Dubbla podcasts avslutar E3

Robot
Dubbla podcasts avslutar E3

Varför är livet på spelmässor som att vara fast i klimakteriet? Michael Gill och Erik Bergérus har svaret.

#tomb-raider, #watch-dogs, #the-last-of-us-remastered, #beyond-two-souls


Medlem
Dubbla podcasts avslutar E3

kan ni lägga upp så man kan ladda ner?

Medlem

Oprofessionellt alltså >.O Kan ni inte göra något i stil med Sweclockers nästa gång?

Medlem

Hej Sanazin!

Skoj att du lyssnar. Podinspelningarna var inget som var menat att hända till en början utan blev väldigt spontant och eventuellt lite halvgaggigt. Vi satt lutade över en laptopmick och kräktes information när vi egentligen borde ha sovit för att orka med nästa mässdag. Personligen tycker jag det blev bra med de förutsättningar vi hade. Exakt vad Sweclockers gör vet jag inte, du får gärna förklara.

Medlem
Skrivet av Michael Gill:

Hej Sanazin!

Skoj att du lyssnar. Podinspelningarna var inget som var menat att hända till en början utan blev väldigt spontant och eventuellt lite halvgaggigt. Vi satt lutade över en laptopmick och kräktes information när vi egentligen borde ha sovit för att orka med nästa mässdag. Personligen tycker jag det blev bra med de förutsättningar vi hade. Exakt vad Sweclockers gör vet jag inte, du får gärna förklara.

Okej då förstår jag.
Sweclockers lägger mer krut på hårdvara och dylikt, därmed besöker de ofta mässor där just detta presenterades.
Vad som hade varit intressant som ni kanske skulle kunna pröva på är att göra något likt vad de gör när det kommer till spelmässor, dvs. att ni kanske har en videoström med diverse klipp i där ni intervjuar spelutvecklare, samt kommenterar vad för spel som finns tillgängligt och information angående dessa, i form av bild med andra ord. Blir inte riktigt samma grej som att stå och hålla i ett moderkort och tala om specifikationerna men hade nog ändå varit en kul idé.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Michael Gill:

Hej Sanazin!

Skoj att du lyssnar. Podinspelningarna var inget som var menat att hända till en början utan blev väldigt spontant och eventuellt lite halvgaggigt. Vi satt lutade över en laptopmick och kräktes information när vi egentligen borde ha sovit för att orka med nästa mässdag. Personligen tycker jag det blev bra med de förutsättningar vi hade. Exakt vad Sweclockers gör vet jag inte, du får gärna förklara.

Okej då förstår jag.
Sweclockers lägger mer krut på hårdvara och dylikt, därmed besöker de ofta mässor där just detta presenterades.
Vad som hade varit intressant som ni kanske skulle kunna pröva på är att göra något likt vad de gör när det kommer till spelmässor, dvs. att ni kanske har en videoström med diverse klipp i där ni intervjuar spelutvecklare, samt kommenterar vad för spel som finns tillgängligt och information angående dessa, i form av bild med andra ord. Blir inte riktigt samma grej som att stå och hålla i ett moderkort och tala om specifikationerna men hade nog ändå varit en kul idé.

Sanazin, lite ska de väll få gå sin egen väg? Om de bara ska härma så är det ingen idé att de sänder. Lite kan de väll göra på deras sätt?


signatur
Medlem

Sanazin: Det låter som en skitbra idé! Faktum är att videoformatet är något som jag tror vi alla här (och det säger jag som frilans bosatt i Umeå) är väldigt peppade på att utforska vidare. Egentligen skulle man behöva ha med åtminstone en person till (som kan filma, klippa och ljudfixa) för att det skulle vara rimligt att göra och få till i bra kvalitet. Textfokuset skulle behöva bli minst sekundärt. Kanske kan vi tillsammans tjata på cheferna och få till det till nästa år?

1
Skriv svar