Koppla PS3 slim till dator hötalarna Logitech Z-10

Medlem
Koppla PS3 slim till dator hötalarna Logitech Z-10

Finns det någon som kan hjälpa mig med att fixa detta ? För att jag har ingen aning om hur man får igång ljudet.

Medlem

Tja, den verkar ju bara ha en 3.5 mm ingång. Om du kör HDMI in i TVn så borde ju TVn ha en "Ljud ut" för hörlurar. Då kopplar du en sådan här kabel mellan TVn och högtalarna.

Borde väl funka?


signatur

Videomupp

Medlem

kär med en optisk kabel det gör jag till mina Z5500


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Jag har samma, och har man et optiskt uttag på högtalarna så ska man förstås köra på det. Men jag ser inget sådant på bilderna, bara en 3.5 mm


signatur

Videomupp

Medlem

Googlade högtalarna i fråga och som Wildis säger så har dom bara en 3.5mm ingång samt USB (dom har inbyggdt ljudkort).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har kopplat mitt PS3 med min led datorskräm som har hdmi utgång men det kanske är samma kabel till hötalarna från PS3:an. Eller behöver man ha en annan sort?

Medlem

Jag får inte i gång ljudet på PS3:an i högtalarna men bilden på datorskärmen fungerar utmärkt

Medlem

Följ denna guiden, det är annorlunda när det är datorskärmar än med TV apparater som jag trodde du hade.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071017233022AAR...

Du kommer behöva en sån här dock:


signatur

Videomupp

Medlem

Du kan välja på din ps att köra video via HDMI kabeln, sedan väljer du ljud via avi och kopplar in ljudkablarna i en sådan adapter som bilden ovan, koppla sedan in adaptern i högtalarna via 3,5 ingången.
funkat för mig på både 360 och ps3

http://imageshack.us/photo/my-images/859/awsmpaintskillz.png/

Om ngn skulle kunna förklara hur man fixar så man ser bilden direkt skulle det uppskattas ^^


signatur

Rwa?

Medlem

Tackar jag uppskattar verkligen dessa guider hade aldrig kunnat lista ut hur man skulle göra utan er hjälp

Medlem

Du får gärna skriva vad en sådan på bilden ovan kallas för det hade varit schysst

Medlem

Det är en RCA till 3.5mm konverterare.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar