Windows 8 - den grafiska miljön

Medlem
Windows 8 - den grafiska miljön

http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/nya-windows-8-ar-ett-vag...

Är det bara jag som blir illamående när jag ser bilden på det nya GUI:et? Varför envisas alla företag med att använda "appar" och fördummade menysystem som skriker synskada istället för att prioritera funktionalitet?

Citat:

det ska se likadan ut på stationära datorer, surfplattor och telefoner

Nog känns det väl som om man lite har missförstått den stationära datorns syfte om man har den utgångspunkten? Eller är det bara jag som menar att en mobiltelefon och en stationär dator har vitt skilda användningsområden? Är det jag som är hopplöst föråldrad när jag mår illa av tanken att ha en massa "appar" och "tiles" istället för en startmeny och ett aktivitetsfält?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Det tilltalar inte mig, men jag envisas med att inte skaffa en så kallad "smart phone" heller.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

This pretty much sums it up.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Det går dock att köra den klassiska looken

Medlem

Som jlarss säger. Och jag som provkört W8 ett bra tag, samt har Metro UI på min android måste säga att även om det är ovant och knasigt i början, så är det mer användarvänligt än en massa menyer och 82 lager av mappar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Metro är ju verkligen inte intuitivt på något sätt utifrån det jag har testat, utan snarare tvärtom. Jag tror inte att majoriteten kommer att köra Metro på vanliga desktopburkar i alla fall.

Medlem

Om man kan köra den klassiska looken, verkar det prestandamässigt vara en förbättring? Windows 7 var ju en godsend om man jämför med Vista som var horribelt.


signatur

Videomupp

Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1096209-varfor...

Där kan du läsa lite om fördelarna Windows 8 har över Windows 7!

Medlem

Känns lite som MAC, vilket inte jag gillar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det kommer ju finnas ett "vanligt" os med. Win 8 är fortfarande i beta så det kommer säkerligen bli bättre. Jag tror att iom metro kommer vi se mer laptoppar med touch skärmar. Metro passar väldigt bra om man har en lapptop med touch. Då kan man ha det som en padda.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Känns lite som MAC, vilket inte jag gillar.

Ser ingen som helst likhet mellan W8 och Mac OS X.

Medlem

IMHO så är Metro UI välkommet, inte för min egen del men för den stora marknaden. Det är många som nu för tiden utsätts för datorer EFTER att dem har utsatts för smart-phones (tänker alla barn som får leka med föräldrars iPads/tablets/smart-phones etc), och Metro UI lär vara lättare att handskas med för väldigt många människor.

Jag är bara glad att man själv kan välja vilket gränssnitt man kan använda (alltid skönt med olika alternativ).

Medlem

åhå, längtar till 8an

Medlem
Skrivet av WildThing:

Om man kan köra den klassiska looken, verkar det prestandamässigt vara en förbättring? Windows 7 var ju en godsend om man jämför med Vista som var horribelt.

Handlar mycket om kunskap med, ett rätt configat Vista är alldeles utmärkt och bland de stabilaste och säkraste Winsystem som finns.

Edit, men förstår de som hatade Vista, för utan personliga inställningar var det både segt och svårt att hantera,vilket går att bota på någon timma.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Metro kommer blir grymt till deras nya surfplatta..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Metro kommer blir grymt till deras nya surfplatta..

Surface ser riktigt bra ut faktiskt.

1
Skriv svar