Medlem
Hårddisk fråga.

Hey alla!

Har lite problem med min extärna hårddisk. Använder bara hårddisken för att lagra lite anime på den så inget är installerat på den. Sen igår så funkar bara hälften av mapparna den andra hälften visas bara som vita filer som när man trycker på dem kommer en ruta upp och frågar vilket program jag vill använda för att öppna mappen vilket är konstigt. Hårddisken är en äldre model av den här http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/80330-western_digital...

Jag körde windows egna repair program men den visar att hårdisken funkar som vanligt. Är det någon här som har några tips på vad jag kan köra för att mapparna ska funka som vanligt igen? tacksam för alla tips!

Använder mig av Windows 7 64bit och hårdisken har aldrig krånglat förut.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

har du testat kopiera nån av mapparna som visas konstigt till den vanliga disken och vad händer då, är innehållet intakt?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

har du testat kopiera nån av mapparna som visas konstigt till den vanliga disken och vad händer då, är innehållet intakt?

Nope inget händer bara, filen som ska vara mappen förs över men det är bara filen ingen mapp som borde vara mapp och filen är jätte liten inte änns i närheten av hur stor mappen borde vara. Fattar ingenting jag har sett många problem när det gäller datorer men den här är en första...det är nästan som bara halva hårddisken är aktiverad och den andra halvan sover eller något...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag har inte testat den själv men har hört gott om HDDScan.

Western Digital har också en del saker på sin sida så titta vad din hårddisk heter och kika om det finns något där.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag har inte testat den själv men har hört gott om HDDScan.

Western Digital har också en del saker på sin sida så titta vad din hårddisk heter och kika om det finns något där.

Jo har testat två saker från WD hemsida men inget funkar och drivare kan jag inte uppdatera på grund av att det är en mycket äldre hårddisk, men jag tror inte att det är något med drvare heller eftersom den har funkar fint tills nu plötsligt.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Ja, drivrutiner är det med all säkerhet inte men är rätt säker på att de har diagnostikprogram på sin supportsida.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag har inte testat den själv men har hört gott om HDDScan.

Har testat den och scanen visar att inget är fel på hårddisken bara att den är lite varmare än vanligt men inom ramen. Verkar som jag får ta den till någon expert och se vad de säger kanske får göra ett data recovory på den och hoppas på att datan finns kvar.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Viktigt om du ska försöka göra en recovery på den är att inte använda den under tiden. Läsa från den är nog ingen fara men så fort du skriver till den finns det risk att data skrivs över.

Tråkigt att det är något komplicerat skit du råkat ut för =(


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jo har läst om det, så borde inte vara någon fara tack för varningen!


signatur

Dont force your weakness upon me!

1
Skriv svar