Resident Evil-utvecklarna tvingas säga upp folk

Robot
Resident Evil-utvecklarna tvingas säga upp folk

En fjärdedel av de anställda hos Operation Raccoon City-utvecklaren Slant Six får gå, bekräftar studion.

#resident-evil-operation-raccoon-city, #slant-six


Resident Evil-utvecklarna tvingas säga upp folk

"FZ var inte direkt eld och lågor över Resident Evil: Operation Raccoon City"

Inte för att vara en sån, men jag känner ingen som vart nöjd med spelet. Och jag bävar inför R E 6, trots att jag håller båda tummarna för att bevisas fel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Stavfel i rubriken

Inget stavfel, denna uppenbarelse gav oss en ny kategori att slänga in dessa spel i. Nu finns det Rsident "och" Resident Evil, inte att förväxlas med varann.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tråkigt! Är dock lite förvånad över att spelet ändå har sålt så pass bra, då det inte var någon hödjare direkt. Jag antar att folk, precis som jag, antog att "kötta zombies i Raccoon City" inte kunde bli annat än underhållande.

Medlem

Kicka hela bunten, helt ärligt.

Medlem

Är inte alls nöjd över Raccoon City, helt klart det sämsta RE-spelet i serien i mina ögon.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Att sparka folk för att sedan "hoppas på att anställa igen så snart som möjligt" låter alltid i mina öron som om dom bara ville driva ned lönerna lite, eller skriva om kontrakten av någon annan anledning.

Eller kanske hoppas någon skjuter till mer pengar nu när dom i och med uppsägningarna har "bevisat" att dom måste ha större budget för att göra (bra) spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kanske dags att dom hittar på ett nytt namn till sina spel, som inte är så starkt förknippat med tidigare juveler i spelserien. Se bara på Final Fantasy, vilket ubertotalurvattnat namn det är, se bara på ett spel som FF (nuvilketnummerdethar) Online, herregud!

Tyvärr är väl spelbranchen som sådan att det är så pass stora pengar i det att dom producerar spel som säljer stort pga namn utan att leva upp till någon vidare kvailté.


signatur
Medlem

Re 1-5 har ju faktiskt varit väldigt bra. Dock är nog andra och tredje mina favoriter. Hoppas sjätte spelet blir bra också, inte för att det är "Resident" Evil längre men det har det inte varit på ett tag heller

Medlem

Re 1-5 har ju varit väldigt underhållande spel, även gun survivor var ju faktiskt kul. Hoppas minsann att sjätte delen blir en succé också

Medlem

Känns bara som ett bevis på att man måste göra bra spel för att hålla sig vid liv. Skumt dock att dem har sålt över 2 miljoner, men ändå behöver ta sådana åtgärder. Förlorat förtroende för andra projekt pga ljumna betyg månntro?

Medlem

Detta spel var det sämsta jag spelat på länge faktiskt, ruskigt besviken fast förhoppningarna inte var särskilt höga ändå.

Medlem

Värsta felet med spelet var inte bara att det var "dåligt", det var extremt kort i förhållande till vad man betalade för. När man spelar coop och kommer till slutet av kampanjen så tror man att det bara handlar om Umbrellas vy och hoppas det utökas med "andra sidans" perspektiv - men nej DET får du betala för.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ett väldigt dåligt spel det här, men det hade åtminstånde mer RE känsla än RE5


signatur

Game long and prosper

Medlem

Allvarligt. vem bryr sig?
Resident evil skulle dött ut när det fortfarande bara var till konsol!
Det har blivit för casual så det är skrattretande..

I början gjorde dom skräckspel, Nu gör dom skit =s

Vill ni spela skräckspel så borde ni spela,
Arma2 modden DayZ! Sjukt roligt och givande spel

Inaktiv

folk har väl äntligen tröttnat på det eviga mjölkandet av Resident Evil,
sen återstår det allt annat som mjölkas, sen blir spelutvecklarna tvungna att hitta på nått nytt.
Det är iaf ett önsketänkande.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Ny spelserie som fångar känslan hos de första tre Resident Evil spelen, ligger högt på min önskelista.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kunskap:

Re 1-5 har ju faktiskt varit väldigt bra. Dock är nog andra och tredje mina favoriter. Hoppas sjätte spelet blir bra också, inte för att det är "Resident" Evil längre men det har det inte varit på ett tag heller

Klart det fortfarande är Resident Evil. Det har bara valt att ta göra något annat med serien. Gillade verkligen 4an och 5an var väldigt kul med coop.

Nu finns det många här som inte gillar coop men jag gör det. Helst om du kan spela samma äventyr själv fast med andra och då helst på svårare svårighetsgrader.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Med tanke på hur djävulskt dåligt spelet var är det typ förståbart klart sämsta RE spelet genom tiderna :S

Medlem

Fan på tiden, de förstörde min före detta favoritserie Socom och nu RE..... Fattar inte varför de fick uppdrag att göra multiplayer spel....


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Jag undrar hur motivationen var inom teamet under utvecklingen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Jag undrar hur motivationen var inom teamet under utvecklingen.

Saké och bomull?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jag spelade R5 på Xboxen för jag gav mig f-n på att klara skiten. Kontrollerna var hopplösa, men på något sätt klarade jag mig igenom det ändå. Om man inte hade rätt vapen i slutet fick man gå tillbaka till tidigare kapitel och skörda kulor. Not the right way to go.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar