Lär känna riddjuren i WoW: Mists of Pandaria

Medlem

"They mainly speak Pandaren. Many have also learned Common, Darnassian, Dwarven, Taurahe, and Thalassian in their travels. "

Detta står i lore, hoppas Blizzard gör detta..

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Herk:

undra hur det känns för en pandaren att rida ett björn-mount

Haha, tänk dig detta:
Panda ras, hunter class; panda pet + panda mount?

mind-blown o_o

panda som ras kan nog vara det största misstaget blizztard gjort i wow historien

Funnits lorewise sedan WC2 tror jag..
________

Vem kör WoW nu för tiden? >_< Guild Wars 2, Diablo 3, Battlefield, SWToR, Skyrim.. Nejtack.. inge WoWartiklar för min del ^^

Lol, spela wc2 en gång istället för att hitta på om pandor...

Sa att den var i lore... inte att det fanns i spelet.
ingen direkt anknytning till wc2, men att det skrev i själva loren back in the days.
Pandorna bodde i kalimndor med nightelves.. de flydde den delen av azeroth när night elves blev beroende av magi..

Detta hände waaay innan wc1.

Du menar allt det där som de faktiskt skrev EFTER Wc2? När Wc1 och 2 kom ut fanns inte ens nightelves. Sen om de skriver in dem senare ändrar kanske lore. Men påstå inte att de fanns när spelen gavs ut...

Sen till alla er som inte gillar Pandor... Va tusan! Ni har ju spöat grismän och fiskmän. Ni har spelat vargmän och kor! KOR!!! Tycker ni det är okej men inte pandor? Röj genast upp i åsiktsbanken...

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Bjärta färger!

Personligen föredrar jag dock Warcraft 2.
http://retro.motd.org/wp-content/uploads/2011/01/warcraft2.pn...

Warcraft 2. Wow alltså. Spelet som gjorde mig till gamer... Tack Tybalt.... Nu måste jag gräva fram min battle.net edition...

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Tybalt:

Bjärta färger!

Personligen föredrar jag dock Warcraft 2.
http://retro.motd.org/wp-content/uploads/2011/01/warcraft2.pn...

Warcraft 2. Wow alltså. Spelet som gjorde mig till gamer... Tack Tybalt.... Nu måste jag gräva fram min battle.net edition...

Haha! Kul att höra!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Med tanke på det oerhört kassa utbudet på bra MMOs (min synvinkel o smak) så ska ja erkänna. Funderar tusan på att köra lite WoW igen. Började sommarn -05 o slutat ett antal ggr (dvs återkommit ett gäng ggr,hehe) o kan möjligtvis återkomma till pandorna. Sitter just nu med Fallout 3 för 50e gången...

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Herk:

undra hur det känns för en pandaren att rida ett björn-mount

Haha, tänk dig detta:
Panda ras, hunter class; panda pet + panda mount?

mind-blown o_o

panda som ras kan nog vara det största misstaget blizztard gjort i wow historien

Funnits lorewise sedan WC2 tror jag..
________

Vem kör WoW nu för tiden? >_< Guild Wars 2, Diablo 3, Battlefield, SWToR, Skyrim.. Nejtack.. inge WoWartiklar för min del ^^

Lol, spela wc2 en gång istället för att hitta på om pandor...

Sa att den var i lore... inte att det fanns i spelet.
ingen direkt anknytning till wc2, men att det skrev i själva loren back in the days.
Pandorna bodde i kalimndor med nightelves.. de flydde den delen av azeroth när night elves blev beroende av magi..

Detta hände waaay innan wc1.

Har läst någorlunda mycket lore kring warcraft och vad jag vet så fanns de aldrig omnämnda innan WC3FT ungefär (om man inte räknar deras aprilskämt med en ras bestående av pandor som var strax innan WC3 släpptes). Blir gärna motbevisad dock.

Precis, är inte själv insatt heller i warcraft lore men har fått det berättat för mig, att Pandaren aldrig existerat tidigare i serien, endast vid ett tillfälle och då endast på skämt.

Med det sagt menar jag inte att de ej kan lägga till nya saker, skriva ny lore etc. Pandor känns dock väldigt oseriöst och oerhört tråkigt, förstår helt klart de som menar på att Blizzard siktar mot en yngre målgrupp.

Tbh, vad som helst hade passat bättre än Pandor. Nagas, whatever.

Medlem
Skrivet av Msiden:
Skrivet av MMO4Life:

Om dom inte fixar dropraten i Diablo 3 så kommer jag nog gå tillbaka till WoW. Man ska inte behöva ha +100% MF för att lyckas få ett set item var femtiotusende kill. Dessutom borde dom sänka priserna hos smeden för just nu får man bättre saker för lägre priser i Auktionshuset.

I nästa patch 1.0.3 så kommer dom höja droprate för bra items i act1-2 Inferno så man kan hitta det bästa från act1-4, fast act3-4 har fortfarande bäst droprate..

Sen ska dom fixa mer/uppgradera legendaries så dom blir mycket bättre, vet inte om dom kommer fixa droprate på dom för det finns ganska mycket på ah.. Detta kommer inte ske i patch 1.0.3 utan lite senare

Sen så är 100% MF patetiskt lite. kolla bara på diablo2 när man sprang omkring med 500% för att ha en bra chans på bra drops..
Du kan lätt skaffa bra items så du kan ha 100%mf och göra bra skada

Diablo3 är inte WOW där man får superdrops hela tiden.. Det är inte meningen att du ska hitta legendary och set stup i kvarten utan magicfind, Det ända magicfind gör är att det ökar din chans lite smått att hitta bra saker

På level 60 får man en magicfind buff när man dödar eliter som heter Nephalem Valor som du kan stacka upp till 5 gånger, om du inte visste det ;). 15% magicfind och 15% goldfind för varje stack.. Du måste inte ha magicfind gear om du inte vill men det är nog bättre med 300% magicfind än om du bara har 75% från buffen

Jag jämförde inte Diablo 3 med WoW utan möjligtvis Diablo 2. I tvåan fick du ett set/unique item efter varje boss(utan MF) och i trean så får du vara lycklig om du ens hittar ett rare som är en upgrade . Ja, Jag är medveten om Nephalem's Valor men på vägen dit så är du tvungen att leva i Auktionshuset eftersom dropraten är så sjukt dålig.

Medlem

Coola hehe, men spelar inte WoW längre.

Medlem

Borde visa upp cloud serpents istället, de är ju för fräsiga

Inaktiv

wow var bra när bara tbc fanns som expansion. Sedan blev det bara förjävla tråkigt.

Medlem

signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar