Ubisofts E3-värd läxar upp hatare

Medlem

Misogynismen frodas. Både på youtube och i FZ:s kommentarsfält.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hon var den enda sköna presentatören på E3 som var utan stirr och fick en att slappna av när man kikade på presentationen och jävligt suave. tongue-in-cheek men proffsig. Typ den bästa presentatören jag sett på E3.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Misogynismen frodas. Både på youtube och i FZ:s kommentarsfält.

Var i FZs kommentarer finner du det? De kommentarer som är negativa är enbart mot henne som person och det hon sa, inte det faktum att hon är en kvinna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tala om för anonyma idioter hur mycket deras ord har sårat en är en dum strategi. Men det är ändå gött att höra folk ryta ifrån ibland.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Utan att ens ha hunnit se videon så försod jag att rasistkortet skulle slitas upp.
Åh herre gud.

Medlem
Skrivet av Securion:

Utan att ens ha hunnit se videon så försod jag att rasistkortet skulle slitas upp.
Åh herre gud.

Intressant, ännu en person som änvänder samma uttryck: "rasistkortet". Är det ditt sätt att säga att hon inte fått rasistiska kommentarer riktade emot sig (för det har du säkert en aning om) eller menar du att hon refererar all inkommande kritik till sin hudfärg snarare än att hon skulle gjort ett dåligt jobb? Oavsett vilket så känns uttrycket nästan ovanligt korkat, men det är ju bara min åsikt.
Skummade igenom videon och såg inget konstigt med henns jobb som presentatör, men folk hatar ju så gärna idag så jag antar att det sällan behövs någon ursäkt för det. Förstår inte riktigt heller hur det skulle vara fel av henne att ge svar till de som förolämpar henne som värst. Om någon oprovocerat skulle slå mig i ansiktet skulle jag slå tillbaka, oavsett om någon anser att det inte gör mig bättre än den som slog mig först.
Tror det kallas självförsvar.

Medlem
Skrivet av Ender:

folk hatar ju så gärna idag så jag antar att det sällan behövs någon ursäkt för det. Förstår inte riktigt heller hur det skulle vara fel av henne att ge svar till de som förolämpar henne som värst. Om någon oprovocerat skulle slå mig i ansiktet skulle jag slå tillbaka, oavsett om någon anser att det inte gör mig bättre än den som slog mig först.
Tror det kallas självförsvar.

Jag håller med om att många skriver skit om andra bara för att trolla, något som det tyvärr inte går att komma ifrån med den anonymitet som Internet ger.

Sedan det där med att hon "måste få försvara sig" är jag lite kluven till.

Visst skall man kunna försvara sig, men det är skillnad på en "vanlig" person som bli påhoppad på stan och en professionell som har till yrket att stå i rampljuset och vara i fokus för väldigt många (olika) människor.

En professionell person måste kunna ta kritik, både konstruktiv sådan och kritik som bara är skit som folk kastar för att det är kul. Att sänka sig till deras nivå är i min mening inte speciellt professionellt, utan matar bara trollen som tycker det är kul när folk som hon reagerar och börjar käfta tillbaka. Nu fick dom henne att reagera och hennes svar kommer inte få dom att sluta, tvärt om, nu tycker dom att det var jätteroligt och kommer göra likadant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstår din poäng, men jag tycker inte att mnan ska behöva ta massa skit för att man är en offentlgt person. Hon verkar ju reagera på precis samma sätt som en annan skulle gjort, och visar att idiotiska tanklösa kommentarer faktiskt sårar. Alla borde kunna ta konstruktiv kritik, men det är också ganska stor skillnad på det och rena förolämpningar. Känns liksom inte som att det är hennes fel att folk är dumma i huvudet och inte kan bete sig så fort dom är skyddade av anonymiteten.

Är lätt äcklad över hur nätet fungerar idag. Även när folk inte är anonyma (tex via sitt FaceBook konto) så sägs det saker som aldrig skulle vara tänkbart att säga någon i ansiktet. Om jag ska vara ärlig mot mig själv så har jag också använt en ton här på FZ's forum som jag antagligen inte skulle använt face-to-face mot någon (även om det iblan är lika bra att det finns en skärm emellan mig och en del rötägg!).

Skulle gärna se mer vänlilghet och respekt i nätkommunikationerna. Ord kan fortfarande såra på samma sätt som när någon säger det rakt upp i ansiktet.

123
Skriv svar