Civilization V omplåstrat - dags att modda loss

Robot
Civilization V omplåstrat - dags att modda loss

Steam Workshop numer implementerat, tillsammans med en drös smärre fixar.

#sid-meiers-civilization-v


Medlem
Civilization V omplåstrat - dags att modda loss

Bra att Steam stöder moddning av fler spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hmm kul med en patch men hade tyvärr förväntat mig ett antal buggfixar också.

- Jag kan inte starta DX11-versionen utan krasch direkt efter introfilmen. Och med DX9-versionen kan jag inte ALT-tabba. Finns massor av foruminlägg med folk som har samma synbart olösliga problem så jag är inte ensam.
- I snitt 1 gång per game så hamnar en enhet i "osynk", och skjuter t.ex. bombard från en ruta där den inte ser ut att stå.

Medlem

Hoppas att vanliga multiplayer över internet funkar nu.
Fan mina polare och jag blir disconnectade varje gång vi försöker spela det, as skumt då det funkade första dagen vi hade köpt det under gratis testar helgen på steam för ett antal veckor sedan.

Inaktiv

Ja just det intron, har inte lirat på ett par månader i väntan på expansionen nästa vecka, men att tvingas se ett par sekunder av introt vid varje start var ju sjukt irriterande. Speciellt om man meckade med moddar och diverse crasher som krävde en omstart :/

Medlem

Sund att man fortfarande inte kan få AIn att prata med en under LAN-spel. Fullständigt förstör spelet för alla oss som gillar att lira spelet med sina polare.

Tråkigt också att dom inte fixar diplomacy över lag. Känns som om hela diplomacy systemet saknas.

Annars ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Bra att Steam stöder moddning av fler spel.

Hur bra som helst. Detta gör att spelarna får förtroende för Valve, ett av de få stora bolagen som fortfarande bryr sig om kvalité och inte endast profit.

Steam workshop är hur bra som helst.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

Bra att Steam stöder moddning av fler spel.

Hur bra som helst. Detta gör att spelarna får förtroende för Valve, ett av de få stora bolagen som fortfarande bryr sig om kvalité och inte endast profit.

Steam workshop är hur bra som helst.

Har aldrig använt workshopen själv, så hur fungerar den? Får vi en upphottad variant ingame där vi med bilder och annat jox kan välja fritt bland olika mods? Samt enkel upload av egengjorda mods, eller hur är det? Ska helt klart bli spännande att se vad för nya mods som kommer till Gods & Kings

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Hur bra som helst. Detta gör att spelarna får förtroende för Valve, ett av de få stora bolagen som fortfarande bryr sig om kvalité och inte endast profit.

Eftersom Valve är privat ägt och inte registerat på aktiemarknaden så behöver de inte redovisa sina siffror öppet vilket de inte heller gör. Men det finns de som gjort uppskattningar om hur rika Valve är, och det är verkligen inte småpotatis.

Steam är en guldgruva för Valve, lite på samma sätt som WoW är för Blizzard, men mycket mer framtidssäkert och med en omsättningsökning som är fantastisk år för år.

Det är bara titta på en relativt liten spelare på digital distributions-marknaden, Gamersgate. De rapporterar varje år att deras omsättning fördubblas eller ökar stort.

Detta gör förstås att Valve kan ta all tid de vill att utveckla sina egna spel, vilket syns på kvaliten.

Medlem

Kanske är dags att man tar och skaffar sig Civilization V?

Inaktiv
Skrivet av bond12:

Kanske är dags att man tar och skaffar sig Civilization V?

Billigaste online är antagligen Greenman som tar $35 på GOTY edition (cirka 245 SEK) .
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/strategy/sid-m...

Men den är ännu billigare om du bor nära en affär som t.ex. Webhallen som tar 199:- för Civ V GOTY edition.
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/134207-civilization_v-...

Eller så vänta på Steam sommarrea och hoppas det säljs där.

Spelet är Steamworks, så oavsett var man köper kan man regga på Steam eftersom det måste köras där.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av bond12:

Kanske är dags att man tar och skaffar sig Civilization V?

Billigaste online är antagligen Greenman som tar $35 på GOTY edition (cirka 245 SEK) .
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/strategy/sid-m...

Men den är ännu billigare om du bor nära en affär som t.ex. Webhallen som tar 199:- för Civ V GOTY edition.
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/134207-civilization_v-...

Eller så vänta på Steam sommarrea och hoppas det säljs där.

Spelet är Steamworks, så oavsett var man köper kan man regga på Steam eftersom det måste köras där.

Får nog ta och kika på Steams sommar rea, den brukar ju vara i slutet av Juni?

Inaktiv

bond: vänta du, det brukar vara reor till o från, för ca 80sek har jag för mig? det är ju lätt värt 400sek så lugnt ändå

Medlem
Skrivet av bond12:

Kanske är dags att man tar och skaffar sig Civilization V?

Absolut, enligt mig det bästa Civilization i serien och ett riktigt bra spel.

Medlem

Fasen!
Efter patchen så kan jag numera inte ladda några av mina sparade spel. Inte heller nya sparade spel jag skapade idag.
FECK!

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av raefzm88:

Hur bra som helst. Detta gör att spelarna får förtroende för Valve, ett av de få stora bolagen som fortfarande bryr sig om kvalité och inte endast profit.

Eftersom Valve är privat ägt och inte registerat på aktiemarknaden så behöver de inte redovisa sina siffror öppet vilket de inte heller gör. Men det finns de som gjort uppskattningar om hur rika Valve är, och det är verkligen inte småpotatis.

Steam är en guldgruva för Valve, lite på samma sätt som WoW är för Blizzard, men mycket mer framtidssäkert och med en omsättningsökning som är fantastisk år för år.

Det är bara titta på en relativt liten spelare på digital distributions-marknaden, Gamersgate. De rapporterar varje år att deras omsättning fördubblas eller ökar stort.

Detta gör förstås att Valve kan ta all tid de vill att utveckla sina egna spel, vilket syns på kvaliten.

Är väl inte så mycket kvalité i spelen? Left 4 Dead 2 är nya skins från Left 4 Dead 1 och samma sak med Portal 2.

Inaktiv
Skrivet av bond12:

Får nog ta och kika på Steams sommar rea, den brukar ju vara i slutet av Juni?

Stämmer bra, två veckor kvar typ. Civ V har varit på 75% rea tidigare, men det var inte GOTY utgåvan med DLC:et inbakat då.

Med tanke på expansionen så är det inte otänkbart att de rear Civ V igen (så folk blir lockade att köpa båda).

Medlem

Gött att man kan ställa in så man slipper se introt, då man alltid måste spamma sönder tangentbordet för att komma förbi den. Dock brukar jag ju helt enkelt ta bort filmerna i foldern.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

Bra att Steam stöder moddning av fler spel.

Hur bra som helst. Detta gör att spelarna får förtroende för Valve, ett av de få stora bolagen som fortfarande bryr sig om kvalité och inte endast profit.

Steam workshop är hur bra som helst.

Har aldrig använt workshopen själv, så hur fungerar den? Får vi en upphottad variant ingame där vi med bilder och annat jox kan välja fritt bland olika mods? Samt enkel upload av egengjorda mods, eller hur är det? Ska helt klart bli spännande att se vad för nya mods som kommer till Gods & Kings

Det är busenkelt. Man klickar och "prenumererar" på modden man vill ha så sköts allt med automatik. Är man missnöjd så klickar man bort modden. Så fungerar det åtminstone för Skyrim och Dungeons of Dredmor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Buio:
Skrivet av raefzm88:

Hur bra som helst. Detta gör att spelarna får förtroende för Valve, ett av de få stora bolagen som fortfarande bryr sig om kvalité och inte endast profit.

Eftersom Valve är privat ägt och inte registerat på aktiemarknaden så behöver de inte redovisa sina siffror öppet vilket de inte heller gör. Men det finns de som gjort uppskattningar om hur rika Valve är, och det är verkligen inte småpotatis.

Steam är en guldgruva för Valve, lite på samma sätt som WoW är för Blizzard, men mycket mer framtidssäkert och med en omsättningsökning som är fantastisk år för år.

Det är bara titta på en relativt liten spelare på digital distributions-marknaden, Gamersgate. De rapporterar varje år att deras omsättning fördubblas eller ökar stort.

Detta gör förstås att Valve kan ta all tid de vill att utveckla sina egna spel, vilket syns på kvaliten.

Är väl inte så mycket kvalité i spelen? Left 4 Dead 2 är nya skins från Left 4 Dead 1 och samma sak med Portal 2.

Du är ett så uppenbart troll att det är ofattbart hur Fz låter dig vara kvar.

Medlem

haha trodde det stog "Dags för att nodda loss" xD

1
Skriv svar