Microsoft ej på Gamescom eller Tokyo Game Show

Robot
Microsoft ej på Gamescom eller Tokyo Game Show

Krysslådans ringhörna tar ett fett brejk år 2012.

#microsoft


Inaktiv
Microsoft ej på Gamescom eller Tokyo Game Show

Xboxen säljer riktigt bra för att vara en sån gammal maskin, alldeles för bra, man önskar att den sålde sämre så att Xbox 720 kunde komma ut snart.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

de visade ju knappt upp några spel på e3.
så de har nog inget att göra alls på de andra mässorna.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Xboxen säljer riktigt bra för att vara en sån gammal maskin, alldeles för bra, man önskar att den sålde sämre så att Xbox 720 kunde komma ut snart.

Hehe, det verkar vara så ja.. hörde för bara några dagar sedan hur en arbetskollega sa att han skulle köpa "den nya xboxen" till sina barn.

Förstod nästan direkt att det var 360:t som han menade, även om det fick mig att tänka på nästa Xbox konsol.

Och i samband med det så började jag väl fundera lite på hur länge Xbox 360 kommer att finnas ute och sälja så pass bra innan det kommer ett nytt, när det fortfarande finns de som pratar om konsolen som ny även snart 7 år efter release.

Inaktiv
Skrivet av Devildoll:

de visade ju knappt upp några spel på e3.
så de har nog inget att göra alls på de andra mässorna.

Tycker det är allmänt dålig fantasi överlag spelmässigt på samtliga konsolmärken,
Det verkar som det istället som att det ska has en massa tjänster istället, surfa, youtube, facebook tv och filmkanaler medmera.
Det känns nästan som om spelen kommer i andra hand.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Det var ju lite fattigt i år, men räkna inte ut dem än.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av StraxDax:

Xboxen säljer riktigt bra för att vara en sån gammal maskin, alldeles för bra, man önskar att den sålde sämre så att Xbox 720 kunde komma ut snart.

Den sålde fortfarande bra förra året, under 2012 har det gått mycket sämre om man tittar på statistiken från NPD (USA).

Inaktiv

Håller med ovanstående.. varför ska man åka på mässor när allt pumpas ut via Youtube/facebook/twitter idag. Sedan finns alla nyheter och trailers ute redan innan mässorna startar.

Så blir i princip inget nytt.. bättre att spara pengarna och satsa på annat. E3 var i år ett rent fiasko..

Inaktiv

Enligt NPD-tråden på Neogaf så var försäljningen av Xbox 360 -40,7% jämfört med förra året.

Månaden var urusel för spelförsäljning överhuvudtaget, -28% mot förra året.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-06-14-diablo-iii-t...

Medlem

Är inte mässor kvarleva från pre-internet - hur man gjorde då för att nå ut.

Nästa år kanske varje världsdel är mer befogat med nya generationer av allt dock.

Medlem

Fan vad synd. Jag som ska på Tokyo Game Show detta år. Då jag var på Tokyo Game Show 2009 så var det Ubisoft och Microsoft som hade de bästa "båsen" och brudarna


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Mässor är ju fortfarande kul att gå på, oavsett vad det handlar om, det är ju atmosfären och hela paketet som gör det. Jag tror inte att folk endast åker dit för att få de senaste nyheterna.

Jag går för gratisprylarna


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar