Diablo III-servrarna i Asien offline på grund av exploits

Robot
Diablo III-servrarna i Asien offline på grund av exploits

Blizzard tar ner servrarna efter uppgifter om att exploits i form av item-duplication förekommer.

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Diablo III-servrarna i Asien offline på grund av exploits

Tröttsamt Blizzard...

Medlem

stabilt singelplayer lir!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Zabulgrath:

Tröttsamt Blizzard...

På vilket sätt?
Blir du trött på företag som försöker tar hand om sina spel (Bättre försöka än inte alls).

Tröttsamt med såna kommentarer.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Skrivet av Zabulgrath:

Tröttsamt Blizzard...

Haha hur dum kan man vara... de sköter ju bara om sitt spel vilket andra företag inte skulle bry sig ett skit om. När de har släppt sina spel är de färdiga, Blizzard däremot fortsätter att fixa alla problem som uppstår. Patetisk kommentar från dig.

Medlem

Gratis authenticator finns även till Windows-telefoner. FYI.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Quelor:
Skrivet av Zabulgrath:

Tröttsamt Blizzard...

På vilket sätt?
Blir du trött på företag som försöker tar hand om sina spel (Bättre försöka än inte alls).

Tröttsamt med såna kommentarer.

Fast hade väl varit lättare om det hade varit "Singleplayer" och att internet kravet slopades? Vanliga maintaince och patchar kan jag förstå.. men att stänga ner servrarna för sånt här på en hel kontinent är fel.

Man har ju faktiskt betalat för spelet.

Medlem

Antagligen på grund av spnt häär de väntade med real money AH. Smart beslut verkar det som.

Medlem

Intressant, så det går alltså bara att dupa items på de asiatiska servrarna? låter inte riktigt rätt.

Inaktiv

RMAH när spelet kryllar av bottare, och nu item duping. gg.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Intressant, så det går alltså bara att dupa items på de asiatiska servrarna? låter inte riktigt rätt.

Förmodligen bara asiaterna som kommit på hur

skulle tro dom tar ner asiens servrar, hittar och fixar exploiten och sen tar ner eu/us för en hotfix.

skulle tro det rör sig om något i still med att tradea items och på något sett få till en rollback.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Intressant, så det går alltså bara att dupa items på de asiatiska servrarna? låter inte riktigt rätt.

Jag undrade över samma sak. Har de verkligen så olika system på de olika kontinenterna eller är det bara en tidsfråga innan det dyker upp i Europa också?

Inaktiv

Om man fuskar och tjänar pengar på det, genom att duplicera föremål, givetvis då medvetet och flera gånger i rad, och sen säljer detta för riktiga pengar är det då stöld?

Hursomhelst har Blizzard öppnat upp för något nytt med att lägga allt online och klumpa ihop allting, det var väl Sydkoreas myndigheter som raidade deras kontor pga en tveksam lansering? Hur ok är det då att stänga ner för miljontals användare?

edit: innan fanboysen kommer, jag är själv stort fan av Blizzard men undrar om tom dom klarar av att hantera alla haxxors därute som kommer att göra allt dygnet runt för att exploita och jävlas?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Quelor:
Skrivet av Zabulgrath:

Tröttsamt Blizzard...

På vilket sätt?
Blir du trött på företag som försöker tar hand om sina spel (Bättre försöka än inte alls).

Tröttsamt med såna kommentarer.

Fast hade väl varit lättare om det hade varit "Singleplayer" och att internet kravet slopades? Vanliga maintaince och patchar kan jag förstå.. men att stänga ner servrarna för sånt här på en hel kontinent är fel.

Man har ju faktiskt betalat för spelet.

ja rätt patetiskt egentligen, finns många som skiter i coop och bara lira för sig själva...synd att dom blir lidande


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bättre att erkänna problemet och faktiskt göra något åt det, även om det är tråkigt att problemet fanns från början. Spelade en massa MP i Max Payne 3 häromdagen och vårt lag förlorad stort på grund av att två i motståndarlaget var odödliga. Andra borde ta efter Blizzards beslutsamhet.

Inaktiv
Skrivet av Ghostknight:

Bättre att erkänna problemet och faktiskt göra något åt det, även om det är tråkigt att problemet fanns från början. Spelade en massa MP i Max Payne 3 häromdagen och vårt lag förlorad stort på grund av att två i motståndarlaget var odödliga. Andra borde ta efter Blizzards beslutsamhet.

Ursäkta men Rockstar säger ju att dom faktiskt gör något åt fuskandet online?

Medlem
Skrivet av Ravez:
Skrivet av Zabulgrath:

Tröttsamt Blizzard...

Haha hur dum kan man vara... de sköter ju bara om sitt spel vilket andra företag inte skulle bry sig ett skit om. När de har släppt sina spel är de färdiga, Blizzard däremot fortsätter att fixa alla problem som uppstår. Patetisk kommentar från dig.

Jag kan säga detsamma om din kommentar...
Du verkar inte sätta några som helst krav på att produkten ska fungera från början, utan det är snarare en attityd av "De försöker iallafall"

Det är TRÖTTSAMT att Blizzard har såpass många fel, säkerhetshål, att de får skjuta upp funktioner, att folk inte kan spela mm.

Och det är tröttsamt att att personer som du, blint försvarar Blizzard trots all skit konsumenterna får stå ut med.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ghostknight:

Bättre att erkänna problemet och faktiskt göra något åt det, även om det är tråkigt att problemet fanns från början. Spelade en massa MP i Max Payne 3 häromdagen och vårt lag förlorad stort på grund av att två i motståndarlaget var odödliga. Andra borde ta efter Blizzards beslutsamhet.

Ursäkta men Rockstar säger ju att dom faktiskt gör något åt fuskandet online?

De jobbar kanske på det, men har inte sett någon förbättring ännu.

Medlem

Det går bra nu...

Medlem

Jävla fuskare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Någon som är förvånad eller??
Men var det inte detta som AH'n mm skulle förhindra??
Tur att man inte köpt spelet!

Medlem

Håller med om att det varit bättre om det fanns ett offline mode men det är ju givetvis inget de lägger till när de kan använda RMAH som ursäkt för ett DRM.

Däremot så måste man ju behålla synen på verkligheten också; det har aldrig släppts ett spel utan buggar/exploits i spelhistorien, utan det man kan förvänta sig är en lagom mängd. Sådant här är ju enbart bra om det fixas.

Däremot kan man ju kritisera allt runtomkring error 37, i alla fall efter de första par dagarna eller så, då ansättningen av deras servrar måste vairt som störst på en och samma gång.

Medlem

Det skulle ju vara så himla mycket enklare att förhindra fusk i Diablo 3 med alla kaiko-system som sätter käppar i hjulen för hederliga spelare. Visade sig såklart vara bs från Blizzards sida för att tillfredsställa aktieägarna. It never ends, this shit.

Medlem

Blir det inte inflation sen att priserna går ner på allt ju mer auktioner av samma typ ligger ute? Borde ju bli så sen när alla har hittat de mesta med tiden å laggt upp de?

Om man går ut med "Diablo" - namnet, då får man faktiskt räkna med lite strul. Djävulens namn ska man inte utnyttja.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv lägger jag nu Diablo 3 på hyllan ett tag. Efter ha läst på forumen, och fått det bekräftat så... nej, jag klarar inte mer.

Tydligen fanns det en auktionsbug. Dupe:a items och pengar.
Spelare 1: Lägger upp en item.
Spelare 2: Köper item:en.
Spelare 1: Tar sina pengar.
Spelare 2: Drar tillbaka system-clock med, låt säga, en timme. Får tillbaka pengarna han nyss spenderat.
Spelare 1: Har fortfarande sina pengar kvar.

Detta hotfixades nyligen. Oerhört många som sitter på väldigt mycket guld nu, för att inte nämna bottare. Rotat runt på många olika forum, samt botforum. Folk som sitter och drar in 400-600k i timmen. De riktiga bottarna, dom som faktiskt fokuserar på det, drar in 30-60 miljoner i timmen.

Att öppna RMAH i detta tillstånded är som att öppna portarna till helvetet. Som sagt, jag avstår från Diablo 3 ett par månader och kommer tillbaka ifall dom lyckas färdigställa spelet.

Och visst kan väl vissa säga "Men spela själv bara och bry dig inte om andra!" men det är ganska så knepigt när dom näst intill tvingar på en Auktionshuset så som dom gör. Priserna och ekonomin blir helt åt helvete.

Lycka till, Blizzard. Kanske ses vi igen någon dag, men inga fler förhandsbokningar inte.

Skrivet av Luciphear:

Själv lägger jag nu Diablo 3 på hyllan ett tag. Efter ha läst på forumen, och fått det bekräftat så... nej, jag klarar inte mer.

Tydligen fanns det en auktionsbug. Dupe:a items och pengar.
Spelare 1: Lägger upp en item.
Spelare 2: Köper item:en.
Spelare 1: Tar sina pengar.
Spelare 2: Drar tillbaka system-clock med, låt säga, en timme. Får tillbaka pengarna han nyss spenderat.
Spelare 1: Har fortfarande sina pengar kvar.

Detta hotfixades nyligen. Oerhört många som sitter på väldigt mycket guld nu, för att inte nämna bottare. Rotat runt på många olika forum, samt botforum. Folk som sitter och drar in 400-600k i timmen. De riktiga bottarna, dom som faktiskt fokuserar på det, drar in 30-60 miljoner i timmen.

Att öppna RMAH i detta tillstånded är som att öppna portarna till helvetet. Som sagt, jag avstår från Diablo 3 ett par månader och kommer tillbaka ifall dom lyckas färdigställa spelet.

Och visst kan väl vissa säga "Men spela själv bara och bry dig inte om andra!" men det är ganska så knepigt när dom näst intill tvingar på en Auktionshuset så som dom gör. Priserna och ekonomin blir helt åt helvete.

Lycka till, Blizzard. Kanske ses vi igen någon dag, men inga fler förhandsbokningar inte.

Hur mycket lade du ut på spelet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Och visst kan väl vissa säga "Men spela själv bara och bry dig inte om andra!" men det är ganska så knepigt när dom näst intill tvingar på en Auktionshuset så som dom gör. Priserna och ekonomin blir helt åt helvete.

Håller med dig fullständigt. Som jag ser det så kan man inte fungera i Inferno med nuvarande drop-rate utan auktionshuset. ( Ja, jag vet om att det finns undantag och att folk kan ha tur. ) Och jag tror inte att RMAH kommer att göra det lättare för dem som bara vill spela spelet. Snarare tvärtom. Lägga surt förvärvade kronor på en in-game rustning? I helvete heller.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vilken soppa!

Fick mig ett gott skratt över ett par fanboys i tråden

Medlem
Skrivet av Luciphear:

...De riktiga bottarna, dom som faktiskt fokuserar på det, drar in 30-60 miljoner i timmen...

Eh. Skulle inte tro det va?

12
Skriv svar