Medlem
PC-gaming

Alltså varför köpa en bra pc när man kan köpa wii eller xbox?

Medlem

För man vill lägga pengar på något klok pc ist för något skitet konsoll? Om man vill spela ett spel laggfritt i 60+ fps...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Du kanske vill kunna göra annat en spela och se på film?
Dessutom behöver du inte betala pengar i månaden för att kunna spela dina överprisade spel online ^^


signatur

Rwa?

Medlem

Man köper en PC för snyggare grafik, moddning av spel, tonvis med gratisspel, kunna göra andra saker samtidigt som chatta, surfa etc, spela in när man spelar med fraps och lägga upp på youtube, åka på lan med sina kompisar, billigare spel, spela spel online gratis, många olika antal kontroller man kan välja att spela med, spara sina filmer/låtar på datorn för att kunna lyssna/titta på dom och säkert ett antal till saker som jag inte kommer på just nu.

Min fråga skulle mer vara varför man skulle vilja köpa en xbox men framförallt varför man skulle vilja köpa ett Wii istället för en PC?

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Min fråga skulle mer vara varför man skulle vilja köpa en xbox men framförallt varför man skulle vilja köpa ett Wii istället för en PC?

Exklusiva spel, billigt och "bekvämt" (även fast du kan ha den lika bekvämt med en pc)
Sen går det ju faktiskt utmärkt att lana med en konsol också, utom just det att typ inga spel går att lana och ni måste lira online ändå. Sen finns det ju också ett par spel man faktiskt kan spela två stycken samtidigt på (även fyra, men det är väldigt få)

Edit: Sen går det ju att spara film/musik på en konsol också och du kan precis som på pc spela in när du spelar, med skillnaden att du inte använder fraps, utan du måste köpa en liten box för 1000kr extra ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av luftman:

Alltså varför köpa en bra pc när man kan köpa wii eller xbox?

Lustigt att du inte nämnde PS3.

Vi som spelar på PC undrar varför folk köper konsoler

Största anledningen till att jag väljer dator är kontrollerna. Jag föredrar mus + tangentbord.

Medlem

Trololololol.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Trololololol.

Tack för att någon fattade xD

Medlem
Skrivet av Harakiri:

.

* Online funkar och är bättre samt gratis

Fel! Vad jag vet är inte internet gratis. Om du nu inte stjäl grannens din snålfan!


signatur

Satsa på dig själv! Runka i motvind!

Medlem
Skrivet av Dr. Anus:
Skrivet av Harakiri:

.

* Online funkar och är bättre samt gratis

Fel! Vad jag vet är inte internet gratis. Om du nu inte stjäl grannens din snålfan!

Multiplayer är gratis, sen behöver du betala för internet men det är en annan sak.
Dessutom om vi ska vara sådana så för Xbox måste man betala internet + Gold membership ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av luftman:

Alltså varför köpa en bra pc när man kan köpa wii eller xbox?

Varför köpa en konsol som är begränsad när du kan köpa en dator som kan göra så mycket mer? Eller varför inte ha båda?


signatur
1
Skriv svar