The Old Republic snart free-to-play?

Robot
The Old Republic snart free-to-play?

Bioware respekterar free-to-play-motståndet och avslöjar att de börjat kolla närmare på om gratismodellen är rätt väg framåt även för The Old Republic.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
The Old Republic snart free-to-play?

Precis som jag sagt från dag 1.


signatur
Medlem

Vet inte om detta är bra eller dåligt för spelet. Kanske en kompromiss med lägre månadspris. Får känslan av att uppdateringarna kommer bli ännu sämre med F2P.

Medlem
Medlem

Blir det F2P slutar jag fan spela det. Allt blir så jävla kladdigt med F2P.

Medlem

Huga, det var väl inte oväntat. Men det måste ändå svida för Bioware. Själv hade jag småkul den månad jag spelade. Det var inte tillräckligt nytt för att hålla intresset kvar däremot och jag tror inte att jag skulle spela det igen även om det blev F2P.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

bioware kan suga getpung om dom gör detta.

Medlem
Skrivet av Zero303:

bioware kan suga getpung om dom gör detta.

Du tror inte att det skulle kunna vara bra för spelet? Efter vad jag har hört så har de tappat mycket folk de senaste månaderna och det här kan ju vara ett sätt att fylla upp servrarna. Sedan om det blir folk som man vill spela med är ju en helt annan sak.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Så går det när man försöker göra err MMO med 2005's combat :/

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Zero303:

bioware kan suga getpung om dom gör detta.

Du tror inte att det skulle kunna vara bra för spelet? Efter vad jag har hört så har de tappat mycket folk de senaste månaderna och det här kan ju vara ett sätt att fylla upp servrarna. Sedan om det blir folk som man vill spela med är ju en helt annan sak.

nej det blir antagligen en massa idioter. vete fan om detta e den bästa lösningen dock.

Medlem

serjöst .... bara för dom ahr fre to play up till 15 som ALLA pay to paly mmo har så kanske blir det fre to play >,< gillar att man tar en slutsats bara för det......

Medlem

Blir att testa om det blir F2P eftersom jag vägrar betala


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv

uhhh thats gotta hurt

men då kan man iaf testa singelplayerläget ju

Medlem

Tja vad skall man säga, känns trist att redan efter 6 månader som betalande lirare för ett spel som man gillar börjar närma sig F2P stadiet!
Då blir man så jäkla arg att lucas arts inte lät SWG leva vidare där kunde man ju göra så mycket mera som saknas i SWTOR och andra MMO som är ute!

Men kommer nog att spela det i någon form i alla fall om det blir F2P!

Tills något bättere kommer ut! För jag är jäkligt trött på fantasy grenen inom MMO världen!

Men tyvärr så rockar inte SIFI MMO världen så mycket heller nu när SWTOR inte faller folk i smaken!

Medlem

Bra då kan man spela det som ett singleplayer spel, fast med en kompis eller två, det var så jag spelade det endå. Free-to-play är inte nödvändigtvist negativt, det måste bara utföras på ett bra sätt, dock så har AAA-MMOs alltid risken att få en väldigt påträngande "business model", då de verkligen behöver få in pengar. Så om det händer, förvänta er mer än "EXP boosts" iallafall.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Så går det när man försöker göra err MMO med 2005&#039;s combat :/

Spelet hade nog varit bra om det var combat ala år 2005. Största felet med combat i spelet som jag ser det är att det är för mycket skills och ingen auto attack.

Fast största problemet med spelet i allmänhet är att det är för lite skillnad mellan klasser och att de försökt göra ett single player spel och lanserat det som ett mmo.

Medlem

Jag förespråkar verkligen SW och SWTOR - konkurrenterna med långa textharanger för quests skulle behöva vakna upp.

Men med det sagt - alla MMO utöver typ Fallen Earth är alldeles för passiv sysselsättning. Klick-attack-kill-me-now.

Svårt att starta SWTOR när jag kan välja att göra något aktivt som valfri skjutare, ett riktigt Jedi Knight eller whatever.

Visst så krävs det vakenhet och fokus ibland, men i slutet på dagen är det passivt spelande. Inte så kul.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Av någon anledning får jag ett enormt flin på ansiktet när FZ rapporterar nyheter om hur dåligt det går för Bioware och deras MMO.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Vad skrev jag för några månader sedan?

Spelarantalet sjunker antagligen och dom kommer bli tvungna att göra något. Pumpa istället ut saker man kan göra och mycket mera end game och instancer.

Kolla på World of Warcraft.

Medlem

Spelade Swtor i några månader men tröttnade helt. Känns inte som att det finns någon tanke bakom spelet. Det är kul att lvl sig igenom spelet till maxlvl men sen tar det stopp.

Och att de kör med "fansen bestämmer vad som ska ändras" Nej tycker faktistk inte att fansen ska göra det, det är erat spel och ni borde ha en långsiktig plan på hur ni har tänkt att erat spel ska bli det bästa. Spelet var inte klart när det lanserades, sen är det för likt WoW. Se på GW2, massa nytänk!

Det är tråkigt men spelet kommer tappa allt mer folk och Bioware kommer få säga upp mer personal.

Medlem

En F2p modell skulle inte rädda spelet, nästan allt ur spelet kändes hämtat från 2005, grafikmotorn är sjukt stel och tråkig, endgame suger, det är tråkiga raser m.m

När Guild Wars 2 och Wildstar släpps så lär SWTOR tappa ännu fler spelare. Tyvärr Bioware, att göra mmo av av The old republic var ett stort misstag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ingen överraskning, detta var väntat och oavsett vad man tycker om det så har denna modell visat sig vara väldigt lönande för spel som tappat spelare. Det som är förvånande däremot är att EA försökte sig på detta alls och jag tror inte ens Blizzard kommer kunna ta betalt per månad för WoW så mycket längre till.

Hade dock hellre sett att de gjorde en uppföljare på Kotor, har köpt Old Republic men fortfarande inte spelat det. Baserat på det jag sett och läst så hade detta spel varit bättre som ett SP spel. Väldigt tråkigt att de inte designade det för just en enda spelare, MMO verkar inte vara det som Bioware ska syssla med.

Medlem

Vi har sagt det sen dag 1; WOW kloner är inte vad folk vill ha. Vill man spela WOW så spelar man WOW. Vill man ha nya kunder så får man erbjuda något mer vuxet och mer avancerat (läs; SANDBOX!) än vad dagens dadda-hink-och-spade-MMOs visar upp.

Linjära skitspel som helt saknar logik tröttnar vilken som helst på efter 15 minuter.

Medlem

Testade Swtor i några månader när det kom. Har varit duktigt trött på fantasy MMOna som fanns därute men efter Swtor saknade jag WoW. Fanns inget i spelet som kändes intressant efter en stund. Ge mig ett välbyggt Fallout MMO.

Medlem

Jasså, hardcorespelarna lönar sig inte längre?

Skrivet av showerguy:

Vad skrev jag för några månader sedan?

Spelarantalet sjunker antagligen och dom kommer bli tvungna att göra något. Pumpa istället ut saker man kan göra och mycket mera end game och instancer.

Kolla på World of Warcraft.

Felet ligger just där. Alltför många utvecklare koncentrerar sig på WoW's spelarskara, men glömmer bort att de som vill spela WoW-liknande spel redan spelar WoW. Ingen verkar tänka på att tilltala de som inte gillar WoW.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kul för dom som redan betalt.

Medlem

linjärt och usel motivation till omspel kombinerat med avsaknad av endgame och stel pvp.. F2p eller inte spelar ingen roll det var inte bra och kommer inte bli bättre som gratis


signatur

spriten räddade mig från sporten

"I have a bad feeling about this..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta var tyvärr något jag hoppades att Bioware skulle slippa men fakta är fakta: utan en miljon aktiva spelare så går inte Swtor runt, är för stort och ambitiöst team.

F2P är en valid lösning, fungerar bra för många spel. Ta t.ex. LOTRO som fick en rejäl skjuts när det blev F2P. Fortfarande det mest kvalitativa F2P-spelet där ute, kommer ofta tillbaka till det och myser. Faktum är att jag nog aldrig sett så mycket aktivitet som finns i det nu innan det blev gratis, kanske bara vid launch.

Swtor skulle också må bra av det i längden, en stor skara människor som kommer och går ständigt är inte alltid fel, om de lägger några spänn på nån sak i butiken. Säkrar upp framtida expansioner liksom driften av servrarna, dock kanske inte i samma skala som idag.

Jag förblir försiktigt optimistisk till detta, vill se vilken modell de använder i sin butik.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Jag var aktiv på Swtor.com redan 2008 och tillsamans många andra fans försökte styra bort BW från ett linjärt theme park MMO. Men BW ville prompt ha denna design och nu står de med konsekvenserna. Jag hoppas bara de nått break even för annars gillar jag BW i grunden.

Det positiva ur det här är att det skickar en stark signal till övriga utvecklare i världen, WoW-klon modellen är på nedgång, folk vill ha valfrihet, mer öppna världar och en förmåga att tänka och handla själva. Förhoppningvis får vi ser mer av det nu i framtiden.

12
Skriv svar