Diablo III – auktionshuset slår snart upp portarna

Robot
Diablo III – auktionshuset slår snart upp portarna

Om bara några få dagar blir det möjligt att köpa och sälja Diablo III-utrustning för riktiga pengar.

#diablo-iii


Medlem
Diablo III – auktionshuset slår snart upp portarna

Ska bli intressant att läsa om ett par dagar hur bottare och fuskare förstör RMAH


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men det är ju ute i USA? Eller har jag fel?

Borde det inte släppas idag?

Medlem
Medlem
Skrivet av Javas:

Ska bli intressant att läsa om ett par dagar hur bottare och fuskare förstör RMAH

Tror inte dom kommer använda RMAH då blizz tar väl en liten "cut" vid varje transaktion. Då tjänar dom mer $$$ på sina egna sidor.

Medlem

Kommer man kunda grinda sig till hyran?

Om ja, så borde man kunna dupa sig till livstids semster.

Medlem

Kommer man alltså kunna tjäna riktiga pengar? Eller bara handla för riktiga pengar och sälja för guld?

Medlem
Medlem

Men vi harddore-spelare slipper rmah på ett tag va?

Medlem

Pay to win <3


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kommer man alltså kunna tjäna riktiga pengar? Eller bara handla för riktiga pengar och sälja för guld?

Japp, du kan både sälja och köpa saker för riktiga pengar. Dock tar Blizzard ut en avgift för både försäljningen i sig och när du skulle vilja ta ut pengarna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

If you’re auctioning your item in the real-money auction house, use the drop-down to choose how to receive the proceeds of your auction if it succeeds. Choosing Battle.net Balance will send the proceeds to Battle.net Balance on your Battle.net account, to be used on future real-money auction house purchases or select Blizzard Entertainment™ digital products on Battle.net. In certain regions, if a PayPal™ account is linked to your Battle.net account and you’ve enabled SMS Protect on your Battle.net account (see below), you can have the proceeds sent to your PayPal account (a 15% transfer fee applies if you choose this method, calculated based on the amount being transferred)

Ni kan hitta hela artikeln här: https://eu.battle.net/d3/en/game/guide/items/auction-house

Medlem

Har inget emot att som end game ägna mig åt pvp och crafting.
Mina craftade items kan jag sälja på actions huset för riktiga pengar och med lite tur kan jag dra in 500-1000 kr /mån.
Dom pengarna ska få finansiera en ny speldator om ett år, tack Blizzard!

Ett svärd kostar 160.000.000 miljoner


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillar iden med RMAH men jag hoppas inte att alla bra prylar hamnar där istället för gold AH. Hade varit tråkigt om man inte kan få tag i bra saker på Gold AH.

Medlem

så man kan alltså i principen tjäna några hundra kronor på RMAH och sedan köpa t.ex. WoW på battle.net store?

seems legit. (om det funkar så)


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

På premiärdagen för US RMAH så såldes en Stormshield för 250$, så det går absolut att tjäna en slant om man lyckas bli en av de få som faktiskt hittar en s.k. perfect drop. Känns dock mer som slump än hur bra man är på att spela.

Skrivet av Kuci:

Men det är ju ute i USA? Eller har jag fel?

Borde det inte släppas idag?

som faktiskt redan har slått upp portarna i Nordamerika.

Medlem
Skrivet av limmplimmp:

så man kan alltså i principen tjäna några hundra kronor på RMAH och sedan köpa t.ex. WoW på battle.net store?

seems legit. (om det funkar så)

jo i princip så, kan dock inte köpa gametime i wow utan att ta ut pengarna först (och då förlorar man ju lite på transaction fees från blizz/paypal)

Medlem

Bots, hackers och farmers kommer använda RMAH och dom kommer att sälja allt till ett litet pris, det är inte ett sätt för blizzard att stoppa allt det som föregående spel har lidit utav... det är helt enkelt ett sätt för blizzard att tjäna pengar på dess existens istället för att försöka verkligen eliminera problemet.

Ja dom kommer att sälja det via sina egna källor men majoriteten kommer att sälja genom RMAH för att det är där majoriteten utav folk som planerar att använda IRL pengar kommer vara.

Jag sa tidigare att blizzard inte kommer att spendera allt för mycket resurser för att stoppa dom men dom kommer att spendera resurser för att banna folk som köper items och ingame money genom källor som inte är deras egen för det tar ju pengar från dom som dom skulle kunna tjäna.

Medlem

Förstår inte riktigt varför det här är en sån tarmvridare för vissa.

De som har lust och handla ett fullt OP item set för att knalla igenom inferno är dom som kommer bli blåst på hela kakan i slutändan.
What gives när man kommer in i act 1 inferno totalt övergearad och knallar över lik hela vägen till Diablo och end credits?
Congrats! You have completed the game!

Vad gör du nu? Uhhh.... hm.

Folk kommer fatta poängen när de får totalt punka att dom har missat den där biten då man ska MF:a för att förbättra gearen piece by piece, det långsiktiga never ending project. Det är ju liksom där dom där 400 spänn i form av nöje ska devalveras till 0.
Ah, förutom de där e-pen typerna.

Men visst, sen när PvP dyker upp så kommer AH få en helt annan betydelse.

Medlem

Håller mig till guld.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Förstår inte riktigt varför det här är en sån tarmvridare för vissa.

De som har lust och handla ett fullt OP item set för att knalla igenom inferno är dom som kommer bli blåst på hela kakan i slutändan.
What gives när man kommer in i act 1 inferno totalt övergearad och knallar över lik hela vägen till Diablo och end credits?
Congrats! You have completed the game!

Vad gör du nu? Uhhh.... hm.

Folk kommer fatta poängen när de får totalt punka att dom har missat den där biten då man ska MF:a för att förbättra gearen piece by piece, det långsiktiga never ending project. Det är ju liksom där dom där 400 spänn i form av nöje ska devalveras till 0.
Ah, förutom de där e-pen typerna.

Men visst, sen när PvP dyker upp så kommer AH få en helt annan betydelse.

Personligen så gillar jag inte det eftersom det sätter en feature (som jag anser är potentiellt farlig) på kartan för framtidens spelutvecklare. Visst, det kanske inte är så farligt i D3, men vad händer när framtidens MMO-PvP spel kommer ut med liknande features, bara för att det fungerat bra för D3?

Vidare så finns det inget som säger att inte Blizzard helt enkelt kan generera x antal föremål på RMAH / vecka för att tjäna en extra hacka och samtidigt undercutta de som spelar sig till föremålen.

Finns för många frågetecken kring det hela bara, och det kommer från en person som lootade en perfekt rollad Stormshield igårkväll (gick för 90$ på US RMAH igår).

Medlem

Även om man inte vill använda RMAH så kommer det ju påverka en då priserna i guld säkerligen kommer att gå upp när dom som vill använda RMAH kan köpa sina miljoner istället för att grinda. Så räkna med att hela ekonomin kommer bli ännu mer fuckad


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av limmplimmp:

så man kan alltså i principen tjäna några hundra kronor på RMAH och sedan köpa t.ex. WoW på battle.net store?

seems legit. (om det funkar så)

jo i princip så, kan dock inte köpa gametime i wow utan att ta ut pengarna först (och då förlorar man ju lite på transaction fees från blizz/paypal)

kanske är detta som får mig in i Diablo igen nu då, blir till att sitta och grinda items för att få gametime gratis om det så behövs flera hundra bra items för att få tillräckligt (haters gonna hate, WoW är fortfarande kul).


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Guldpriserna på US-servrarna är redan lägsta möjliga, $0.25 för 100k.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Inaktiv
Skrivet av Zedrix:

Känns dock mer som slump än hur bra man är på att spela.

Visst är det så. Däremot minskar slumpen med tiden så att det jämnar ut sig för alla spelare i längden.

Men räknar man med att kunna tjäna bra med pengar på att farma gear så lär man bli väldigt besviken.

Medlem

Har inga problem med detta, även om jag själv aldrig kommer köpa något. Inte omöjligt att jag försöker sälja något som jag inte behöver på skoj dock. Klart att det kommer öka intresset för att dupa/hacka, men jag är övertygad om att Blizzard kommer göra sitt yttersta för att stoppa sådan skit också, då det även skadar dem lika mycket som oss spelare när ekonomin och spelupplevelsen förstörs.

Medlem

Personligen har jag inget intresse av ett auktionshus. Varken med riktiga pengar eller med annan "valuta".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar