Sins of a Solar Empire: Rebellion – se släpprullen

Robot
Sins of a Solar Empire: Rebellion – se släpprullen

Den fristående nya upplevelsen i 4X-serien finns numer njutbart für alle.

#sins-of-a-solar-empire-rebellion, #sins-of-a-solar-empire


Medlem
Sins of a Solar Empire: Rebellion – se släpprullen

Guld!
Jäklar vad tid jag sänkt i Sins-serien. Man tappar uppfattningen om tid när man sjunker in i det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Guld!

Riktigt bra spel, gillar det starkt! Speciellt för en som inte lirat dom tidigare i serien, allt känns nytt och det finns alltid mer att göra. En stor mängd kartor samt olika typer av randomgenererade och 3 raser med två faktioner vardera (eller vad det nu heter).

Alltid en skön känsla när man warpar in med battlecruisern och slaget börjar. Dessutom är det ganska så snyggt och jag gillar effekten av alla vapen och sköldar som finns.

Missa inte alla ni som gillar rymdrts/4x/homeworld!

Det enda negativa är ingamemusiken vilken är ganska så dålig, men den kan man ju muta o köra soundtracket från Eve online istället, passar perfekt finns på grooveshark/youtube

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Guld!

Riktigt bra spel, gillar det starkt! Speciellt för en som inte lirat dom tidigare i serien, allt känns nytt och det finns alltid mer att göra. En stor mängd kartor samt olika typer av randomgenererade och 3 raser med två faktioner vardera (eller vad det nu heter).

Alltid en skön känsla när man warpar in med battlecruisern och slaget börjar. Dessutom är det ganska så snyggt och jag gillar effekten av alla vapen och sköldar som finns.

Missa inte alla ni som gillar rymdrts/4x/homeworld!

Det enda negativa är ingamemusiken vilken är ganska så dålig, men den kan man ju muta o köra soundtracket från Eve online istället, passar perfekt finns på grooveshark/youtube

Håller med om allt du säger förutom det där om musiken, jag tycker den är helt underbar! Sätter precis rätt stämning. Men men, smaken är som baken antar jag


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Som alla andra sagt, ett underbart spel!

Medlem

Kommer med stor sannolikhet att bli ett köp när de släpper en utgåva med samtliga expansioner. Har fortfarande inte spelat det första spelet och dess expansioner trots att jag har haft dom i min ägo ett bra tag nu. Börjar bli dags för en uppgradering av datorn då merparten av dagens spel inte går att köra tack vare Shader 3 krav=).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kommer med stor sannolikhet att bli ett köp när de släpper en utgåva med samtliga expansioner. Har fortfarande inte spelat det första spelet och dess expansioner trots att jag har haft dom i min ägo ett bra tag nu. Börjar bli dags för en uppgradering av datorn då merparten av dagens spel inte går att köra tack vare Shader 3 krav=).

Rebellion är stand-alone och innehåller alla expansioner.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av PcGamer:

Kommer med stor sannolikhet att bli ett köp när de släpper en utgåva med samtliga expansioner. Har fortfarande inte spelat det första spelet och dess expansioner trots att jag har haft dom i min ägo ett bra tag nu. Börjar bli dags för en uppgradering av datorn då merparten av dagens spel inte går att köra tack vare Shader 3 krav=).

Rebellion är stand-alone och innehåller alla expansioner.

My bad, fick för mig att detta var en regelrätt uppföljare men nu när du säger det så kommer jag ihåg att det rör sig om en expansion. Äger som sagt var redan de tidigare expansionerna. Har sökt lite på nätet men kan inte finna någon info om att man får dessa med Rebellion, det enda som står är att det inte kräver originalet.

ELF
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av PcGamer:

Kommer med stor sannolikhet att bli ett köp när de släpper en utgåva med samtliga expansioner. Har fortfarande inte spelat det första spelet och dess expansioner trots att jag har haft dom i min ägo ett bra tag nu. Börjar bli dags för en uppgradering av datorn då merparten av dagens spel inte går att köra tack vare Shader 3 krav=).

Rebellion är stand-alone och innehåller alla expansioner.

My bad, fick för mig att detta var en regelrätt uppföljare men nu när du säger det så kommer jag ihåg att det rör sig om en expansion. Äger som sagt var redan de tidigare expansionerna. Har sökt lite på nätet men kan inte finna någon info om att man får dessa med Rebellion, det enda som står är att det inte kräver originalet.

Rebellion innehåller allt som föregående spel plus expansioner innehåller.
Utvecklarna själva kallar Rebellion för en stand-alone expansion


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Wow, har sänkt en del tid i sins så det här verkar spännande, fast jag lär erkänna att jag missat att det här var på gång. En riktigt trevlig bonus:)

Medlem

Finns det något annat hyfsat nytt spel som liknar detta och imperium galactica 2?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har kollat på prisjakt och pricerunner, hittar inte spelet nånstans, bara originalet + gold edition.
"Rymdliret Sins of a Solar Empire: Rebellion finns numer ute via digitala försäljare"

Kan nån nämna nån?

Edit: Nvm, gick in på den officiella sidan... Det finns på steam. 30 euro, inte dåligt för att vara steam, trodde det skulle gå loss på 500 pix.

1
Skriv svar