Lollipop Chainsaw

Robot
Lollipop Chainsaw

Precis när zombietrenden verkade vara över kom ännu dödsryckning. Denna gång är invasionen rosaglittrig och hjälten en sockerberoende hejarklacksledare i minikjol. Dags att damma av motorsågen.

#killer-7, #lollipop-chainsaw, #fairytale-fights


Lollipop Chainsaw

Jo tyvärr verkar de där speciella och spel värda ögonblicken drunkna i så mycket missat, vad som troligen skulle varit lustigt får istället en ovanligt pubertal nivå. Och nej jag har inte spelat spelet, men jag har följt nyheterna och läst ressessioner, samt sett Lets Plays på Youtube, och tack och lov för det, de som vill ha sin kick kan gå dit istället för att köpa denna dynga till spel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Så..ni ger er recension av Lollipop chainsaw till en feminist...

smart...

Ungefär som att en person som hatar fotboll ska recensera fifa.

Resident Evil: Revelations var exakt samma visa. Och det va verkligen inget dåligt spel.

Jag tycker dethär talar sitt tydliga språk http://www.metacritic.com/game/xbox-360/lollipop-chainsaw/cri...
Skönt med lite utflippade och härliga spel som inte tar sig själv på allt för stort allvar ibland

Medlem

Ack, oprecisa kontroller låter inte bra. Det är ju riktigt tajta och precisa kontroller som gör sådana här spel roliga.

Måste fortfarande testa det någonstans, bara för att ha spelat lite grand.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag vet att recensionsskrivning är väldigt subjektivt, men har likväl några synpunkter.
Är inte spelet i sig menat att vara omoget, arkadaktigt och ha de där inslagen av ständigt köttande? Har inte spelat, men det tycks kunnas liknas vid ett standard hack-and-slash-spel utan någon vettig story, fast med komiska inslag och stereotyper. Det är klart att utvecklarna inte satsade på en superhit eller GOTY-titel när de utvecklar spelen, mer att de vill ge ett spel med komisk aspekt till sin tårtbit gamers.

Det jag tycker är bra är att dessa aspekterna påpekas i recensionen, mindre att de ständigt upprepas, det verkar inte vara ett bra spel, men spelvärdet kanske kan liknas vid Saints row, det är ett oseriöst spel menat för oseriösa personer, som gillar att få sig ett gott skratt till clichéartade karaktärer och oneliners. Jag undrar om detta spelet eventuellt lever upp till denna sortens humor!

Medlem

Linda Grip kan väl börja skriva recensioner på Aftonbladet istället, känns inte som detta är rätt målgrupp för hennes recensioner.

Medlem

Verkar vara ett spel som man antingen älskar eller hatar, antagligen helt beroende på om man uppskattar humorn.

Skrivet av neonille:

Så..ni ger er recension av Lollipop chainsaw till en feminist...

smart...

Ungefär som att en person som hatar fotboll ska recensera fifa.

Resident Evil: Revelations var exakt samma visa. Och det va verkligen inget dåligt spel.

Jag tycker dethär talar sitt tydliga språk http://www.metacritic.com/game/xbox-360/lollipop-chainsaw/cri...
Skönt med lite utflippade och härliga spel som inte tar sig själv på allt för stort allvar ibland

vad fick recensenten att bli feminist helt plötsligt?

Medlem

Måste nog få klaga lite... spelet är med största sannolikhet inriktat mot en manlig målgrupp. Det har väl inte undgått någon? Så låt oss ge spelet till en kvinnlig resecent!! Inget emot kvinnliga gamers, snarare tvärt om, men här kanske man borde låtit en man recensera spelet?

Medlem

spelet verkar inte vara för alla, på gamereactor säger dom "strålande humor, härlig action..." o.s.v.
har inte svikits av suda än så skaffar förmodligen det här också!

Inaktiv
Skrivet av SchnitzlFritzl:
Skrivet av neonille:

Så..ni ger er recension av Lollipop chainsaw till en feminist...

smart...

Ungefär som att en person som hatar fotboll ska recensera fifa.

Resident Evil: Revelations var exakt samma visa. Och det va verkligen inget dåligt spel.

Jag tycker dethär talar sitt tydliga språk http://www.metacritic.com/game/xbox-360/lollipop-chainsaw/cri...
Skönt med lite utflippade och härliga spel som inte tar sig själv på allt för stort allvar ibland

vad fick recensenten att bli feminist helt plötsligt?

Se hennes tidigare recensioner

Medlem

Zombies + Sexiga blonda cheerleaders med motorsåg = Inget tjejspel. Simple math

Medlem

Tingel i spelarens genitalier orsakade av den kvinnliga huvudkaraktären = markant förbättrat lägstabetyg hos spelet i fråga. It's SCIENCE.

Inaktiv

Detta känns lite som att låta en 25 åring kille recensera det senaste barbie spelet....

Medlem

Saknades ju bara att FZ skulle sätta en militant feminist för att recensera.
Skulle gärna vilja se en manlig recension, tack FZ!

Man börjar fan tappa förtroendet till sidan för fan...

Medlem

Man fattar ju att FZ inte har tagit denna recensionen eller spelet över huvudtaget seriöst för fan.

Vad ska man säga om recensionen, vanligtvis brukar jag tycka FZ gör betydligt bättre recensioner än Gamereactor men Linda Grip framstår allt mer som fel val recensent till sådana här spel då det är tydligt att hon stör sig på "gubb sjuka spel".


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

En recension kan faktiskt va mer sannings enlig om personen i fråga inte recenserar sin favorit genre, eftersom fanboys ofta tittar förbi spel/filmers svagheter bara för att dom älskar genren eller producenten.

"En recension kan faktiskt va mer sannings enlig om personen i fråga inte recenserar sin favorit genre, eftersom fanboys ofta tittar förbi spel/filmers svagheter bara för att dom älskar genren eller producenten."

Om man gör detta bör man ha ett andra omdömme från någon som gillar grenen, det tycker jag känns väldigt självklart.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

Inaktiv
Skrivet av TIPP_X:

En recension kan faktiskt va mer sannings enlig om personen i fråga inte recenserar sin favorit genre, eftersom fanboys ofta tittar förbi spel/filmers svagheter bara för att dom älskar genren eller producenten.

Sålänge man håller sig någorlunda neutral i sitt tycke om genren/typen av spel så nej, då behöver man inte vara speciellt insattt i genren överhuvudtaget.

Tex kan en person som inte är särskilt insatt i fotboll fortfarande tycka att fifa är underhållande (talar faktiskt för mig själv här)

Däremot ska man ju aldrig ge en recension till någon som redan på förhand kommer hata spelet, hela recensionen känns fullständigt meningslös då.
Det märks både i texten och tidigare recensioner att hon inte gillar denna typen av "ploj-spel" med överdrivna sexuella skämt (för killar) och fina kameravinklar under kjolen.

Jag är ledsen men jag kan inte ta denna recensionen på allvar för fem öre.

Jag är förvånad att hon inte fick recensera senaste soul calibur också, (fz funderade garanterat på att ge henne de uppdraget men deras trovärdighet hade stupat något kollosalt om det hade fått skämt betyg med) tjejerna där har ju stora bröst och knappt några kläder på sig.
(usch vad hemskt)

Hädanefter borde det bara vara fula och tjocka kvinnor i spel, gärna med stora tält som kläder.
Och alla killar måste ha ölkagge och skitiga, söndertvättade wife-beater linnen på sig.

Skrivet av Linda Grip:

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

Det är möjligt, men gillar du sexistiska spel?

Och nej alla spel är inte för alla, hört talas om målgrupp??

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av TIPP_X:

En recension kan faktiskt va mer sannings enlig om personen i fråga inte recenserar sin favorit genre, eftersom fanboys ofta tittar förbi spel/filmers svagheter bara för att dom älskar genren eller producenten.

Sålänge man håller sig någorlunda neutral i sitt tycke om genren/typen av spel så nej, då behöver man inte vara speciellt insattt i genren överhuvudtaget.

Tex kan en person som inte är särskilt insatt i fotboll fortfarande tycka att fifa är underhållande (talar faktiskt för mig själv här)

Däremot ska man ju aldrig ge en recension till någon som redan på förhand kommer hata spelet, hela recensionen känns fullständigt meningslös då.
Det märks både i texten och tidigare recensioner att hon inte gillar denna typen av "ploj-spel" med överdrivna sexuella skämt (för killar) och fina kameravinklar under kjolen.

Jag är ledsen men jag kan inte ta denna recensionen på allvar för fem öre.

Jag är förvånad att hon inte fick recensera senaste soul calibur också, (fz funderade garanterat på att ge henne de uppdraget men deras trovärdighet hade stupat något kollosalt om det hade fått skämt betyg med) tjejerna där har ju stora bröst och knappt några kläder på sig.
(usch vad hemskt)

Hädanefter borde det bara vara fula och tjocka kvinnor i spel, gärna med stora tält som kläder.
Och alla killar måste ha ölkagge och skitiga, söndertvättade wife-beater linnen på sig.

Skrivet av Linda Grip:

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

Det är möjligt, men gillar du sexistiska spel?

Och nej alla spel är inte för alla, hört talas om målgrupp??

Nej jag gillar inte sexism. Och inte rasism, och inte nazism.

Inaktiv

Har ingen åsikt om recensenten i fråga men kunde det inte va en bra idé att ALLTID låta en tjej och en kille recensera samma spel så man kan få en nyanserad bild av spelen.

I detta fall tror jag fler kockar skulle göra en bättre soppa.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Linda Grip:

Nej jag gillar inte sexism. Och inte rasism, och inte nazism.

Vad har rasism och nazism att göra med detta? Dåligt försök att vinna poäng.

Inaktiv
Skrivet av Linda Grip:
Skrivet av neonille:
Skrivet av TIPP_X:

En recension kan faktiskt va mer sannings enlig om personen i fråga inte recenserar sin favorit genre, eftersom fanboys ofta tittar förbi spel/filmers svagheter bara för att dom älskar genren eller producenten.

Sålänge man håller sig någorlunda neutral i sitt tycke om genren/typen av spel så nej, då behöver man inte vara speciellt insattt i genren överhuvudtaget.

Tex kan en person som inte är särskilt insatt i fotboll fortfarande tycka att fifa är underhållande (talar faktiskt för mig själv här)

Däremot ska man ju aldrig ge en recension till någon som redan på förhand kommer hata spelet, hela recensionen känns fullständigt meningslös då.
Det märks både i texten och tidigare recensioner att hon inte gillar denna typen av "ploj-spel" med överdrivna sexuella skämt (för killar) och fina kameravinklar under kjolen.

Jag är ledsen men jag kan inte ta denna recensionen på allvar för fem öre.

Jag är förvånad att hon inte fick recensera senaste soul calibur också, (fz funderade garanterat på att ge henne de uppdraget men deras trovärdighet hade stupat något kollosalt om det hade fått skämt betyg med) tjejerna där har ju stora bröst och knappt några kläder på sig.
(usch vad hemskt)

Hädanefter borde det bara vara fula och tjocka kvinnor i spel, gärna med stora tält som kläder.
Och alla killar måste ha ölkagge och skitiga, söndertvättade wife-beater linnen på sig.

Skrivet av Linda Grip:

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

Det är möjligt, men gillar du sexistiska spel?

Och nej alla spel är inte för alla, hört talas om målgrupp??

Nej jag gillar inte sexism. Och inte rasism, och inte nazism.

Du...du kan inte menar allvar?

Du jämför alltså kvinnosynen i tv-spel med folkmord?

Wow...
Herregud.......

Medlem

Jag gillar inte heller nazism, men Wolfenstein-spelen är riktigt bra ändå...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Denna recension bekräftar det intryck jag fått av spelet.
Ett lite pinsamt spel i mina ögon. Nej, jag har inget emot polygontuttar, men någonstans får gränsen gå.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Verkar vara ett spel som man antingen älskar eller hatar, antagligen helt beroende på om man uppskattar humorn.

Exakt! Jag antar spelet är gjort för folk som tycker om Piranha 3D(Vilket jag gör), där man sätter ribban lågt och kör fullt ut med det utan några hämningar.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Ja det vara vad man förväntade sig. Bra recension. Ser riktigt fult ut på bilderna dessutom..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neonille:
Skrivet av Linda Grip:

Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.

Det är möjligt, men gillar du sexistiska spel?

Och nej alla spel är inte för alla, hört talas om målgrupp??

Jag vill egentligen inte röra den här diskussionen med tång, för mycket kladd, men jag visste faktiskt inte att det fanns en målgrupp för sexistiska spel.

I övrigt börjar det bli ganska uppenbart att Suda & Co har blivit spelvärldens Tarantino. Jag har väldigt svårt för detta vältrande i b-filmskulturens kölvatten men tydligen finns det en marknad för det också.


signatur
Skriv svar