Fuska i Max Payne 3 – tvingas spela med andra fuskare

Robot
Fuska i Max Payne 3 – tvingas spela med andra fuskare

Rockstar är inte helt glada över att vissa människor inte gillar att följa spelreglerna och låter dem helt enkelt spela med varandra.

#rockstar-games, #max-payne-3


Medlem
Fuska i Max Payne 3 – tvingas spela med andra fuskare

Helt riktigt!


signatur

Nämen!

Medlem

Man borde börja alla spelare i fuskligan och sedan flytta folk som slutar fuska till den vanliga i stället.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

skön lösning

Medlem

Detta är ett av de relativt få områden där jag anser att det bör vara nolltolerans. Fuskar man och åker dit ska man inte få spela ö h t, varken mot andra fuskare eller icke-fuskare. Har man sjunkigt så lågt så får man stå sitt kast i min mening. Det krävs hårda straff, annars lär de sig aldrig, och förmodligen så lär sig de flesta inte ändå.

Medlem

Grymt roligt, borde finnas i alla spel


signatur

IDKFA

Medlem

Det är bra och kul att det kommer straff av olika slag, men håller med Darkseed. Skall vara noll tolerans.

Vet jag läste här på fz tidigare att det även var en kul grej mot fuskare i Serious Sam 3 som gjorde att man blev jagad av en skitsnabb odödlig skorpinjon med dubbla chainguns

Medlem

Helt fenomenal lösning, givet att de de utgår ifrån devisen att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Det kan man nog emellertid utgå ifrån, så de har mitt helhjärtade stöd!

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Det är bra och kul att det kommer straff av olika slag, men håller med Darkseed. Skall vara noll tolerans.

Vet jag läste här på fz tidigare att det även var en kul grej mot fuskare i Serious Sam 3 som gjorde att man blev jagad av en skitsnabb odödlig skorpinjon med dubbla chainguns

Jag vill minnas att den jagade pirater. Oavsett vilket så gillar jag det!

Medlem

Fan vad jag älskar sånt här

Medlem

Rockstars variant på himmel o helvete, gör gott och du får vara på en god plats med andra goda spelare, gör dåligt och hamna på en dålig plats var du blir raped av andra dåliga spelare.

Hehe, joo men de är bra, önskar bara jag visste om jag blev dödad genom väggar för att nån fuskar eller för att spelet har lag.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Inte helt olikt VAC (Valve Anti-Cheat), som fortfarande låter dig spela på och hosta icke VAC-skyddade servrar. Med andra ord, du kan endast spela ihop med andra fuskare.

Best case scenario så har ingen fusken aktiverade under rundan, liksom. Och den enda som då har det vinner garanterat.

Så ingen ny idé, men inte fel heller. Hoppas de också tänkt lika långt som Valve med sina delayed bans, så du inte ens märker ifall ditt hax blir detectat eller inte förräns flera dagar efter det är för sent. Valve <3

Medlem

Klockrent


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Åh, väck med dem helt och hållet. De förstör för så många.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

haha , skönaste iden hittills.

hoppas fler spel hänger på.

Medlem

Man måste ju ändå ge Rockstar beröm när det kommer till hur dom straffar fuskare och pirater. Drunk cam i GTA IV och nu detta

Medlem

Jag tycker det är en rätt vettig lösning. Enda jag skulle ändra är att när de väl hamnat i fuskarligan ska det inte finnas någon väg tillbaka, ingen andra chans. Tycker allt att det som vill hålla på och haxxa kan få göra det bara de håller sig jävligt långt borta från de som vill spela rent spel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Så skönt bra

Medlem

varför införde dom inte punkbuster eller liknande? har det ens nåt skydd för fusk eller? snacka om korkat isf..

Medlem

Hoppas det inte kommer gå att missbruka bara, menar så inte någon blir bannad bara för någon är sur/arg. Hade varit tråkigt.

Medlem

Påminner lite om MW3:s "Bannad i 14000 dagar" eller vad det nu var...intressant koncept!

Medlem
Skrivet av Biggles:

Påminner lite om MW3:s "Bannad i 14000 dagar" eller vad det nu var...intressant koncept!

Stor mening med att banna någon i 38 år >_<


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

varför införde dom inte punkbuster eller liknande? har det ens nåt skydd för fusk eller? snacka om korkat isf..

punkbuster es so gud.

Not

Medlem

Bra, fuskare skall man straffa så gott det går.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Det är bra och kul att det kommer straff av olika slag, men håller med Darkseed. Skall vara noll tolerans.

Vet jag läste här på fz tidigare att det även var en kul grej mot fuskare i Serious Sam 3 som gjorde att man blev jagad av en skitsnabb odödlig skorpinjon med dubbla chainguns

Som Fevolas säger - det var inte fuskare den tog..eller iofs jo, om fuskare är det samma som pirater så var det ju det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Buss på bara!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Det här är bra grejer!


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Tycker de kan dra det hela ett steg längre, ge spelarna direkta spelmässiga nackdelar när de spelar i "fuskligan". Horribel massa aim acceleration, framedrop, lagg, buggade banor, negativa perks (bara 50% av kulorna gör skada) etc.
Låt dem plågas rejält

Medlem

Så jävla slappa där, Rockstar ta och fixa spelet så det inte går att fuska.
Laga spelet lägg det inte i spelarens händer att agera punkbuster.

såklart Rockstar skiter i att laga spelet det här alternativet är mycket billigare.

Inaktiv

Grymt bra idé, då kanske fuskarna får känna på hur jävla drygt det är att lira mot såna pack.

Ni som fuskar i multiplayer, vad är det för fel på er egentligen?

edit: för övrigt så borde det vara nolltolerans, fuskar du en gång så är du ute.

12
Skriv svar