utmaning för dom kunniga

Medlem
utmaning för dom kunniga

nu är det helt enkelt så att jag funderar på att uppdatera mig, har just nu en i5 650, 8gb, hd 5850 (det är en acer aspire predator eller ett stort blått monster funkar med) vill ha något i prisklassen 9-12 tusen men det måste gå att delbetala i 24 mån, i spelväg vill jag ju kunna köra bf3, arma 3,gw2 och även andra kommande stortitlar, hoppas någon med riktigt bra koll hittar något fint


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ja du, ArmA3 lär vara det mest tungdrivna av de spel du listade.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Det räcker med ett GTX 680/HD7970 och en 3770K/2700K. Det blir alltså ny processor + moderkort samt grafikkort. Förvänta dig inte för mycket när det gäller Arma bara. Min i7 3930K & GTX 680 klarar inte av att hålla 60FPS minimum (prestandan finns där men det är ganska så hemskt (dåligt) optimerat, Arma 3 bör flyta på bättre än tvåan trots bättre grafik), och det är inte ens på max grafik heller. Allt annat däremot... Watch Dogs och UE4/CryEngine 3 bör fungera bra med 680/7970 också.

Grafik: 4.5-5k (GTX 680) 3.750+ (HD7970).
Processor: 2.6k (3770K).
Moderkort: 1-2k (Jag rekommenderar Asus med Z77-chipset).

Om du inte har en SSD så är det något du kanske vill slänga in i datorn också, ligger runt tusenlappen för 120GB.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Det räcker med ett GTX 680/HD7970 och en 3770K/2700K. Det blir alltså ny processor + moderkort samt grafikkort. Förvänta dig inte för mycket när det gäller Arma bara. Min i7 3930K & GTX 680 klarar inte av att hålla 60FPS minimum (prestandan finns där men det är ganska så hemskt (dåligt) optimerat, Arma 3 bör flyta på bättre än tvåan trots bättre grafik), och det är inte ens på max grafik heller. Allt annat däremot... Watch Dogs och UE4/CryEngine 3 bör fungera bra med 680/7970 också.

Grafik: 4.5-5k (GTX 680) 3.750+ (HD7970).
Processor: 2.6k (3770K).
Moderkort: 1-2k (Jag rekommenderar Asus med Z77-chipset).

Om du inte har en SSD så är det något du kanske vill slänga in i datorn också, ligger runt tusenlappen för 120GB.

120gb känns ju dock som väldigt lite utrymme xxD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av TheShadyShader:

Det räcker med ett GTX 680/HD7970 och en 3770K/2700K. Det blir alltså ny processor + moderkort samt grafikkort. Förvänta dig inte för mycket när det gäller Arma bara. Min i7 3930K & GTX 680 klarar inte av att hålla 60FPS minimum (prestandan finns där men det är ganska så hemskt (dåligt) optimerat, Arma 3 bör flyta på bättre än tvåan trots bättre grafik), och det är inte ens på max grafik heller. Allt annat däremot... Watch Dogs och UE4/CryEngine 3 bör fungera bra med 680/7970 också.

Grafik: 4.5-5k (GTX 680) 3.750+ (HD7970).
Processor: 2.6k (3770K).
Moderkort: 1-2k (Jag rekommenderar Asus med Z77-chipset).

Om du inte har en SSD så är det något du kanske vill slänga in i datorn också, ligger runt tusenlappen för 120GB.

120gb känns ju dock som väldigt lite utrymme xxD

SSD diskar är inte så väldans mycket större än så. Vid mer än 120 gb så kostar de röv. Det är därför man har den som systemdisk. Allt som ligger på den, som OS och de mest spelade spelen startar sjukt mycket snabbare än på en vanlig disk. Så lägger man resten av alla ens filer på en vanlig 1 tb disk.


signatur

Videomupp

Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_-_intel_i5-2500k_-_... just nu sitter jag å tittar in den här då den verkar fylla mina krav och önskemål


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

får felmeddelanden hela tiden nu såfort jag använder forumet =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

får felmeddelanden hela tiden nu såfort jag använder forumet =_=

Blir det ERROR 37 ?

Medlem
Skrivet av Roxxer:
Skrivet av cute_ninja:

får felmeddelanden hela tiden nu såfort jag använder forumet =_=

Blir det ERROR 37 ?

hmm tänkte jag inte på att kolla, men som bonus fick jag min 7de flash krash för dagen xD aldrig haft några problem sen jag uppdaterade till 11.3


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

120gb känns ju dock som väldigt lite utrymme xxD

Jag kör själv med 60 gigs ssd som systemdisk och jag ångrade att jag inte pungade ut lite extra för en större modell. Man klarar sig med 60, men i dagsläget är det inte så stor prisskillnad


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av cute_ninja:

120gb känns ju dock som väldigt lite utrymme xxD

Jag kör själv med 60 gigs ssd som systemdisk och jag ångrade att jag inte pungade ut lite extra för en större modell. Man klarar sig med 60, men i dagsläget är det inte så stor prisskillnad

Va har det med att en skärm inte funkar ibland????
Jag har ssd modell större.... (jag är rik)

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

nu är det helt enkelt så att jag funderar på att uppdatera mig, har just nu en i5 650, 8gb, hd 5850 (det är en acer aspire predator eller ett stort blått monster funkar med) vill ha något i prisklassen 9-12 tusen men det måste gå att delbetala i 24 mån, i spelväg vill jag ju kunna köra bf3, arma 3,gw2 och även andra kommande stortitlar, hoppas någon med riktigt bra koll hittar något fint

Det mest störda är väll att du fråga på detta forum... du tänkte, det jag vill ha det !! läs på, googla!!! lita aldrig på nån annan en dig själv, dom kommer bara göra dig besviken....

Medlem
Skrivet av Roxxer:
Skrivet av Fenix:
Skrivet av cute_ninja:

120gb känns ju dock som väldigt lite utrymme xxD

Jag kör själv med 60 gigs ssd som systemdisk och jag ångrade att jag inte pungade ut lite extra för en större modell. Man klarar sig med 60, men i dagsläget är det inte så stor prisskillnad

Va har det med att en skärm inte funkar ibland????
Jag har ssd modell större.... (jag är rik)

Vad gaggar du om?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar