Spelat samma CIV II spel i 10 år

Moderator | Testpilot
Spelat samma CIV II spel i 10 år

Helt otroligt skulle jag säga, läs och begrunda.

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/uxpil/ive_been_playin...

#blogg


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Spelat samma CIV II spel i 10 år

Läste om det igår, helt fantastiskt!


signatur
Medlem

Vikingar med kärnvapen, skrämmande tanke!

Medlem

Jag spelade en hel del Civ 2 back in the day. Men detta är ju nästan lite vackert.

Moderator | Testpilot

Hoppas det löser sig för honom då han just nu sitter fast :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är just sådant här som är så skönt med spel som har viss frihet inbakat, det går att hitta på sina egna små scenarion och helt plötsligt få en ny spelupplevelse


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av jlarss:

Vikingar med kärnvapen, skrämmande tanke!

Inte mer skrämmande än fundamentalister


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skrivet av Parzec:

Det är just sådant här som är så skönt med spel som har viss frihet inbakat, det går att hitta på sina egna små scenarion och helt plötsligt få en ny spelupplevelse

Det är min teori om vad som lockar mest i spel, att bli överraskad, mer så än att bli chockad. Största behållning i MineCraft och DayZ (visade störst på detta nu senast) vet aldrig vad som kommer hända eller vad du kommer att finna. Det gör ett roligare spel då det ligger närmre lek och upptäckarglädje.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Parzec:

Det är just sådant här som är så skönt med spel som har viss frihet inbakat, det går att hitta på sina egna små scenarion och helt plötsligt få en ny spelupplevelse

Det är min teori om vad som lockar mest i spel, att bli överraskad, mer så än att bli chockad. Största behållning i MineCraft och DayZ (visade störst på detta nu senast) vet aldrig vad som kommer hända eller vad du kommer att finna. Det gör ett roligare spel då det ligger närmre lek och upptäckarglädje.

Jepp.. fast det är aningen läskigare i Dayz


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skrivet av Fenix:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Parzec:

Det är just sådant här som är så skönt med spel som har viss frihet inbakat, det går att hitta på sina egna små scenarion och helt plötsligt få en ny spelupplevelse

Det är min teori om vad som lockar mest i spel, att bli överraskad, mer så än att bli chockad. Största behållning i MineCraft och DayZ (visade störst på detta nu senast) vet aldrig vad som kommer hända eller vad du kommer att finna. Det gör ett roligare spel då det ligger närmre lek och upptäckarglädje.

Jepp.. fast det är aningen läskigare i Dayz

Det är det


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Makalöst, rätt intressant läsning faktiskt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det är ju det här jag tycker att dagens utvecklare -och- spelare kanske glömmer bort litet grann när det jagas efter omedelbara belöningar och story-qeusts att följa osv. Helt enkelt vikten av att skapa en egen story, istället för att bli handhållen genom en som sedan bara tar slut.

Medlem

När spelen överraskar själva spelmakarna och glider ur deras kontroll så har dem sannerligen lyckats. Tyvärr så görs inte såna här spel numer, allt är för hårt scriptat och kontrollerat. Ingenting händer som inte är beräknat eller inräknat.

1
Skriv svar