Summer Stars 2012

Robot
Summer Stars 2012

OS-året 2012 är över oss och spelmakarna gör sitt bästa att överanstränga våra arma gamer-armar. Summer Stars 2012 går steget längre och erbjuder till och med "doping".

#summer-stars-2012, #49games


Medlem
Summer Stars 2012

"Om inte det kan liknas vid doping, då vet jag inte vad som kan det. "

eller så är det bara som spelet säger ett helt vanligt karriärsläge, precis som i andra spel,, tex nhl mm... varför måste doping tas upp?, är det ngt speciellt med att man kan få bättre stats i ett karriärsläge?
nej trodde inte det heller...
tycker det är väldigt fel att ens nämna doping,,
men om man nu måste dra liknelser mellan spel och doping så finns det andra bättre exempel,som dessutom är helt uppenbara,
det är väl inte så att man öppnar en pillerburk i detta spel,, eller trycker en spruta i armen för att bli bättre i summer stars 2012,

jag tycker ni ska redigera bort den biten helt.

Medlem

Håller med ovan. Skulle snarare säga att det får likställas med att en löpare förbättrar sin löpteknik osv.

Anyway, kul med ett bra track&field-spel, men var är betyget?


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Den där pil i knätgrejen är sjukt tråkig... att ni skriver in det i era artiklar gör ju inte saken bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av induce:

Håller med ovan. Skulle snarare säga att det får likställas med att en löpare förbättrar sin löpteknik osv.

Anyway, kul med ett bra track&field-spel, men var är betyget?

Oops... Där är betyget!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Givet köp för mig.

Synd att friidrottsspel bara dyker upp vart fjärde år. Tänk om EA kunde göra ett återkommande Athletics-spel i stil med FIFA, NHL, PGA... hade varit fint.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag trodde att det skulle gå att dopa sig och lyste upp ordentligt. Fan va kul det hade varit
Och jag trodde att de kanske vågade sig på det eftersom det inte är nåt officiellt spel, men men.
Såna här spel har ju alltid vara kontrollförstörande men roliga och jobbiga. När vi skulle ta OS guld i Daley Thomsons decathlon satt vi och skakade tills vi fick mjölksyra och då lämnade man över tac-2 till nästa person som var beredd och skakade medans de andra vilade. Det var hårda tider att vinna i dataspel på den tiden


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Blev svettig bara av att läsa det där. Inget bra tecken.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

"I löpningen gäller det att så snabbt du kan vicka höger styrspak från höger till väster"

Just sådant höll jag på med på C64-tiden och jag tyckte egentligen inte att det var så kul då heller.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

så detta spel är roligare/bättre än max payne 3(konsol) ?

Redaktör
Ponny
Skrivet av CoolStoryBro:

så detta spel är roligare/bättre än max payne 3(konsol) ?

Det är ju två olika recensioner, två olika genrer och - inte minst - två olika skribenter.

Så på den frågan finns inget svar.


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av CoolStoryBro:

så detta spel är roligare/bättre än max payne 3(konsol) ?

Det är ju två olika recensioner, två olika genrer och - inte minst - två olika skribenter.

Så på den frågan finns inget svar.

Då tycker jag att vi skapar ett! Jag säger: Ja.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av CoolStoryBro:

så detta spel är roligare/bättre än max payne 3(konsol) ?

Det är ju två olika recensioner, två olika genrer och - inte minst - två olika skribenter.

Så på den frågan finns inget svar.

Då tycker jag att vi skapar ett! Jag säger: Ja.

Nya, småfete Max skulle åtminstone ha svårt att hävda sig på 100 meter. Eller höjdhopp. Eller mountain bike. Eller simhopp.

Fjärilsim är nog mer hans grej.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av CoolStoryBro:

så detta spel är roligare/bättre än max payne 3(konsol) ?

Det är ju två olika recensioner, två olika genrer och - inte minst - två olika skribenter.

Så på den frågan finns inget svar.

Då tycker jag att vi skapar ett! Jag säger: Ja.

Nya, småfete Max skulle åtminstone ha svårt att hävda sig på 100 meter. Eller höjdhopp. Eller mountain bike. Eller simhopp.

Fjärilsim är nog mer hans grej.

Borde inte simhopp vara awesome för Max dock? Han hoppar och drar på slowmotion, och gör allt han ska under tiden!


signatur

Videomupp

Medlem

Fast om Max ska vara med så får de faktiskt se till att tillåta dopning. Blir jobbigt för honom annars vid eventuell kontroll.

(Det heter faktiskt dopning, inte doping...)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

HMB
Medlem

Trist att dom faktiskt inte införde riktig dopning i spelet, då t.ex. alla löpare på 100m (på elitnivå) garanterat är dopade så känns det lite trist att dom inte vågade göra spelet ännu mer "realistiskt"

Medlem

Är det bättre eller sämre än track & field till NES? Säg vad ni vill, att misshandla kontroller och tummar i t&f var faktiskt bland det roligaste man kunde göra.

Medlem

men ge er nu fz,, ta bort delen där doping näms...

Medlem
Skrivet av HMB:

Trist att dom faktiskt inte införde riktig dopning i spelet, då t.ex. alla löpare på 100m (på elitnivå) garanterat är dopade så känns det lite trist att dom inte vågade göra spelet ännu mer "realistiskt"

jo säkert,nu tänker du nu i nattmössan, det är därför alla springer under 10 sek

Medlem

Har testat demot, och det blir nog ett spel när cashen rullat in..

1
Skriv svar