Wizardry Online – oförlåtande dungeon crawl i MMO-skrud

Robot
Wizardry Online – oförlåtande dungeon crawl i MMO-skrud

Om dungeon crawling, permanent död och en oförlåtande speldesign stöpt ur en tid då begreppet "casual" inte ens existerade låter som något för dig så får du inte missa det här.

#wizardry-online


Medlem
Wizardry Online – oförlåtande dungeon crawl i MMO-skrud

awesome!

Medlem

Det sade mig inte så mycket, men det väckte min nyfikenhet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

nae tack såg ganska risigt ut...

Medlem

How the mighty have fallen...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

"30 years in the making", är det positivt eller negativt ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kollar videon nu - jag betvivlar att det påminner något om de gamla Wizardy klassikerna..men det hade varit riktigt välkommen om det gjort så.

Men nu ser jag att det är någon form av action spel..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Jag känner att jag får något att spela inom en snar framtid.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Permadeath <3


signatur

// Bacon <3

Medlem

De gulliga animekaraktärerna ger avsmak i munnen, men tanken på ett mmo med permadeath är för frestande för att avstå från.

Medlem

Har det något alls att göra med SirTechs Wizardry kan det här vara något. Problemet är att jag inte såg något alls som pekade på det i trailern.
I värsta fall har Sony har köpt rättigheterna till den här fantastiska spelseriens namn för att sälja ett generellt action-MMO med permadeath och hårdrock. Men om det inte är så kan det bli riktigt intressant...jag gillar Wizardry, permadeath och hårdrock.

Det har gått inflation i allt som har med riddare och svärd att göra. Kanske blir det intressant om tio år?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det har gått inflation i allt som har med riddare och svärd att göra. Kanske blir det intressant om tio år?

Vet inte om jag håller med dig - det har varit lika populär sen 80talet med fantasy inom datornspel...tror varken det är på uppgående eller utgående faktiskt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

onekligen intressant, tyvärr lär Gw2 ta upp nästan all min tid :,(


signatur

Rwa?

QRT
Medlem
Medlem

Hittade en gameplay trailer och ser direkt att det inte är något för mig.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Hittade en gameplay trailer och ser direkt att det inte är något för mig.

Om det stämmer så:
"use cash items to increase chances of resurrection"
Vadfan? Pay to Win?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Parzec:

"30 years in the making", är det positivt eller negativt ?

Antar att patchandet blir ett orosmoment då


signatur

Det var inte jag...

Medlem

holy batman vad taggad man blev!
Får Diablo 3 inferno känslan av någon anledning.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Ish
Medlem
Skrivet av Parzec:

"30 years in the making", är det positivt eller negativt ?

Det är väl resultat man räknas, inte ett bra försök.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ahris:

Hittade en gameplay trailer och ser direkt att det inte är något för mig.

Hua, instämmer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Kanske Permadeath kan bli något vi får se mer av. JAg hoppas det i alla fall. Snacka om att det sätter spelaren på stolskanten


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar