Medlem
g9 kabel?

Tja på er! Min logitech g9 mus har gått sönder.. Sladden är kass.. Undrar nu om det går att få tag på en ny? Jag vet precis hur den sitter och det är skit lätt att byta.. Hört att Logitech är griniga när det gäller att skicka ut reservdelar för dom vill gärna göra det själva. Garantin är ute för år och dar sen.

Hur ska jag göra? Älskar den musen Så vill gärna fixa den!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Du kan ju börja med o fråga dom om en ny sladd, du kan ju inte få mer än ett nej.

I värsta fall är det väl bara att gå hardcore och knipsa sladden (inuti musen) och löda på kopplingsplinten på en vanlig USBskarvsladd?

Edit: chansen finns ju förstås att dom använder exakt samma kopplingsplint i andra modeller (Är ju ändå USB så det är dumt att designa om den för olika modeller av möss) så kolla om du inte har nån gammal logitech du kan kannibalisera.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Du kan ju börja med o fråga dom om en ny sladd, du kan ju inte få mer än ett nej.

I värsta fall är det väl bara att gå hardcore och knipsa sladden (inuti musen) och löda på kopplingsplinten på en vanlig USBskarvsladd?

Den fungerar liksom nu. Vi gjorde typ så du sa men sladden är så förbannad kort just nu! Vi får väl se hur fan man kan göra!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar