Robot
Gravity Rush

Tycker du att världen kan kännas upp och ner när du vaknar somliga mornar? Det är ingenting mot vad Kat i Gravity Rush drabbas av.

#gravity-rush, #silent-hill


Medlem
Gravity Rush
Skrivet av Ove Kaufeldt:

Japanska spel ska inte ha engelskt tal – lika lite som Star Wars ska vara dubbat på svenska.

Håller fullständigt med, det är väl bra antar jag att om dom ger valmöjligheten mellan original röster och dub men när dom endast erbjuder dub utan möjligheten för original rösterna så sänker det alltid min upplevelse.

Enda spelet jag kan komma på där detta inte är fallet är nog MGS av någon anledning, väldigt bra kvalitet där dock utav rösterna.

Medlem

Åksjukevarning på detta spel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Ove Kaufeldt:

Japanska spel ska inte ha engelskt tal – lika lite som Star Wars ska vara dubbat på svenska.

Håller fullständigt med, det är väl bra antar jag att om dom ger valmöjligheten mellan original röster och dub men när dom endast erbjuder dub utan möjligheten för original rösterna så sänker det alltid min upplevelse.

Enda spelet jag kan komma på där detta inte är fallet är nog MGS av någon anledning, väldigt bra kvalitet där dock utav rösterna.

Om jag fick japanskt tal på alla japanska spel skulle jag nog snart tröttna på japanska.

Och det där med originalröster. Skulle du vara lika positiv om originalspråket var finska eller tyska?

Medlem
Skrivet av Izuel:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Ove Kaufeldt:

Japanska spel ska inte ha engelskt tal – lika lite som Star Wars ska vara dubbat på svenska.

Håller fullständigt med, det är väl bra antar jag att om dom ger valmöjligheten mellan original röster och dub men när dom endast erbjuder dub utan möjligheten för original rösterna så sänker det alltid min upplevelse.

Enda spelet jag kan komma på där detta inte är fallet är nog MGS av någon anledning, väldigt bra kvalitet där dock utav rösterna.

Om jag fick japanskt tal på alla japanska spel skulle jag nog snart tröttna på japanska.

Och det där med originalröster. Skulle du vara lika positiv om originalspråket var finska eller tyska?

Förstår inte hur du tänker med ditt första argument, har inte tröttnat på att se på film med engelskt tal eller spela spel med engelskt tal och etc så varför skulle jag tröttna på japanskt tal i spel sålänge spelen är bra?

Oavsett om det är finska eller tyska eller franska etc, så vill jag helt enkelt spela spelet som spelmakarna har tänkt sig med original rösterna och text så att jag förstår vad som sägs.

Medlem

Så länge vitan får ff10 hd så är jag nöjd. Bara några dagar nu till gravity rush Har redan 15 vita spel så mej går det ingen nöd på.

Medlem

Jänkare (de förstår inte bättre pga. av brister i sitt utbildningssystem och kultur) och mindre barn (t.ex min lillebror) kan lyssna på dubbat, i t.ex anime. Men alla andra vuxna bör förstå hur mycket bättre de japanska rösterna är.

Medlem

Bokat o klart, hämtar det när jag vaknar på onsdag! Demot var riktigt nice! Tror det blir det bästa hittills på vitan! Resustance var nice oxå, dock lite kort! Tog platinum trophy på det under 6 timmar!

Medlem

Vet inte om jag tycker språket på rösterna spelar så stor roll. Huvudsaken är att de som gör rollerna gör det med inlevelse och ger karaktären en trovärdig "själ". Att en medioker japanska röstskådespelare är 100 gånger bättre på detta än en motsvarande engelsktalande råder det, för min del, ingen tvekan om.

Går man däremot in på riktigt duktiga skådespelare blir skillnaderna mindre, kanske de helt suddas ut till och med.

Medlem
Skrivet av deezel:

Vet inte om jag tycker språket på rösterna spelar så stor roll. Huvudsaken är att de som gör rollerna gör det med inlevelse och ger karaktären en trovärdig "själ". Att en medioker japanska röstskådespelare är 100 gånger bättre på detta än en motsvarande engelsktalande råder det, för min del, ingen tvekan om.

Går man däremot in på riktigt duktiga skådespelare blir skillnaderna mindre, kanske de helt suddas ut till och med.

Sen beror det också väldigt mycket på art direction för min del. Det är ofta som japanska spel och serier förlorar sin "karaktär" för att de västerländska rösterna inte passar in lika bra. Är designen dessutom väldigt japansk i sig så är det omöjligt att få en dubbning bra, och det fungerar på båda hållen. Hur hade Gears of War eller Skyrim känts på japanska egentligen? The Witcher föredrar jag även på polska. Originalspråket blir oftast bäst pga att utvecklarna vet exakt vilken sorts röst de vill ha på karaktären, och det är väldigt vanligt att det försvinner i dubbningen, men kan inte räddas av någon mängd erfarenhet och inlevelse.

Medlem

Sjukt sugen på detta spelet men jag har ingen vita för tillfället


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Izuel:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Ove Kaufeldt:

Japanska spel ska inte ha engelskt tal – lika lite som Star Wars ska vara dubbat på svenska.

Håller fullständigt med, det är väl bra antar jag att om dom ger valmöjligheten mellan original röster och dub men när dom endast erbjuder dub utan möjligheten för original rösterna så sänker det alltid min upplevelse.

Enda spelet jag kan komma på där detta inte är fallet är nog MGS av någon anledning, väldigt bra kvalitet där dock utav rösterna.

Om jag fick japanskt tal på alla japanska spel skulle jag nog snart tröttna på japanska.

Och det där med originalröster. Skulle du vara lika positiv om originalspråket var finska eller tyska?

Är det något fel på tyska?

Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Izuel:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Ove Kaufeldt:

Japanska spel ska inte ha engelskt tal – lika lite som Star Wars ska vara dubbat på svenska.

Håller fullständigt med, det är väl bra antar jag att om dom ger valmöjligheten mellan original röster och dub men när dom endast erbjuder dub utan möjligheten för original rösterna så sänker det alltid min upplevelse.

Enda spelet jag kan komma på där detta inte är fallet är nog MGS av någon anledning, väldigt bra kvalitet där dock utav rösterna.

Om jag fick japanskt tal på alla japanska spel skulle jag nog snart tröttna på japanska.

Och det där med originalröster. Skulle du vara lika positiv om originalspråket var finska eller tyska?

Är det något fel på tyska?

ALLT är fel med Tyskland.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Izuel:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Ove Kaufeldt:

Japanska spel ska inte ha engelskt tal – lika lite som Star Wars ska vara dubbat på svenska.

Håller fullständigt med, det är väl bra antar jag att om dom ger valmöjligheten mellan original röster och dub men när dom endast erbjuder dub utan möjligheten för original rösterna så sänker det alltid min upplevelse.

Enda spelet jag kan komma på där detta inte är fallet är nog MGS av någon anledning, väldigt bra kvalitet där dock utav rösterna.

Om jag fick japanskt tal på alla japanska spel skulle jag nog snart tröttna på japanska.

Och det där med originalröster. Skulle du vara lika positiv om originalspråket var finska eller tyska?

Är det något fel på tyska?

ALLT är fel med Tyskland.

Oj, jag har aldrig sett ett sådant lågt betyg på FZ

tka
Medlem

"påskliljedekorerad kålrot" )

Medlem

Valde mellan detta och Resistance.... Av någon outgrundlig anledning valde jag det sistnämda... F*CK vad jag ångrar mej :/

Provade det idag, är väll sådär, men lite åksjuk eller snurrig blev jag i alla fall.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Så länge vitan får ff10 hd så är jag nöjd. Bara några dagar nu till gravity rush Har redan 15 vita spel så mej går det ingen nöd på.

15 spel! ? visste knappt att det fanns så många xD har 6 och tyckte de va ganska många ^^

Medlem

Ja visst är det nice å då räknar jag inte med AR spelen eller Gratis spelet Frobisher says. Har 9 psp spel och 17 minis på den me har 32gigar kortet Har kört till kapitel 9 i Gravity rush nu och är riktigt nöjd!!!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ja visst är det nice å då räknar jag inte med AR spelen eller Gratis spelet Frobisher says. Har 9 psp spel och 17 minis på den me har 32gigar kortet Har kört till kapitel 9 i Gravity rush nu och är riktigt nöjd!!!

Nice! ^^ får nog bli att inskaffa lite fler spel nu när lönen kommer! Fick mitt Gravity Rush idag så nu jäklar ska det spelas! har längtat efter detta spelet!

1
Skriv svar