Första teasern från Amnesia: A Machine For Pigs

Robot
Medlem
Första teasern från Amnesia: A Machine For Pigs

Kan nog bli bra, skräck är alltid uppskattat. Dock så har jag inte spelat klart Amnesia så jag vet inte vad jag tycker om en uppföljare än. Känns så meningslöst att spela amnesia nu på de ljusa sommardagarna, känns som att man inte får ut det mesta av spelet då liksom. Nåväl, det här spelet kommer jag hålla mer utkik efter

Medlem

såg ut att vara väldigt likt ettan men blir nog djävulskt läskigt ändå

Medlem

MAMMA HJÄÄÄÄLP


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

"I'm a little piggy, here's my snout. oink oink oink."

Medlem

Jag gillar Dear Esther och Thechineseroom. Och det är alltid kul med annorlunda spel. Så jag hoppas på att något bra trillar ur det hela till slut.

Medlem

kan inte ett mirakel ske som säger att det var Innsmouth jag såg

Medlem

Nej nej nej och åter nej, mitt psyke pallar inte Amnesia mer än tio minuter åt gången :'(


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag ser inte Dear Ester som ett spel egentligen. Amnesia har jag inte spelat själv, men har drunknat i "lets play"-videos av det. Håller koll på uppföljaren, vem vet? Skulle vara kul att se ett riktigt lyckat Lovecraft-spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har själv inte lirat Amnesia ännu, borde ta och göra det dock.

Medlem

Bara det finns custom stories, det var dom som gjorde orginalet bra


signatur

Game long and prosper

Tycker inte deras spel är precis "skräckinjagande", men de gör fina backdrops till historier.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Härligt att se, ingen gör atmosfärisk skräck så som Frictional, jag hoppas verkligen att de får fortsätta skrämma skiten ur mig en lång tid framöver!


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Är det dags att gömma sig under bordet igen!?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Kan vara värt att kika närmare på


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är VÄLDIGT intresserad av att se vad TheChineseRoom gör med det här spelet...

Amnesia skrämde mig från vettet (inte spelat ut det än pga skräck) och Dear Esther var, om än fritt från faktisk gameplay, jävligt coolt.

Medlem

Jag sa någon gång att jag har aldrig blivit rädd is spel, även som liten.

Men sen spelade jag amensia...

Medlem

Ser fett najs ut

Medlem

Nice! Ser fram emot att utforska (eller springa för livet igenom?) utomhus- och stadsmiljöerna. Det man fick se av gatorna och husen påminde mig faktiskt lite om Thief-serien.

Medlem
Skrivet av Typhor:

kan inte ett mirakel ske som säger att det var Innsmouth jag såg

Om det är Innsmouth kommer jag troligen implodera av lycka.

Medlem

Vill-ha-faktorn är så brutalt hög för mig på detta spel! Geeee mig

Medlem

Day 1 Buy definitivt

Inaktiv

Tyckte aldrig Amnesia var så specielt läskigt, men det var ett riktigt bra spel. Skräckfaktorn var lite som SH, de värsta hände bakom kulisserna.

Blir dag1 köp :).

Medlem

They are gonna make us squeal like a pig!


signatur

Nämen!

Medlem

Gah, Amnesia Igen! Fan, mina brallor har ju nästan torkat till slut

Medlem

Mountain Man: I bet you can squeal like a pig. Weeeeeeee!
Bobby: Weee!
Mountain Man: Weeeeeeee!
Bobby: Weee!

- Deliverance

Medlem

Jag spelar det om du spelar det först!

Medlem

Misstänker en svag risk för flopp...

Frictional Games hade 3 spel inom den genren bakom sig innan Amnesia, Dear Esther skaparna har väl bara gjort Dear Esther? har de gjort något annat spel i samma genre?

Om Frictional Games står för både motor och idé.. lär spelet bli utmärkt, men slänger de tyglarna till de andra nissarna.. nope.. skit tror jag..

Medlem

ooh jag kommer kissa ner mig här också ;D


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av Havocado:

Kan nog bli bra, skräck är alltid uppskattat. Dock så har jag inte spelat klart Amnesia så jag vet inte vad jag tycker om en uppföljare än. Känns så meningslöst att spela amnesia nu på de ljusa sommardagarna, känns som att man inte får ut det mesta av spelet då liksom. Nåväl, det här spelet kommer jag hålla mer utkik efter

Spela Amnesia 1 på en ljus sommardag, kan lova dig att du kommer skita ner dig ändå.

& Har du kollat på för mycket Amnesia videos på youtube, så dra ner nån customstory, det finns jävligt välgjorda sådanna.

12
Skriv svar