"Xbox 360 har mer än två år kvar"

Medlem
Skrivet av chopper:

Visar ju bara att stannar man i utvecklingen så är det inget att åt även om man vill. Klart man måste ha hårdvara i tiden eller sitta snällt på sin konsol.
Köpa en dator o verka tro att den klarar allt nytt ? 14 år gammalt operativ? . Som PC spelare är det en del av det goda att hänga med hårdvarumässigt i tiden. Men visst kan en dator funka i 10 år men då måste man vara realist och inse att den burken inte hänger med. Så konsol verkar vara bra för dig. Var o en blir lycklig med sitt.

Det är väl roligt och intressant med teknik - men det måste fungera så problemfritt det går att göra den.

Min PS3a fungerande problemfritt tills Sony började hitta på saker de uppenbarligen inte har koll på. Spel funkade bra de jag köpte - men vad tusan var det med UC3 som spökade för alltför många - och ND har inte fixat det ännu efter ett halvår. Fick mig att tappa förtroendet för Sony och lämna PS3an.

Konsoll är nog min linje ändå - så jag kollar in en xbox så får vi se hur MS har gjort det. Skadar inte att ha koll på de olika plattformarna när nästa generation kommer.

Wii U hade inget racing avicerat så det får vara.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Finns ingen modern konsol som är lika tyst som min PC. T o m Wii låter mycket mer än min mycket kraftfullare dator. Konsoler är ganska så högljudda eftersom så mycket elektronik ska få plats på så liten utrymme.

Geforce 210 är inte ett spelkort.

Vet inte vad det är med min XP-maskin - om det är 30-40% cpu i 10s så drar alla fläktar igång.

Den maskinen är inte alltför långt ifrån minimispec för Dirt 2 - så jag tänkte prova och se hur det går. Ja, grafikkortet är inte spelkort - men kanske kan man deffa ned inställningar en del. Spelet är ju en hundring så det kan man offra som en lärdom.

i7-an är två år nu och den är klart tystare. Men det är lika unket spelkort i den - dock utan fläkt men med kylare som tar två kortplatser. Tror det är 210 det också eller liknande. Ska man ha in en helvetesprocessor i den så är den nog inte tyst längre är jag rädd.

Beställde en xbox med forza 3 på för 1900:- med 250G disk. Det får jag ju inte ens vettigt grafikkort för - och sedan uppgradera kraften dessutom.

Det kanske blir pc någon gång i framtiden, man vet aldrig.

Tack för kommentaren hursomhelst.:)

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TexN:

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Något fel med sämre grafik? Ser hellre att man har kul och får en bra upplevelse.

Varför i _hela_ friden tror folk att man inte har kul och får en bra upplevelse på PC, SAMTIDIGT som man får ta del av bättre grafik? Suck. -.-

Kanske för att de få PC-spel som är bättre rent grafiskt oftast inte mäter sig med konsolspelen vad gäller spelglädje?

Fail, och fel. Suck. -.-

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Kaleid:

Finns ingen modern konsol som är lika tyst som min PC. T o m Wii låter mycket mer än min mycket kraftfullare dator. Konsoler är ganska så högljudda eftersom så mycket elektronik ska få plats på så liten utrymme.

Geforce 210 är inte ett spelkort.

Vet inte vad det är med min XP-maskin - om det är 30-40% cpu i 10s så drar alla fläktar igång.

Den maskinen är inte alltför långt ifrån minimispec för Dirt 2 - så jag tänkte prova och se hur det går. Ja, grafikkortet är inte spelkort - men kanske kan man deffa ned inställningar en del. Spelet är ju en hundring så det kan man offra som en lärdom.

i7-an är två år nu och den är klart tystare. Men det är lika unket spelkort i den - dock utan fläkt men med kylare som tar två kortplatser. Tror det är 210 det också eller liknande. Ska man ha in en helvetesprocessor i den så är den nog inte tyst längre är jag rädd.

Beställde en xbox med forza 3 på för 1900:- med 250G disk. Det får jag ju inte ens vettigt grafikkort för - och sedan uppgradera kraften dessutom.

Det kanske blir pc någon gång i framtiden, man vet aldrig.

Tack för kommentaren hursomhelst.:)

För 2.5k så får man ett riktigt kraftfullt grafikkort. Jag klarar mig t o m bra med en 5570 för typ 600kr.

Medlem

Att jag är konsolhatare kan knappast ha undgått någon på detta forum. MEN, när microsoft beter sig som de gör med xbox 360 så börjar till och med den gemene konsolspelaren att förstå att något är fel. Fler och fler byter, antingen till Ps3 eller PC. Man börjar förstå att de ytterst få bra saker som existerade med xbox är sedan länge borta, och att Microsoft är ute efter endast en sak, att dra ut på tiden och att exploatera kunderna. Sony är inte mycket bättre med Ps3, men just nu tar ändå Microsoft priset.

Tyvärr kommer nog 720 sälja som smör när det släpps. Den traditionella konsumenten är för efterbliven för att tanka själv och faller för all hype som uppstår. Avskyvärt och sorgligt på samma gång. Jag hoppas dock innerligt att Microsoft får sig en rejält smäll ekonomiskt, jag är till och med beredd att offra en stor del utav PC-scenen för detta. Hellre låter jag utvecklingen stå stilla en tid, om det leder till att vi slipper beroendet utav microsoft. Idag tvingas alla seriösa pc spelare att använda sig utav windows, hade man i framtiden kunnat använda sig utav något linuxbaserat OS hade det varit så otroligt mycket bättre.

Microsoft är förfärliga och förtjänar inte vidare existens.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nintendo tycks i alla fall ha fatta att det är bråttom att få ut något nytt. Mobila enheter som smartphones och surfplattor tar allt större plats på marknaden, och väntar Sony och Microsoft för länge så kommer det bara bli svårare för dom att kränga på en ny konsol.

Att Xbox 360 ska ha 2 år kvar utan en tronföljare har jag väldigt svårt att tro på. Det var ju inte så länge sen som Nvidia gick ut med att Tegra kommer vara kraftfullare än Xbox 360 om 2 år, och lika kraftfull redan nästa år, och hur fan tänkte Microsoft med detta uttalande i fall det nu stämmer?

Både Microsoft och Sony måste få ut en ny konsol senast nästa år, sen om dom väljer att fortsätta stödja nuvarande konsoler i några år till är absolut inget dåligt, men ny och modern hårdvara måste ut i handeln.

Sant. Samt att fler o fler börjar skaffa gaming PC's som blir billigare o billigare. Tror att MS släpper en bomb på nästa E3 och 720'n släpps kort därefter, med abonnemangsdeal för dem som inte vill betala hela kalaset direkt. Senast till Julhandeln.

De som nyligen har skaffat sig en 360 går ju knappast med förlust, de finns redan ett gigantiskt spelbibliotek att grotta ner sig i. Kolla hur bra det gick för PS2 efter att PS3 släppts.

F.ö tycker jag Sony/MS/Nintendo borde satsa på 4-5 år långa generationer. Det är lagom långt och lika ofta som de flesta köper/uppgraderar dator/laptop.

Medlem

Vill återigen tipsa om denna steam-grupp där folk dagligen kan uttrycka sitt hat gentemot EA

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Medlem

den va gammal när den kom.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Att jag är konsolhatare kan knappast ha undgått någon på detta forum. MEN, när microsoft beter sig som de gör med xbox 360 så börjar till och med den gemene konsolspelaren att förstå att något är fel. Fler och fler byter, antingen till Ps3 eller PC. Man börjar förstå att de ytterst få bra saker som existerade med xbox är sedan länge borta, och att Microsoft är ute efter endast en sak, att dra ut på tiden och att exploatera kunderna. Sony är inte mycket bättre med Ps3, men just nu tar ändå Microsoft priset.

Tyvärr kommer nog 720 sälja som smör när det släpps. Den traditionella konsumenten är för efterbliven för att tanka själv och faller för all hype som uppstår. Avskyvärt och sorgligt på samma gång. Jag hoppas dock innerligt att Microsoft får sig en rejält smäll ekonomiskt, jag är till och med beredd att offra en stor del utav PC-scenen för detta. Hellre låter jag utvecklingen stå stilla en tid, om det leder till att vi slipper beroendet utav microsoft. Idag tvingas alla seriösa pc spelare att använda sig utav windows, hade man i framtiden kunnat använda sig utav något linuxbaserat OS hade det varit så otroligt mycket bättre.

Microsoft är förfärliga och förtjänar inte vidare existens.

Dominans på PC för MS sköter sig nog självt kommande åren. Allt fler klarar allt de behöver på smartphone eller pad.

Vet inte om någon annan än Nokia av dom stora släpper något för Windows Phone. Så det kanske blir flopp.

Idag är väl MS ungefär 10 x Sony i omsättning så dom står sig nog ett bra tag dock.

Vi får nog leva med vissa företags dominans tyvärr(MS,Google, Apple) - men det går att ändra om man är aktiv konsument. Men det är inte lätt att vara utan all tre nämnda.

Medlem
Skrivet av Kartraith:
Skrivet av SpoonfishLee:

Tror inte alla har råd att lägga 5-10k vartannat eller var tredje år för att kunna spela alla nya spel.

Det behöver du inte heller på PC, men då får du nöja dig med konsoll-nivå på inställningarna.

Vet inte vart du försöker komma med det svaret, det betyder ju bara att det är mer värt att investera i en konsoll. Tonåringar vill att hela spelindustrin ska fokusera på PC-gaming, men då försvinner resten av all publik. Casualpubliken, föräldrar, studenter som bor själva, barn.

Majoriteten arbetande, hemmaboende ungdomar är de som kommer ha råd att spela de nyaste spelen med "revolutionerande PC-grafik." Konsollindustrin håller inte tillbaka spelindustrin, den ÄR spelindustrin.

Och sen när var 30 fps 720p ospelbart?

Medlem
Skrivet av SpoonfishLee:

... Och sen när var 30 fps 720p ospelbart?

Sedan 1999 när UT99 lanserades.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av SpoonfishLee:

... Och sen när var 30 fps 720p ospelbart?

Sedan 1999 när UT99 lanserades.

Vad är det med alla dessa löjliga svar?

Detta är lite som att se en 1080p film på en 60" hdtv respektive en iPad. Efter 30 sekunder är det ingen skillnad mellan de två. Om filmen är bra då. Eftersom 60fps är en sån viktig del i ert spelande så måste ni spela jävligt kassa spel. Grafiken är den minst viktiga delen i vilket spel som helst. Förutom Crysis då, där är grafiken det enda som håller upp.

Fokusera på rätt saker istället. Industrin står inte still, ni står still. Tvivlar på att ni spelat igenom allt bra som släppts under de senaste 10 åren. Ni håller er till två-tre PC-serier på 6 månader och sen måste nästa generation komma FORT FORT SKYNDA. Sluta ha sådan panik. Next-gen är extremt överskattat.

Medlem
Skrivet av SpoonfishLee:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av SpoonfishLee:

... Och sen när var 30 fps 720p ospelbart?

Sedan 1999 när UT99 lanserades.

Vad är det med alla dessa löjliga svar?

Detta är lite som att se en 1080p film på en 60" hdtv respektive en iPad. Efter 30 sekunder är det ingen skillnad mellan de två. Om filmen är bra då. Eftersom 60fps är en sån viktig del i ert spelande så måste ni spela jävligt kassa spel. Grafiken är den minst viktiga delen i vilket spel som helst. Förutom Crysis då, där är grafiken det enda som håller upp.

Fokusera på rätt saker istället. Industrin står inte still, ni står still. Tvivlar på att ni spelat igenom allt bra som släppts under de senaste 10 åren. Ni håller er till två-tre PC-serier på 6 månader och sen måste nästa generation komma FORT FORT SKYNDA. Sluta ha sådan panik. Next-gen är extremt överskattat.

Spela du på din telefon eller konsol, vi entusiaster vet att 60fps är ett krav. /thread.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av chopper:

Visar ju bara att stannar man i utvecklingen så är det inget att åt även om man vill. Klart man måste ha hårdvara i tiden eller sitta snällt på sin konsol.
Köpa en dator o verka tro att den klarar allt nytt ? 14 år gammalt operativ? . Som PC spelare är det en del av det goda att hänga med hårdvarumässigt i tiden. Men visst kan en dator funka i 10 år men då måste man vara realist och inse att den burken inte hänger med. Så konsol verkar vara bra för dig. Var o en blir lycklig med sitt.

Det är väl roligt och intressant med teknik - men det måste fungera så problemfritt det går att göra den.

Min PS3a fungerande problemfritt tills Sony började hitta på saker de uppenbarligen inte har koll på. Spel funkade bra de jag köpte - men vad tusan var det med UC3 som spökade för alltför många - och ND har inte fixat det ännu efter ett halvår. Fick mig att tappa förtroendet för Sony och lämna PS3an.

Konsoll är nog min linje ändå - så jag kollar in en xbox så får vi se hur MS har gjort det. Skadar inte att ha koll på de olika plattformarna när nästa generation kommer.

Wii U hade inget racing avicerat så det får vara.

Det där med konsoler är väl inte min "grej" men alla mina spel vänner verkar ha en utöver datorn.
Själv köpte jag en 360 men gillade PC sättet mer och skulle jag välja konsol så är nog 360 den jag skulle välja för den ligger nära PC vad gäller spel konton mm. Tycker de har väldigt bra service. Är väl bara att man önskar en nyare kraftigare konsol men det är ju som det är.
lyckatill med 360'n tror du blir nöjd..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av SpoonfishLee:

Tonåringar vill att hela spelindustrin ska fokusera på PC-gaming

Tonåringar? Har du källa på det eller är det bara du som bestämt dig för den åsikten.

Skrivet av SpoonfishLee:

Detta är lite som att se en 1080p film på en 60" hdtv respektive en iPad. Efter 30 sekunder är det ingen skillnad mellan de två.

Tycker du. Subjektivt, inte fakta.

Skrivet av SpoonfishLee:

Eftersom 60fps är en sån viktig del i ert spelande så måste ni spela jävligt kassa spel.

Vad är det med de här löjliga argumenten egentligen?

Skrivet av SpoonfishLee:

Grafiken är den minst viktiga delen i vilket spel som helst.

Tycker du ja. Subjektivt.

Skrivet av SpoonfishLee:

Ni håller er till två-tre PC-serier på 6 månader och sen måste nästa generation komma FORT FORT SKYNDA.

Antaganden taget från röven?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag är ledsen, allt är mitt fel. Köpte en ny 360 i våras... (gamla tvärdog).

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av SpoonfishLee:

Tonåringar vill att hela spelindustrin ska fokusera på PC-gaming

Tonåringar? Har du källa på det eller är det bara du som bestämt dig för den åsikten.

Skrivet av SpoonfishLee:

Detta är lite som att se en 1080p film på en 60" hdtv respektive en iPad. Efter 30 sekunder är det ingen skillnad mellan de två.

Tycker du. Subjektivt, inte fakta.

Skrivet av SpoonfishLee:

Eftersom 60fps är en sån viktig del i ert spelande så måste ni spela jävligt kassa spel.

Vad är det med de här löjliga argumenten egentligen?

Skrivet av SpoonfishLee:

Grafiken är den minst viktiga delen i vilket spel som helst.

Tycker du ja. Subjektivt.

Skrivet av SpoonfishLee:

Ni håller er till två-tre PC-serier på 6 månader och sen måste nästa generation komma FORT FORT SKYNDA.

Antaganden taget från röven?

Motargument får gärna förekomma i en diskussion. Har du några? Du utelämnade även ett stort antal punkter som jag nämnt. Tycker du jag hade rätt på dem?

Medlem

Jag påpekade endast de mest uppenbara svagheterna i din "argumentation".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar