Shigeru Miyamoto diskuterar nya Zelda-remakes till 3DS

Medlem

Link To The Past! Link To The Past! Link To The Past! Link To The Past!!!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

har svårt att se hur man skulle kunna göra en remake av link to the past? spelet är redan komplett, både gameplay och grafiken. finns väl på virtual console om jag inte missminner mig?

Medlem

Majora's Mask för min del. Mörkt, dystert och samtidigt magiskt. Finns många saker jag minns från det spelet. När man tar sig till stranden, eller träffade Zora'n som spelade det gamla "dungeon theme:t" på sin fisk-gitarr. Huset med barnet, och hennes mumifierade fader. Det var en sorgsen känsla i det huset med den musiken.

Samlade ihop alla dom där maskerna och klarade spelet till 100%, tog en sån jävla tid men det var älskvärt för varenda minut från början till slut!

Finns många sånna här minnen, får mig att vilja starta spelet och köra igenom det igen. En remake - gärna!

Medlem

Jo man förstår ju att de börjar få brist på fantasi där borta på Nintendo. De har ju gett ut samma spel sen mitten av 80-talet. Inte undra på att de börjat göra remakes...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Vad hette de där två spelen som kom ut till Game Boy color?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Vad hette de där två spelen som kom ut till Game Boy color?

Det kom tre.

Link's Awakening DX
Oracle of Ages
Oracle of Seasons


signatur

Nämen!

Medlem

Ser hellre en re-make av Majora's Mask än A Link to the Past faktiskt men helst vill jag ha ett helt nytt Zelda!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Kommer ju ändå sluta med att de släpper allihopa så ingen behöver ju välja. Det är ju så man jobbar på branschens främsta mejeri.

Skrivet av Struggle:
Skrivet av Traveller in time:

Vad hette de där två spelen som kom ut till Game Boy color?

Det kom tre.

Link's Awakening DX
Oracle of Ages
Oracle of Seasons

Tack!

Tre? det var som, hade bara hört talas om två spel som fick pokemon behandlingen. Alltså att de båda två spelen fungerade med varandra.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Traveller in time:

Vad hette de där två spelen som kom ut till Game Boy color?

Det kom tre.

Link's Awakening DX
Oracle of Ages
Oracle of Seasons

Tack!

Tre? det var som, hade bara hört talas om två spel som fick pokemon behandlingen. Alltså att de båda två spelen fungerade med varandra.

Mjo, tja det är ju egentligen ingen "ny" titel så heller, då Link´s Awakening kom först och främst till Gameboy. DX är bara färg och ett nytt tempel typ


signatur

Nämen!

Såpass, Du skall ha tack i alla fall, för den frågan höll på att driva mig till vansinne


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

12
Skriv svar