Semesteresa bokad!

Flakmonkey
Semesteresa bokad!

Det hör inte till vanligheterna att jag tar någon riktig sommarsemester men i år blir det ändring på det. Efter midsommar blir det nämligen tre veckors sammanhängande ledighet och det är nytt rekord för mig sedan jag slutade ha lov och började på QB. Som inte detta vore nog så kommer jag också bege mig ut på en resa med flickvännen, och det på vad som kan kallas som solsemester. Det blir första gången någonsin för mig, vilket är rätt otroligt med tanke på mitt långa liv.

Så vart bär det av då? Jo till Turkiet, närmare bestämt Marmaris och ännu mer närmare bestämt hotellet Ideal Premium. Ser ut att vara ett riktigt trevligt hotell och av det lite lugnare slaget vilket är bra då vi båda vill ta det lugnt. All inclusive är det också vilket ingen av oss provat på förut, men jag gillar tanken att ha allt serverat för sig så att man inte behöver anstränga sig överhuvudtaget. Givetvis så kan man ju göra det, men inga måsten och det är det viktigaste.

Turkiet är förresten också något nytt. Hade ingen större koll på var man ville hamna på semestern. Antalya är ju välkänt förstås men jag fick tips om Marmaris av en turkisk vän just med tanke å att party inte var vårt fokus utan en semester där man kan ta det lugnt och faktiskt vila upp sig. Förhoppningsvis kommer man inte bli besviken

Ser verkligen fram emot allt detta nya. Första riktiga semestern på flera år, första resan till Turkiet, första resan med flickvännen. Ja det är helt enkelt en hel massa nytt och det är väl vad livet handlar om till väldigt stor del? Att uppleva nya saker, hur små de sakerna än må verka vara...

#blogg

Medlem
Semesteresa bokad!

Skönt! En riktig svennebanan semester, glöm inte foppatofflorna.

Medlem

Ser trevligt ut, ha det så skönt därnere!

Åh vad härligt, ha det så skönt, och tänk inte på Spisen, Simon, hur blev det med spisen nu då. Håll mig inte på halster längre.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Glöm inte mata katten innan ni sticker.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey
Skrivet av Yabba:

Skönt! En riktig svennebanan semester, glöm inte foppatofflorna.

Hehe jo det är en riktig svennebanansemester, men om så många gillar dem så kan de ju inte vara helt hemska ändå? Men foppatofflorna skippar jag...

Skrivet av Traveller in time:

Åh vad härligt, ha det så skönt, och tänk inte på Spisen, Simon, hur blev det med spisen nu då. Håll mig inte på halster längre.

Elektrikern kommer idag så då får jag domen

Skrivet av walter_iego:

Glöm inte mata katten innan ni sticker.

Har ingen katt, den vi haft hos oss var vi bara kattvakter för. Så det ska nog gå bra ^^

Bra, då känner jag mig lugnare. Men du! Ha en riktigt skön och lugn semester nu


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Samma här, nu kan man pusta ut. Ha det gott!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar