Våldsporriga Lollipop Chainsaw lanseringsfilmat

Robot
Våldsporriga Lollipop Chainsaw lanseringsfilmat

"Vårt uppdrag har varit att aldrig hålla tillbaka", som utvecklarna själva säger.

#lollipop-chainsaw


Medlem
Våldsporriga Lollipop Chainsaw lanseringsfilmat

något säger mig att jag kommer dö skrattande om jag köper detta =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Känner mig bara mer och mer kluven om vad jag ska tycka om spelet för varje filmsnutt jag ser.. får helt enkelt vänta till att tycka tills jag testat spelet någonstans.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sex säljer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

jävlar vad det ska inhandlas men jag kan inte bestämma mig för ps3 eller xbox varianten... GAH!

Medlem

Det är så himla mycket fel med hur det här spelet presenteras men samtidigt så ser action scenerna helt okej ut. Inväntar en eller ett par recensioner (som inte bara klankar ner på att "sex säljer" och faktiskt undersöker spelmekaniken) innan jag beslutar om ett köp dock.

/ LordDaimos

Medlem

Jag såg snuttar från Walkthroughs på nätet. Zombie-dödandet ser okej/tråkigt ut men boss-striderna verkar awesome. Jag känner mig dock inte så pigg på att försvara mitt köp av ett spel som helt sexobjektifierar huvudkaraktären... Sen ska spelet visst vara kort. Typ lika kort som Shadows of the Damned eller ännu kortare t.o.m.

Humorn verkar inget vidare heller, såg ett klipp på Rosalind som kör i cirklar med en skolbuss och försöker säga FUCK så många gånger som möljigt.

Btw, jag har hört att Suda51 har väldigt lite att göra med spelet, han står i Credits som Creative Direction och James Gunn står som Creative Adaption (?) och nån helt annan står som Producer

Medlem

Presentationen är ju en frisk fläkt i vårat absurda PK samhälle...
Huvudet skulle explodera på medelsvensson om de fick uppleva 5 minuter av japansk tv!

Medlem

Jag vill ha detta, men väntar tills det går ner i pris

Medlem
Skrivet av Spiff:

Presentationen är ju en frisk fläkt i vårat absurda PK samhälle...
Huvudet skulle explodera på medelsvensson om de fick uppleva 5 minuter av japansk tv!

...och det är positivt?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kultförklarad? Är Suda51 nån man bör känna till? Vad har han/hon gjort tidigare?

Medlem

Såg jag ett gästspel av T-Pain 1:03 in i trailern?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Spiff:

Presentationen är ju en frisk fläkt i vårat absurda PK samhälle...
Huvudet skulle explodera på medelsvensson om de fick uppleva 5 minuter av japansk tv!

...och det är positivt?

Är väl negativt att sverige är så PK som det är. Tycker det är skönt med oliktänkande och udda idéer. Vill verkligen inte leva i en uniform värld där alla tycker och tänker samma

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Kultförklarad? Är Suda51 nån man bör känna till? Vad har han/hon gjort tidigare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Goichi_Suda

Bara för att du inte hört talas om mannen betyder det inte att han inte kan vara kultförklarad.

Men! Bara för att en person är "kultförklarad" i en krets, betyder det inte att alla känner igen personen eller att varje verk per automatik är bra.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av fibnot:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Spiff:

Presentationen är ju en frisk fläkt i vårat absurda PK samhälle...
Huvudet skulle explodera på medelsvensson om de fick uppleva 5 minuter av japansk tv!

...och det är positivt?

Är väl negativt att sverige är så PK som det är. Tycker det är skönt med oliktänkande och udda idéer. Vill verkligen inte leva i en uniform värld där alla tycker och tänker samma

spot on dude!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Såg jag ett gästspel av T-Pain 1:03 in i trailern?

Tyckte jag såg T-Pain jag också. =P

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Fevolas:

Kultförklarad? Är Suda51 nån man bör känna till? Vad har han/hon gjort tidigare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Goichi_Suda

Bara för att du inte hört talas om mannen betyder det inte att han inte kan vara kultförklarad.

Nu ska vi inta vara sån.

Själv är jag en stor fan av Shadow of the Damned, ett riktigt toppenspel som få känner till. A Diamond in the dust. Tåls att tittas upp för de som inte provat eller sett.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Spiff:

Presentationen är ju en frisk fläkt i vårat absurda PK samhälle...
Huvudet skulle explodera på medelsvensson om de fick uppleva 5 minuter av japansk tv!

...och det är positivt?

Japp, lite vett utanför sin egen komfortzon får man allt klara av om man vill leva i ett modernt samhälle =P

Medlem
Skrivet av fibnot:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Spiff:

Presentationen är ju en frisk fläkt i vårat absurda PK samhälle...
Huvudet skulle explodera på medelsvensson om de fick uppleva 5 minuter av japansk tv!

...och det är positivt?

Är väl negativt att sverige är så PK som det är. Tycker det är skönt med oliktänkande och udda idéer. Vill verkligen inte leva i en uniform värld där alla tycker och tänker samma

Nej det är klart man inte behöver tänka samma, men det behöver ju inte tvunget vara sjukt bara för att vara annorlunda. Man kan ju gilla "normala" saker med utan att vara att det ska räknas som "PK"...men visst, smaken är annorlunda...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ett spel man ser någon annan spela igenom på nätet.
Flickvännen har gillat detta spels lanserings videor och dylikt men inte jag. Sett lite av det på yt och striderna verkar lite lama i början men bli lite bättre ju längre in du kommer.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Fevolas:

Kultförklarad? Är Suda51 nån man bör känna till? Vad har han/hon gjort tidigare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Goichi_Suda

Bara för att du inte hört talas om mannen betyder det inte att han inte kan vara kultförklarad.

Jag ifrågasatte inte att han var det, jag bara undrade vem det var. Tänk på tonfallet.

Medlem
Skrivet av fibnot:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Spiff:

Presentationen är ju en frisk fläkt i vårat absurda PK samhälle...
Huvudet skulle explodera på medelsvensson om de fick uppleva 5 minuter av japansk tv!

...och det är positivt?

Är väl negativt att sverige är så PK som det är. Tycker det är skönt med oliktänkande och udda idéer. Vill verkligen inte leva i en uniform värld där alla tycker och tänker samma

Om det är nåt som är PK så är det att använda uttrycket PK. Finns inget mer pinsamt än att gnälla på "jävla PK-Sverige." Finns trots allt en anledning till att en jävla massa människor som tänker på samhällets alla nivåer kommer fram till vissa ganska bra slutsatser om hur saker och ting är och ska vara för att så många som möjligt ska ha det bra. Oftast används ju PK-böleriet i frågor om invandring och feminism. Ganska lätt att förstå varför. Att folk reagerar på spel som dessa är inte så konstigt med tanke på hur vi överlag ser på objektifiering av kvinnor. Så.

Ska väl säga nåt om spelet också.
Vettefan alltså. Tycker det ser sjukt dassigt ut på typ alla plan. Fast fina färger..

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Fevolas:

Kultförklarad? Är Suda51 nån man bör känna till? Vad har han/hon gjort tidigare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Goichi_Suda

Bara för att du inte hört talas om mannen betyder det inte att han inte kan vara kultförklarad.

Jag ifrågasatte inte att han var det, jag bara undrade vem det var. Tänk på tonfallet.

Tonfall existerar inte direkt när man skriver. Jag menade inte att vara fräck.
(Jag hade inte heller hört talas om honom innan detta spel utannonserades)

Medlem
Medlem
Skrivet av Falckiee:

Om det är nåt som är PK så är det att använda uttrycket PK. Finns inget mer pinsamt än att gnälla på "jävla PK-Sverige." Finns trots allt en anledning till att en jävla massa människor som tänker på samhällets alla nivåer kommer fram till vissa ganska bra slutsatser om hur saker och ting är och ska vara för att så många som möjligt ska ha det bra. Oftast används ju PK-böleriet i frågor om invandring och feminism. Ganska lätt att förstå varför. Att folk reagerar på spel som dessa är inte så konstigt med tanke på hur vi överlag ser på objektifiering av kvinnor. Så.

Ska väl säga nåt om spelet också.
Vettefan alltså. Tycker det ser sjukt dassigt ut på typ alla plan. Fast fina färger..

Vad som är "bra" eller inte är en ren definitionsfråga och ingen objektiv sanning. Bara för att många tycker en och samma sak så behöver det inte vara positivt i stort. I Nazityskland var det PK att följa Hitler, och det vet vi ju hur det gick. I ett sunt samhälle så bör ingenting vara immunt mot kritik.

Men ja, nu blev det lite väl off-topic här.

Medlem

Hur kommer man i kontakt med tjejjen på bilden da?

Medlem
Skrivet av alversjo88:

Hur kommer man i kontakt med tjejjen på bilden da?

Haha tänkte samma sak

Medlem
Skrivet av alversjo88:

Hur kommer man i kontakt med tjejjen på bilden da?

Prova här
http://www.jessicanigriofficial.com/

Medlem

Gilalr i sig en del af Suda51 spel, men detta känns som en ursäkt för att sälja sex.


signatur

Rwa?

12
Skriv svar