Nya bilder från Black Mesa: Source

Robot
Nya bilder från Black Mesa: Source

Ta dig en titt på de åtta färska bilderna från Half-Life-remaken, och jämför med åtta bilder från förr.

#half-life


Medlem
Nya bilder från Black Mesa: Source

ärligt, har de hållt på 10 år ?

Hängivet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hypen har lagt sig några kilon om man säjer så, men vill fortfarande ha't

Medlem

Dom kanske borde döpa om det till Half Life: Forever


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag kommer ihåg jag läste om det här för länge sen, lät skit tufft.

Nu vettetusan, visst kommer lira de när det väl släpps men det har gått så lång tid sen det började.

Medlem

Får dom ihop detta som kommer det definitivt bli ett återbesök i Black Mesa.

Medlem

Med tanke på att det är den gamla source motorn så är det inte direkt något imponerade längre. Men det såg snyggt ut när de första bilderna visades.
Kommer nog spela det då half life 2 är riktigt kul, har precis börjat spela igenom det igen.

Medlem

Självklart kommer jag att spela det och njuta av det. Däremot kan jag inte säga att jag är "hypad". Jag kan sträcka mig till att vara lite "småsugen" nu när jag ser bilderna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Någon som vet om de har coop tillgängligt i denna remaken?

Medlem

Dessvärre verkar det inte som om co-op är aktuellt.

MFC
Medlem

Vaporware?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det som är mest intressant är att det blir som att få Half Life 1´s deathmatch till Half Life 2. Om de fortfarande lever med förutsättningen att göra multiplayer delen också.

Men är trött på att vänta, och att dom plockar fram lite bilder nu för att börja hypa det. Dom skulle gett oss ett datum istället.


signatur

Nämen!

Medlem

8 år har det tagit, tycker det är starkt jobbat för ett gäng fritidsmoddare. De har ju fått göra om allt från scratch eftersom Valve inte har låtit dem använda ett smack från orginalet och att fixa voice acting, animering, soundtrack mm. utan ett företag som backar upp med resurser är ingen lek.

Jag kommer att vara väldigt tacksam över att få återuppleva Half-Life i moderniserad tappning.

Medlem

Ni är för lätt hypade :P.

Medlem
Skrivet av MFC:

Vaporware?

Ja, det är så pass vaporware att de vågar visa bilder från spelet.

Medlem

Black Mesa kommer ju oundvikligen att se bättre ut än originalet och har aldrig lovat något annat än just det så det är nog inget problem att leva upp till hypen.
Om sen någon tror att det handlar om mer än så och blir besviken pga sin egna fantasi så är det nog mer ett personligt problem.

I slutändan är det 8 års kärlek som delas ut till allmänheten gratis och det tycker jag inte att man ska hacka på.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Jag kommer ihåg jag läste om det här för länge sen, lät skit tufft.

Nu vettetusan, visst kommer lira de när det väl släpps men det har gått så lång tid sen det började.

Precis. Detta kommer att vara omtalat i en dag när (om) det släpps. Sedan kommer det vara glömt.

AW8
Medlem
Skrivet av Ahris:

8 år har det tagit, tycker det är starkt jobbat för ett gäng fritidsmoddare. De har ju fått göra om allt från scratch eftersom Valve inte har låtit dem använda ett smack från orginalet och att fixa voice acting, animering, soundtrack mm. utan ett företag som backar upp med resurser är ingen lek.

Jag kommer att vara väldigt tacksam över att få återuppleva Half-Life i moderniserad tappning.

Samma här.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Det här är bara början, dom har under lång tid sagt att dom ska ha en build-up fram till release. Hajpa upp folk inför släppet. Detta ska alltså vara början och det kommer mer väldigt snart.

"This is just the first stage, there'll be more coming soon." - Raminator (Lead Developer)

Medlem

Skulle inte kunna göra bättre själv så it's done when it's done.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Det här är bara början, dom har under lång tid sagt att dom ska ha en build-up fram till release. Hajpa upp folk inför släppet. Detta ska alltså vara början och det kommer mer väldigt snart.

"This is just the first stage, there'll be more coming soon." - Raminator (Lead Developer)

Det där har man dock hört förut. Ett tag så släpper de lite material då och då bara för att dra fart på glöden. Sedan så återgår det till tystnad igen tills de återkommer om en sådär 5-6 år. Jag förstår att det tar tid för dem att göra modden och de gör det nog inte på heltid heller, men de borde kanske se efter att göra ett släpp snart, om än halvfärdigt sådant. Varför t.ex inte släppa ett demo? De kan ju släppa t.ex en liten tech-demo där man får se spelet fram till när saker går åt skogen. Då kommer de ju hålla igång hypen bra längre än genom ett par lågupplösta bilder...

Och om de är smarta nog så ska de försöka få till ett avtal med Valve så att det kommer ut på Steam eller nåt - då får de lite peng för mödan och så kommer modden hålla i sig sålänge Steam finns uppe.

Medlem
Skrivet av nils45:

Ni är för lätt hypade :P.

hehe...sant, men det är ju Half-Life!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Folk bryr sig alltså fortfarande om BM:S?
Killar (och tjejer), ge upp hoppet för fan. De har hållit på i... vadå? 5 år nu?

Och kom inte och säg att DNF tog 12 år på sig och till slut kom, för det spelet är en skam för spelvärlden tillsammans med Rage.

Peace!

Riktigt mustigt! Första Half-life var oändligt mycket bättre än tvåan, IMO.

Medlem

Kommer lätt spelas

MFC
Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av MFC:

Vaporware?

Ja, det är så pass vaporware att de vågar visa bilder från spelet.

Vet du vad vaporware är? Bilder bevisar absolut ingenting. Inte ens filmklipp.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vaporware


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

föredrar fortfarande HL1 gentemot HL2, så detta följer man nära


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar