Bild på den andliga uppföljaren till Limbo

Robot
Bild på den andliga uppföljaren till Limbo

Artwork och ny info har dykt upp på danskarnas andra svåra spel efter Limbo.

#limbo, #playdead


Medlem
Bild på den andliga uppföljaren till Limbo

"Men visst orkar vi vänta?" - Definitivt!

Medlem

AWW HELL YEAH !!

Medlem

Fan va NAJS!!

Medlem

3.5 år för ett så kort spel? hmh.. better be good

Medlem

Är verkligen figuren som huvudkaraktären släpar på utan huvud?

Tycker det ser ut som kroppen på en hund eller varg (kolla formen på låret som huvudkaraktären håller). Det avlånga borta vid huvudet kan antingen vara nosen på en varg eller hund, eller kanske håret på en person eller varelse som blir släpad.

Eller så är den huvudlös, vad vet jag. Men jag tror inte det.

I övrigt: coolt!

Medlem

Har inte provat Limbo än, det ligger och väntar på rätt tillfället på steam. Köpte ju trots allt humble bundle 5 Men ju mer desto bättre!

Redaktör
Ponny
Skrivet av KatOne:

Är verkligen figuren som huvudkaraktären släpar på utan huvud?

Tycker det ser ut som kroppen på en hund eller varg (kolla formen på låret som huvudkaraktären håller). Det avlånga borta vid huvudet kan antingen vara nosen på en varg eller hund, eller kanske håret på en person eller varelse som blir släpad.

Eller så är den huvudlös, vad vet jag. Men jag tror inte det.

I övrigt: coolt!

Jag tänker att det är en av människorna som fått utstå oklädsamt mycket experiment och därav tappat huve't.

I övrigt håller jag helt med: megacoolt!


signatur

En Bamseponny av folket

"Andlig" & "Limbo"...I see what you did there.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag skulle säga att han släpar på en gris, grundat på de korta benen och tjocka kroppen samt att han verkar befinna sig på en bondgård. Ser fram emot det här!

Medlem

Kommer ihåg Limbo. Blev väldigt rörd av slutet (fast jag knappt fattade det)

KoP
Medlem

En andlig uppföljare till Limbo.. mitt liv fick en mening igen!
Hoppas dom tar god tid på sig nu och putsar upp detta projekt tills det skiner av bara attan.

Medlem

Även om det inte är någon trevlig upplevelse att spela Limbo för egen del då jag har spindel-fobi så är det ett riktigt häftigt spel. Det här hoppas jag blir bra också

Hoppas också att de likt Limbo snickrar ihop en linux-version.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av KatOne:

Är verkligen figuren som huvudkaraktären släpar på utan huvud?

Tycker det ser ut som kroppen på en hund eller varg (kolla formen på låret som huvudkaraktären håller). Det avlånga borta vid huvudet kan antingen vara nosen på en varg eller hund, eller kanske håret på en person eller varelse som blir släpad.

Eller så är den huvudlös, vad vet jag. Men jag tror inte det.

I övrigt: coolt!

Min första tanke innan jag läste artikeln var att det var en död grävling han släpade på,

Medlem
Skrivet av Ztreek:

3.5 år för ett så kort spel? hmh.. better be good

Kort är gott!

Som flickan sa...


signatur

Nämen!

Medlem

Äsch, för en sekund trodde jag att det handlade om Limbo of the Lost.
Nu blev jag besviken. =(

Medlem
Skrivet av Lurid:

Äsch, för en sekund trodde jag att det handlade om Limbo of the Lost.
Nu blev jag besviken. =(

Too soon, man. Too soon.

Medlem
Medlem

Limbo var nice, men inget som får mig att sitta fastklistrad framför datorskärmen och längta. 3,5 år för ett kort spel där allt man gör är puttar på saker och hoppar känns lite extremt... men denna "andliga uppföljare" kan ju faktiskt vara precis vad som helst så... yeah, sure, man, I want it!

Skrivet av DarkZide8:

Limbo var nice, men inget som får mig att sitta fastklistrad framför datorskärmen och längta. 3,5 år för ett kort spel där allt man gör är puttar på saker och hoppar känns lite extremt... men denna "andliga uppföljare" kan ju faktiskt vara precis vad som helst så... yeah, sure, man, I want it!

Agree.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Limbo var ett intressant experiment, men ett ganska halvdant spel. Visst, det var kul att spela igenom, men knappast något som lämnade något bestående intryck.

1
Skriv svar