"Rollspel ska vara snyggare än shooters"

Robot
"Rollspel ska vara snyggare än shooters"

Witcher- och Cyberpunk-utvecklaren Cd Projekt gör sig redo att utmana de snyggaste shooter-spelen på marknaden.

#cd-projekt, #cyberpunk


Medlem
"Rollspel ska vara snyggare än shooters"

Gillar CD-Projekt fortsätt bara med det ni gör så kommer allt vara bra. Ser fram i mot o se vad de kommer att göra med cyberpunk.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

SÅ viktigt känns inte grafik för mig och storyn skapar jag gärna själv, bara jag får friheten att kunna göra det.

Med det sagt så är Cyberpunk tillsammans med Wasteland 2 dom mest efterlängtade spelen för mig just nu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Redaktör
Ponny

Cd Projekt har något speciellt som gör att jag bara tokgillar dom. Någon slags ödmjuk hybris.

Modiga, kaxiga, hungriga. Och med Witcher 2 höll det hela vägen – i deras andra spel någonsin! Respekt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mycket sympatiskt företag! De levererar mervärde utan att ta betalt för det, någont som tyvärr inte är så vanligt numera.
Gillar även att de inte ser någon motsättning i att både ha fantastisk grafik och "story". Något som ofta kommer upp som någon slags motsättning när folk skall försvara gammal hårdvara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

för mig får alla spel gärna vara riktigt snygga så länge inte fps'en blir lidande av det för dom som inte har superduper high end maskiner


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Titeln borde vara "Cd Projekt borde vara president av spel"

Medlem

Gillar att de är ambitösa och vill göra riktigt bra spel. Bara de inte snöar in på grafik och glömmer gameplay och story som så många andra.
Tror inte det riktigt är fallet än dock.

Medlem

Hoppas dom växer men inte kompromisar och går ifrån deras koncept Känner mig stolt över mina landsmen

Och ser värkligen fram emot cyberpunk

Medlem

Gah, Har Witcher 2 EE liggandes på bordet och teasar mig. Det är som att det vet att min dator inte klarar av det just nu... =(

Medlem

Hellre riktigt bra story och kass grafik, än tvärtom.

Inaktiv

Så rätt de har CD Projekt. Igen.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Hellre riktigt bra story och kass grafik, än tvärtom.

Varför inte både och?

Medlem

lr så kan allt få se bra ut med tanke på dom extrema pengar utvecklarna tjänar på oss. ge oss skit värda pengarna helt enkelt.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av SaraLivblad:

Hellre riktigt bra story och kass grafik, än tvärtom.

Varför inte både och?

Industrin är full av människor som saknar passion och ambitioner om att lyckas på alla fronter. När dessa bakåtsträvande människor som inte följer i CD Projekts fotspår utvecklar nya spel får man smärtsamt nog prioritera, och då håller jag med om att bra story väger tyngre än bra grafik. Men vi har ju faktiskt CD Projekt i branschen numera, vilket innebär att vi har en förkämpe som vill ge alltihop. ^^

Inaktiv

Cd Projekt, de vet vad det handlar om.

Medlem

ÄKTA rollspel ska endast utspelas i spelarnas sinnen. Tycker jag då...

D&D och Götterdämmerung är kalas t.ex.

Varje gång Cd project säger något så älskar jag dem bara ännu mer, i motsats till EA

Medlem

"Soldiers of Poland, second to none." var gång man irriterar sig över något dumt i spelbranchen så behöver man bara tänka på CD Projekt för att få sinnesro

Medlem

Grannlåt? Är det när man hör musik genom väggen?

http://qph.cf.quoracdn.net/main-qimg-8ddaa1dcd36aa180a79263eda8640fee

PS: All kärlek till CD Projekt. De är helt rätt ute, som vanligt.

Medlem

Alla spel ska väl vara snygga?

Inaktiv

Har jag missat något? Sist jag kollade så var The Witcher 2 redan långt mycket snyggare än i princip varenda shooter jag spelat - bortsett från Battlefield 3, Metro 2033 och Crysis möjligen...

Medlem
Skrivet av Exxo:

ÄKTA rollspel ska endast utspelas i spelarnas sinnen. Tycker jag då...

D&D och Götterdämmerung är kalas t.ex.

Helt rätt! Fast jag skulle säga Mutant och Coriolis t.ex.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tack! Jag är trött på den rådande inställningen att rollspel kan komma undan med att vara fula. En vacker och storslagen omgivning och tydliga karaktärsdrag känns minst lika viktiga för rollspel som grafikgiganterna, FPS och racingspel, tycker jag.

Se bara till att släppa något till PS3 nu så jag kan ta del av era vad som verkar vara fantastiska spel CD Projekt!!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Helt rätt skulle jag säga, grafiken i FPS hinner man ju ändå aldrig titta på i krigets hetta. Däremot är grafik väldigt viktigt för nya rpgs imo, då det ökar känslan rejält.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av SaraLivblad:

Hellre riktigt bra story och kass grafik, än tvärtom.

Varför inte både och?

Industrin är full av människor som saknar passion och ambitioner om att lyckas på alla fronter. När dessa bakåtsträvande människor som inte följer i CD Projekts fotspår utvecklar nya spel får man smärtsamt nog prioritera, och då håller jag med om att bra story väger tyngre än bra grafik. Men vi har ju faktiskt CD Projekt i branschen numera, vilket innebär att vi har en förkämpe som vill ge alltihop. ^^

Jag kan till viss del hålla med dig fast jag skulle t.ex inte vilja spela ett rollspel som har Minecraft grafik och crappy animationer som ser korkade ut.

Helt rätt tänk CD Projekt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skönt att deras spel har haft pc som mainplattform, hoppas dom fortsätter med det. Ger så mycket mer möjligheter!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Exxo:

ÄKTA rollspel ska endast utspelas i spelarnas sinnen. Tycker jag då...

D&D och Götterdämmerung är kalas t.ex.

Helt rätt! Fast jag skulle säga Mutant och Coriolis t.ex.

Helt rätt båda två. Ni glömde dock godbitar som DoD 91, Chronopia, Mutant Chronicles, World of Darkness, Neotech och... Fan listan är ju oändlig... Typ allt från Target Games och sen lika mycket till från resten av världen.
Era förslag är också ena riktigt härliga skapelser.

Medlem

Älskar the witcher I och II. Dessutom har cd projekt bevisat, gång på gång hur man utvecklar ett riktigt bra spel utan DRM.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

12
Skriv svar