har yttrat mitt intryck av ME3 förut, känner inte göra det igen.

Jag var mer inne på att oavsett om det var bra eller dåligt så har jag gått vidare, det hade sin tid och ny blickar jag framåt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

jag hatade slutet tills jag såg en dokumentär på ca. 1 och en halv timme, fast nu tycker jag att det var ett jävligt bra slut

edit: dock var det fult att det lova flera slut när det bara fanns ett och att försöka sälja en fortsättning som DLC (antar jag).
slutet var också så djupt att man inte fatta mycket före man fick fram en teori på internet

länken till dokumentären http://www.youtube.com/watch?v=caAqFFhBn2U

Medlem
Skrivet av LeTigah:

jag hatade slutet tills jag såg en dokumentär på ca. 1 och en halv timme, fast nu tycker jag att det var ett jävligt bra slut

Även om indoctrination teorin stämmer så är det ju ingen closure whatsoever i spelet, det är det som suger

Inaktiv

Slutet var bra, och spelet var bra. Men många förväntade sig nog att Shepard skulle styra undan Vintergatan från en kollision med Andromeda också.

Ang övriga DLC: Är Earth MP-innehåll endast?


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Denna beskriver exakt det som är fel. För övrigt hänger jag med Indoc teorin bara för att det är det enda som låter bra.

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Dom som säger att slutet fortfarande är bra verkar inte riktigt a hängt med i ME serien. Allt som spelet bygger på, dina val osv har inget med slutet att göra.

Vad hände med Shepard som vi känner han, där han alltid ifrågasätter allt och vill ta reda på allt?

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av LeTigah:

jag hatade slutet tills jag såg en dokumentär på ca. 1 och en halv timme, fast nu tycker jag att det var ett jävligt bra slut

Även om indoctrination teorin stämmer så är det ju ingen closure whatsoever i spelet, det är det som suger

Precis. Indoctrination Theory gör bara det nuvarande slutet meningslöst. Många verkar missa det.

Jag väntar med att köra ME3 tills "patchen" kommer.

Medlem

Jag njuter fortfarande av MP faktiskt, men spyr varje gång jag måste se main menu för att komma in på MP sjukt jobbigt att torka skärmen från alla spyor....:D:D


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

En liten fråga angående dessa DLCs som ändrar slutet.
Om jag har börjat på en ny genomgång på Insane eller vad det heter innan det första DLCt som ändra sluten kom. Kommer jag kunna få dom nya sluten eller måste jag börja om igen?

Medlem
Skrivet av alftagrabben:

En liten fråga angående dessa DLCs som ändrar slutet.
Om jag har börjat på en ny genomgång på Insane eller vad det heter innan det första DLCt som ändra sluten kom. Kommer jag kunna få dom nya sluten eller måste jag börja om igen?

Än så länge finns det inget DLC som ändrar (läs: förklarar) det nuvarande slutet. "Extended Cut" kommer att släppas senare i sommar, och det är så vitt vi vet det DLC-paketet i sitt slag. Casey Hudson har tidigare sagt att SP-DLC:n "would likely happen before or during the events of Mass Effect 3 - not after."

Medlem
Skrivet av Floffe:

Slutet var bra, och spelet var bra. Men många förväntade sig nog att Shepard skulle styra undan Vintergatan från en kollision med Andromeda också.

Ang övriga DLC: Är Earth MP-innehåll endast?

Nej, vi förväntade oss ett välskrivet slut. Jag verkligen hatar när folk får för sig att slutet är hatat för att det slutade sorgligt. Det är hatat för att det är idiotiskt.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Slutet var bra, och spelet var bra. Men många förväntade sig nog att Shepard skulle styra undan Vintergatan från en kollision med Andromeda också.

Ang övriga DLC: Är Earth MP-innehåll endast?

Har du lyssnat på kritiken alls. Vi har upprepade gånger sagt att det vi vill ha inte är ett lyckligt slut utan ett slut där våra val räknas och som inte är fullt av plot holes

Medlem
Skrivet av Cakefirst:

Denna beskriver exakt det som är fel. För övrigt hänger jag med Indoc teorin bara för att det är det enda som låter bra.

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Dom som säger att slutet fortfarande är bra verkar inte riktigt a hängt med i ME serien. Allt som spelet bygger på, dina val osv har inget med slutet att göra.

Vad hände med Shepard som vi känner han, där han alltid ifrågasätter allt och vill ta reda på allt?

Tyckte det var en bra länk. Önskar dock att han kunde ha tagit upp ett visst plothole

I Arrival establiseras det att om en Mass Relay går sönder så sprängs ett helt solsystem. Det är ingetting som ME3 kan ignorera heller eftersom det är därför Batarians hatar Shepard nu. Alla dör, förutom Joker som visst kan flyga iväg från sånt som spränger hela solsystem...

Medlem
Skrivet av Vannulven:

Slutet i sig stör mig inte lika mycket som bristen på svar om vad som händer efter att Shepard gått bort.

han överlever i 2 av sluten enligt den officiella Collectors Edition Guide boken

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cakefirst:

Denna beskriver exakt det som är fel. För övrigt hänger jag med Indoc teorin bara för att det är det enda som låter bra.

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Dom som säger att slutet fortfarande är bra verkar inte riktigt a hängt med i ME serien. Allt som spelet bygger på, dina val osv har inget med slutet att göra.

Vad hände med Shepard som vi känner han, där han alltid ifrågasätter allt och vill ta reda på allt?

Tyckte det var en bra länk. Önskar dock att han kunde ha tagit upp ett visst plothole

I Arrival establiseras det att om en Mass Relay går sönder så sprängs ett helt solsystem. Det är ingetting som ME3 kan ignorera heller eftersom det är därför Batarians hatar Shepard nu. Alla dör, förutom Joker som visst kan flyga iväg från sånt som spränger hela solsystem...

Det är ju inte riktigt så enkelt som det faktiskt verkar anser jag.

Skillnaden i Arrival från själva slutet i ME3 är ju att i Arrival så kraschade man en asteroid in i Alpha-relayn, som tydligt visade att hela det systemet raderades från kartan. Medans i ME3 så skickar Crusible iväg en energipuls av mörk energi, och som därefter manipulerar energin från hela relay-nätverket, men man får aldrig se något system förstöras. (Undantaget är ju om din EMS är för låg, men det är ju en annan orsak.) I alla form av slut så förstörs (destroy, synthesis) eller skadas (control) relay-nätverket pga energin som sänds ut från det. Mer info här http://masseffect.wikia.com/wiki/Crucible För att komma till saken så anser jag att det inte finns tillräckligt med bevis som pekar på att relay-nätverket gick supernova a la Arrival.

Allt är fortfarande oklart. Och det är förhoppningsvis det som kommer att få sitt svar i EC.

Medlem

Håller med ovanstående, orkar bara inte med mer av allt tjafs kring ME3, och jag skiter fullständigt i något förbannat extraslut..
Det får vara som det är enligt min mening, för mig kommer detta extraslut bara förvirra mig ännu mer. Om inte annat kommer jag säkert debattera med mig själv om vilket det "riktiga" slutet är när jag har spelat igenom denna nya fantastiska "räddaren i nöden". BioWare, om ni ser detta, skärp till er nu!

Medlem

Har hur kul som helst med MP även om jag inte spelar lika mycket nu. Nya klasser, kartor osv är alltid välkommet sålänge det är gratis!

Kommer att köra igenom SP en gång till när extended cut kommer, och kanske lite när det kommer SP dlc.. om jag nu köper dem. Inte mycket mer.

Inaktiv

Jag var nöjd med slutet och har gått vidare till nya spel.

Medlem

Spelade igenom M#3 en gång, men blev oerhört besviken att man inte fick fatta några stora beslut som i ME2.

Man samlade ju på sig en massa trupper och raser av olika slag men får inte fatta några beslut om vart och när att sätta in dom?

Kommer inte att köpa något till ME3.
Moving on.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cakefirst:

Denna beskriver exakt det som är fel. För övrigt hänger jag med Indoc teorin bara för att det är det enda som låter bra.

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Dom som säger att slutet fortfarande är bra verkar inte riktigt a hängt med i ME serien. Allt som spelet bygger på, dina val osv har inget med slutet att göra.

Vad hände med Shepard som vi känner han, där han alltid ifrågasätter allt och vill ta reda på allt?

Tyckte det var en bra länk. Önskar dock att han kunde ha tagit upp ett visst plothole

I Arrival establiseras det att om en Mass Relay går sönder så sprängs ett helt solsystem. Det är ingetting som ME3 kan ignorera heller eftersom det är därför Batarians hatar Shepard nu. Alla dör, förutom Joker som visst kan flyga iväg från sånt som spränger hela solsystem...

För i helvete?? Har ni inte fattat det än? Det är en jävla stor skillnad på att rämma in en 100000000000 tons komet/meteor i en Mass Relay än en energistråle som "stänger" av Mass Relaysen.

För i helvete.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cakefirst:

Denna beskriver exakt det som är fel. För övrigt hänger jag med Indoc teorin bara för att det är det enda som låter bra.

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Dom som säger att slutet fortfarande är bra verkar inte riktigt a hängt med i ME serien. Allt som spelet bygger på, dina val osv har inget med slutet att göra.

Vad hände med Shepard som vi känner han, där han alltid ifrågasätter allt och vill ta reda på allt?

Tyckte det var en bra länk. Önskar dock att han kunde ha tagit upp ett visst plothole

I Arrival establiseras det att om en Mass Relay går sönder så sprängs ett helt solsystem. Det är ingetting som ME3 kan ignorera heller eftersom det är därför Batarians hatar Shepard nu. Alla dör, förutom Joker som visst kan flyga iväg från sånt som spränger hela solsystem...

För i helvete?? Har ni inte fattat det än? Det är en jävla stor skillnad på att rämma in en 100000000000 tons komet/meteor i en Mass Relay än en energistråle som "stänger" av Mass Relaysen.

För i helvete.

Jag säger inte att du har fel, men det är i så fall en väldigt explosiv "avstängning".

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4gss...

Medlem
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cakefirst:

Denna beskriver exakt det som är fel. För övrigt hänger jag med Indoc teorin bara för att det är det enda som låter bra.

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Dom som säger att slutet fortfarande är bra verkar inte riktigt a hängt med i ME serien. Allt som spelet bygger på, dina val osv har inget med slutet att göra.

Vad hände med Shepard som vi känner han, där han alltid ifrågasätter allt och vill ta reda på allt?

Tyckte det var en bra länk. Önskar dock att han kunde ha tagit upp ett visst plothole

I Arrival establiseras det att om en Mass Relay går sönder så sprängs ett helt solsystem. Det är ingetting som ME3 kan ignorera heller eftersom det är därför Batarians hatar Shepard nu. Alla dör, förutom Joker som visst kan flyga iväg från sånt som spränger hela solsystem...

Det är ju inte riktigt så enkelt som det faktiskt verkar anser jag.

Skillnaden i Arrival från själva slutet i ME3 är ju att i Arrival så kraschade man en asteroid in i Alpha-relayn, som tydligt visade att hela det systemet raderades från kartan. Medans i ME3 så skickar Crusible iväg en energipuls av mörk energi, och som därefter manipulerar energin från hela relay-nätverket, men man får aldrig se något system förstöras. (Undantaget är ju om din EMS är för låg, men det är ju en annan orsak.) I alla form av slut så förstörs (destroy, synthesis) eller skadas (control) relay-nätverket pga energin som sänds ut från det. Mer info här http://masseffect.wikia.com/wiki/Crucible För att komma till saken så anser jag att det inte finns tillräckligt med bevis som pekar på att relay-nätverket gick supernova a la Arrival.

Allt är fortfarande oklart. Och det är förhoppningsvis det som kommer att få sitt svar i EC.

Jag tyckte det såg ut som att

relaysen exploderade, men visst, the Space Magic Powers från The Crucible kanske är annorlunda! Nu är där bara några två dussin plotholes kvar och övrig shitty writing.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Remus:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cakefirst:

Denna beskriver exakt det som är fel. För övrigt hänger jag med Indoc teorin bara för att det är det enda som låter bra.

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Dom som säger att slutet fortfarande är bra verkar inte riktigt a hängt med i ME serien. Allt som spelet bygger på, dina val osv har inget med slutet att göra.

Vad hände med Shepard som vi känner han, där han alltid ifrågasätter allt och vill ta reda på allt?

Tyckte det var en bra länk. Önskar dock att han kunde ha tagit upp ett visst plothole

I Arrival establiseras det att om en Mass Relay går sönder så sprängs ett helt solsystem. Det är ingetting som ME3 kan ignorera heller eftersom det är därför Batarians hatar Shepard nu. Alla dör, förutom Joker som visst kan flyga iväg från sånt som spränger hela solsystem...

För i helvete?? Har ni inte fattat det än? Det är en jävla stor skillnad på att rämma in en 100000000000 tons komet/meteor i en Mass Relay än en energistråle som "stänger" av Mass Relaysen.

För i helvete.

Jag säger inte att du har fel, men det är i så fall en väldigt explosiv "avstängning".

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4gss...

Vafan, man ser ju klart och tydligt där att de

exploderar och går sönder

Men vi kan ju säga att det är annorlunda ändå because

MAGIC!

AW8
Medlem

Nya MP-banor placerade i Rio, Vancouver och London? Låter mycket roligt! Skulle vara kul att se hur Mass Effect's version av Rio ser ut.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

MAGIC!

SPACEMAGIC!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar