Diablo III-servrarna i Asien offline på grund av exploits

Medlem

Var det inte så att Blizard motiverade sitt sändiga onlinkrav i detta spel med att det skulel bli svårt/omöjligt att fuska?
Att man skulle slippa dupade föremål och liknande?
Ytterligare ett bevis på hur uselt DRM fungerar i praktiken. Var ärliga och säga iaf att ni bara gör det för att mjölka mer pengar från era kunder, inte för att ge dem en bättre spelupplevelse (om de ens kan spela, error 37 etc)

Medlem

Att folk fuskar till sig guld och items är ju asbra. Det kommer betyda att prylarna på RMAH blir skitbilliga så jag kan geara min barbarian för veckopengen!

Medlem
Skrivet av quesus:
Skrivet av Luciphear:

...De riktiga bottarna, dom som faktiskt fokuserar på det, drar in 30-60 miljoner i timmen...

Eh. Skulle inte tro det va?

Skulle inte förvåna mig ett dugg, se klipp nedan (visst, svårt att säga om klippet är sanning eller ej) där en snubbe sägs intervjua en kinesisk gold farmer som själv säger ha 100*2 konton (100 EU & 100 US) där han farmar ~300guld/h på varje konto = 60 mille/h. Det verkar helt löjligt lätt att botta just nu. Warden verkar inte vara påslagen/är helt värdelös/blizzard kommer med en fet ban wave snart.

En annan grej som är helt otrolig (om det är sant) är ju ifall AH använder sig av klientsidan när den ska kolla på klockan och att man skulle kunna rulla tillbaka tiden för att exploita. Många skriver iaf om det, men jag har själv inte sett något konkret bevis.

Vissa säger att säljaren kan avbryta en auktion som någon budat på, och på så sätt få pengarna och sitt item. Vissa säger att de budade pengarna försvinner när auktionen avbryts. Vissa säger som Luciphear skrev.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Själv lägger jag nu Diablo 3 på hyllan ett tag. Efter ha läst på forumen, och fått det bekräftat så... nej, jag klarar inte mer.

Tydligen fanns det en auktionsbug. Dupe:a items och pengar.
Spelare 1: Lägger upp en item.
Spelare 2: Köper item:en.
Spelare 1: Tar sina pengar.
Spelare 2: Drar tillbaka system-clock med, låt säga, en timme. Får tillbaka pengarna han nyss spenderat.
Spelare 1: Har fortfarande sina pengar kvar.

Detta hotfixades nyligen. Oerhört många som sitter på väldigt mycket guld nu, för att inte nämna bottare. Rotat runt på många olika forum, samt botforum. Folk som sitter och drar in 400-600k i timmen. De riktiga bottarna, dom som faktiskt fokuserar på det, drar in 30-60 miljoner i timmen.

Att öppna RMAH i detta tillstånded är som att öppna portarna till helvetet. Som sagt, jag avstår från Diablo 3 ett par månader och kommer tillbaka ifall dom lyckas färdigställa spelet.

Och visst kan väl vissa säga "Men spela själv bara och bry dig inte om andra!" men det är ganska så knepigt när dom näst intill tvingar på en Auktionshuset så som dom gör. Priserna och ekonomin blir helt åt helvete.

Lycka till, Blizzard. Kanske ses vi igen någon dag, men inga fler förhandsbokningar inte.

Det där tillvägagångssättet låter helt otroligt. Att AH på något sätt skulle ligga på klienten och inte på sevrarna helt då allt annat gör det och dessutom påverkas av tiden på klientens dator låter som dagens hittepå.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Det där tillvägagångssättet låter helt otroligt. Att AH på något sätt skulle ligga på klienten och inte på sevrarna helt då allt annat gör det och dessutom påverkas av tiden på klientens dator låter som dagens hittepå.

Ledsen att göra dig besviken men det stämmer..

Skrivet av quesus:
Skrivet av Luciphear:

...De riktiga bottarna, dom som faktiskt fokuserar på det, drar in 30-60 miljoner i timmen...

Eh. Skulle inte tro det va?

Då jag bottar själv så kan jag ju säga att det definitivt inte är omöjligt... t.ex. jag kör 10 klienter på min dator (kan köra 11), system info: 8gb ram, 3,9ghz i5 2500k och ett 6870..

Då dom nerfat crypts och tvingat mig tillbaks till föregående ställe så har jag hamnat på 400k i timmen på varje konto.. så du kan ju tänka dig vad folk som faktiskt går "all in" på detta får... jag tar det relativt lugnt i förhållande till vad jag ser andra göra..

Det är riktigt bra extrapengar dock.. lol

Medlem

Detta är ju precis därför man inte ska blanda in riktiga pengar i spelet. För då kommer sånt patrask som ska sabba med bots och sånt, speciellt när man kan tjäna riktiga pengar på det. Nej fy. Jag köpte faktiskt spelet men har bestämt mig att aldrig röra den riktiga AHn.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Quelor:
Skrivet av Zabulgrath:

Tröttsamt Blizzard...

På vilket sätt?
Blir du trött på företag som försöker tar hand om sina spel (Bättre försöka än inte alls).

Tröttsamt med såna kommentarer.

Fast hade väl varit lättare om det hade varit "Singleplayer" och att internet kravet slopades? Vanliga maintaince och patchar kan jag förstå.. men att stänga ner servrarna för sånt här på en hel kontinent är fel.

Man har ju faktiskt betalat för spelet.

ja rätt patetiskt egentligen, finns många som skiter i coop och bara lira för sig själva...synd att dom blir lidande

Håller helt med. Detta är ett bevis på när DRM skadar den legitime spelaren men inte den fule piraten.

Medlem
Skrivet av momoprox:
Skrivet av Manqs:

Det där tillvägagångssättet låter helt otroligt. Att AH på något sätt skulle ligga på klienten och inte på sevrarna helt då allt annat gör det och dessutom påverkas av tiden på klientens dator låter som dagens hittepå.

Ledsen att göra dig besviken men det stämmer..

Skrivet av quesus:
Skrivet av Luciphear:

...De riktiga bottarna, dom som faktiskt fokuserar på det, drar in 30-60 miljoner i timmen...

Eh. Skulle inte tro det va?

Då jag bottar själv så kan jag ju säga att det definitivt inte är omöjligt... t.ex. jag kör 10 klienter på min dator (kan köra 11), system info: 8gb ram, 3,9ghz i5 2500k och ett 6870..

Då dom nerfat crypts och tvingat mig tillbaks till föregående ställe så har jag hamnat på 400k i timmen på varje konto.. så du kan ju tänka dig vad folk som faktiskt går "all in" på detta får... jag tar det relativt lugnt i förhållande till vad jag ser andra göra..

Det är riktigt bra extrapengar dock.. lol

Vidrigt. Jag hatar RMAH och gjorde det från början, sådana som du förstör hela konceptet. Hoppas du blir bannad ditt jävla äckel.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Vidrigt. Jag hatar RMAH och gjorde det från början, sådana som du förstör hela konceptet. Hoppas du blir bannad ditt jävla äckel.

Välkommen till Diablo.
RMAH visar vad spelet var menat att vara, Pay-to-win.. Jag passade bara på innan det låg live..

Du får jättegärna hata mig men med största sannorlikhet är det inte jag som kommer att förstöra spelet för dig, Blizzard lyckas utmärkt med det själva..

Medlem
Skrivet av momoprox:
Skrivet av raefzm88:

Vidrigt. Jag hatar RMAH och gjorde det från början, sådana som du förstör hela konceptet. Hoppas du blir bannad ditt jävla äckel.

Välkommen till Diablo.
RMAH visar vad spelet var menat att vara, Pay-to-win.. Jag passade bara på innan det låg live..

Du får jättegärna hata mig men med största sannorlikhet är det inte jag som kommer att förstöra spelet för dig, Blizzard lyckas utmärkt med det själva..

Blizzard sabbade serien ja, men du bidrar knappast till att det blir bättre.

12
Skriv svar