Edit dyker ej upp vid redigering av inlägg (Första gången)

Medlem
Edit dyker ej upp vid redigering av inlägg (Första gången)

Hej!

Har stött på ett nytt problem. Om jag redigerar ett inlägg och lägger till ett par rader eller motsvarande, och sedan trycker på skicka, så dyker inte den nya texten upp.

Om jag då klickar på redigera igen, så syns den nya texten jag försökte lägga till i inmatningsfältet. Trycker jag då på skicka igen, så dyker den upp i det postade inlägget.

Har blivit så varje gång jag editat idag och igår.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det blev så för mig med, fast det var ett bra tag sedan det var så, typ ett halvår eller ngt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det händer dagligen i min blogg också, att ibland när man sparar blogginläggen måste man kolla så det verkligen sparats. Annars får man gå tillbaka och spara igen. Då brukar det fungera.

Redaktör

Det kan vara så att det tar en stund innan redigeringen synkas mellan databaserna. Testa refresh efter någon minut och se om det funkar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det kan vara så att det tar en stund innan redigeringen synkas mellan databaserna. Testa refresh efter någon minut och se om det funkar.

Testade det nu, redigerade, sparade och väntade omkring tio minuter. Inget var sparat.

Dock var det ju ett blogginlägg, kanske är annorlunda med foruminlägg.

Redaktör

Mysko. Ber kodarna ta en titt igen.


signatur
Medlem

Det har väl med samma sak att göra, så jag tar det här; nu har blogginlägg jag gjort börja försvinna hejvilt. Alltså nya blogginlägg jag gör. Ibland stannar de, ibland verkar de inte stanna...

Skrivet av Siken:

Det har väl med samma sak att göra, så jag tar det här; nu har blogginlägg jag gjort börja försvinna hejvilt. Alltså nya blogginlägg jag gör. Ibland stannar de, ibland verkar de inte stanna...

Det handlar nog om att du blir censurerad

Nej då, det händer mig också. Trist. FZ har annars de bästa blogg-funktionerna på hela, hela internet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag vet inte riktigt vad som hände där, men de har har plötsligt kommit dit. I detta fall handlade det nog egentligen om att servern inte är för responsiv.

Skrivet av Siken:

Jag vet inte riktigt vad som hände där, men de har har plötsligt kommit dit. I detta fall handlade det nog egentligen om att servern inte är för responsiv.

Det verkar som om hårdvaran och mjukvaran är överbelastad. Dags att uppdatera systemet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu blev det så igen med denna posten. Den har varit redigerad ganska länge nu, men fortfarande ser den ut som originalet. Skall man citera den så kommer redigeringen med dock.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det var länge sedan som jag redigerade detta inlägget men den andra ändringen syns varken i kommentarsvyn eller i forumvyn. Den syns dock om man citerar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag brukar stöta på samma problem.

Nya inlägg syns direkt men om man redigerar ett inlägg så kan det ta en timme innan ändringen "dyker upp".

Edit: Jag redigerade ett annat inlägg för två timmar sedan men ändringen syns fortfarande inte.

Medlem

Ibland märker jag en skillnad mellan om man förhandsgranskar redigeringen och inte. Det kan i och för sig vara en tillfällighet, det har inte hänt tillräckligt många gånger för att jag vet säkert att det är ett sammanhang.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Blev så igen i denna tråden? Finns det någon förklaring? Det varkar som om det blir så oftare när det är få tecken som har ändrats, typ när jag rättat stavfel eller liknande. Nästan aldrig om det är en större redigering.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar