Skyrim Dawnguard

Medlem
Skyrim Dawnguard

Ifall ni inte sett intervjun med Todd.

Någon som är sugen eller?

Själv är jag inte så intresserad av att spela vampyr, men jag kommer att testa det i alla fall och se om det är kul.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blir nog ett instabuy. Kul med nytt content till Skyrim. Synd att de marknadsför detta som ett DLC när det egentligen är av expansionskvalité, leder till förvirring.

Skyrim!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Skyrim!

Blev lite glad av ditt korta men kärnfulla inlägg.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag hoppas på lite mer variation på uppdragen och fienderna jämfört med Skyrim. Om det är det, så lär det bli ett köp.

Medlem

Flyg förmåga, nice! Man fick väldigt mycket information så troligtvis finns det ännu mer som de inte tog med.


signatur

Jag som inte vet något om Skyrim(Ett av världens bästa spel) undrar nu, när släpps detta under till expansion??

Edit: hupp, såg nu att det skall vara de 26 juni som gäller.
13 days and counting.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag som inte vet något om Skyrim(Ett av världens bästa spel) undrar nu, när släpps detta under till expansion??

Tror inte det är annonserat, jag gissar dock sen-sommar/tidig höst 2012

Medlem

ah, allt jag finner är : 26 juni. skaffade lite extra MS points, jag är redo.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

ah, allt jag finner är : 26 juni. skaffade lite extra MS points, jag är redo.

360?? You are doing it wrong :/

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

ah, allt jag finner är : 26 juni. skaffade lite extra MS points, jag är redo.

360?? You are doing it wrong :/

AND PC, men jag föredrar xboxen, kan ligga halvt nedrasad från min sköna Sumo-fåtölj, + det är mindre kluddigt innehåll på krysslådan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

AND PC, men jag föredrar xboxen, kan ligga halvt nedrasad från min sköna Sumo-fåtölj, + det är mindre kluddigt innehåll på krysslådan.

Haha, jag förstår, men jag undrar, använder du moddar till PC-versionen?

Personligen har jag möblerat så jag har PC till TV och kan sjunka ned mysigt bakåtlutad och njuta av PC-Skyrim, MED moddar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Har Skyrim på den starkare arbetsdatorn, omoddat. Och så vill jag att det förblir.
Sen har jag ett dedikerat spelrum där alla mina konsoler står redo samt mina gamla pc, hyllorna är fulla av Spelboxar och väggarna pryds av affischer och plancher med motiv från, mest stumfilmer, men också spel som Outcast och Grand Theft Auto: London. Även ett litet kylskåp står där med dricka, och naturligtvis en "Snacksbox 720"

Har inte sett en enda mod i steamworkshop som känns nödvändig, jag har inte haft ett enda problem med Skyrim tills en vän instalerade en mod åt mig som hon tyckte vart grymt rolig.
Modden la in fler och olika typer av drakar, osynliga drakar, drakar som spawnade fram fler drakar, element drakar osv... Inte bara känslan i världen förstördes utan alla mina sparfiler på PC'n blev korrupta.
Så modda med försiktighet.
Kanske borde tillägga att samma vän springer runt i sitt spel med Tera inspirerad manga rustning och ljussablar. Vi tycker helt enkelt olika om hur Skyrim borde upplevas. Jag sätter mig mer in i känslan av världen som hel, hon vill göra en SaintsRow


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har Skyrim på den starkare arbetsdatorn, omoddat. Och så vill jag att det förblir. ...

Då förstår jag att du spelar på konsol.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Traveller in time:

Har Skyrim på den starkare arbetsdatorn, omoddat. Och så vill jag att det förblir. ...

Då förstår jag att du spelar på konsol.

Hur menar du??

Det är en riktigt snabb och stark rackare gjord för att klara av avancerad videoredigering och bildhantering i realtid. Maxar Skyrim och allt annat jag får för mig att spela


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

FZs forum är så jävla trasiga. Skrev flera inlägg men inget utav dem postades, istället blev andra dubbelposts etc.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Traveller in time:

Har Skyrim på den starkare arbetsdatorn, omoddat. Och så vill jag att det förblir. ...

Då förstår jag att du spelar på konsol.

Hur menar du??
...

Jag menar att om man kör omoddat så är steget ned till konsolversionen inte lika stor (som med moddar). Därför förstår jag att vissa kan stå ut med att spela konsolversionen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag hoppas att det inte blir såhär: Du går med i den här Dawnguard gruppen, sen en halvtimme senare så "HEJ! DU HAR NU KLARAT ALLA 3 QUEST I DENNA GUILDEN, NU BLIR DU EN VAMPYRE LORD, VILKET INNEBÄR ATT DU BLIR SKITSTARK OCH KAN SPÖA UPP ALLTING UTAN ATT ENS ANSTRÄNGA DIG!

Så är det i allafall i Mageguild och Fighterguild (De heter ju inte så men kan inte komma ihåg de riktiga namnen) 4 quests ungefär sen är du guildmaster.....

Ser dock ifram imot Varulvsperks, tycker att vara varulv har varit ganska opraktiskt. Man förlorar all defense, kan inte interakta med miljön (Ta upp grejer osv) Kan inte hela dig, du måste äta kroppar för detta.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag hoppas att det inte blir såhär: Du går med i den här Dawnguard gruppen, sen en halvtimme senare så "HEJ! DU HAR NU KLARAT ALLA 3 QUEST I DENNA GUILDEN, NU BLIR DU EN VAMPYRE LORD, VILKET INNEBÄR ATT DU BLIR SKITSTARK OCH KAN SPÖA UPP ALLTING UTAN ATT ENS ANSTRÄNGA DIG!
...

Du lär bli besviken då Elder Scrolls spelen är enkla i o-moddat skick. Var alla de där versalerna verkligen nödvändiga? :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Apministern:

text

Vad jag har förstått så kommer du att kunna välja, antingen att gå med i "Dawnguard" dvs de som jagar vampyrer etc, eller bli en utav vampyrerna?

ont; blir nog bra, garanterat ett köp.

Medlem

Ja, jag älskar Elder Scrolls serien, så för mig är ett köp en "no brainer".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Apministern:

Jag hoppas att det inte blir såhär: Du går med i den här Dawnguard gruppen, sen en halvtimme senare så "HEJ! DU HAR NU KLARAT ALLA 3 QUEST I DENNA GUILDEN, NU BLIR DU EN VAMPYRE LORD, VILKET INNEBÄR ATT DU BLIR SKITSTARK OCH KAN SPÖA UPP ALLTING UTAN ATT ENS ANSTRÄNGA DIG!
...

Du lär bli besviken då Elder Scrolls spelen är enkla i o-moddat skick. Var alla de där versalerna verkligen nödvändiga? :/

Jag var tvungen att ta ut all min morgon-Skyrim-ilska på nåt sätt

Hade jag haft en bra dator ...... men det spelar ingen roll! Jag tycker det är förbannat tråkigt att Elderscrolls förlättas hela tiden och de skär bort mer och mer innehåll i varje nytt spel och att man måste åtgärda detta med moddar!

Dock så kommer ju crossbow och spjut tillbaka i denna expansion och det gör mig glad!

Blir antagligen ett köp!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

...
Elderscrolls förlättas hela tiden och de skär bort mer och mer innehåll i varje nytt spel och att man måste åtgärda detta med moddar! ...

Wörd!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dem har lagt till Crossbows, vad mer kan man begära ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Dem har lagt till Crossbows, vad mer kan man begära ^^

Mja, några saker som skulle sitta fint är:
Lika många rustningsdelar som man kunde ha på en karaktär i Morrowind. Pauldrons!
Spellcrafting som fanns i både Morrowind och Oblivion. Tyvärr ersatte de det med "cooking".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Annanaz:

Dem har lagt till Crossbows, vad mer kan man begära ^^

Mja, några saker som skulle sitta fint är:
Lika många rustningsdelar som man kunde ha på en karaktär i Morrowind. Pauldrons!
Spellcrafting som fanns i både Morrowind och Oblivion. Tyvärr ersatte de det med "cooking".

Finns ju för tusan inget coolare än att ha två olika sorts pauldrons! En på vänster axel och en biffig på höger!

Spells i Skyrim känns så nedskärda, finns inte ens nära lika många effekter som i Oblivion och Morrowind....

En sak som jag tycker är otroligt roande är när Bethseda sa i en interviue(Hur stavas det?) anledningen till att de tog bort levitation.

"– Vi var ordentligt begränsade i Morrowind eftersom spelaren kunde recall eller levitera ut ur många situationer och förstöra dem." Istället lägger de till shouts...... I det stora hela förstår man dem, men att kunna paralyzera folk med skrik och sen döda dem eller att "teleportera" iväg från dem när man har låg hp kan jag tycka förstör en situation minst like mycket....

En annan rolig sak i samma artikel!

"De [försvunna features från gamla Elder Scrolls-spel] finns inte i Skyrim av samma anledning som vi inte inkluderade dem i Oblivion. Mark och recall är en som var riktigt rolig, men precis som med levitation, plockades det bort så vi kunde designa bättre gameplay-utrymmen och scenarion"

[SPOILER]

Haha! Jo visst! Bättre scenarion säger ni? Kolla bara på attacken stormcloaks gör mot Whiterun!
Det skulle föreställa en stor strid, tycker inte att när en till två stormcloaks kommer blint springades i intervaller på 1-2 min utan att skapa nån som helts taktiskt situation är särskilt övertygande.....

Artikeln: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110706/bethesda-farre-fea...

Ja. Jag är väldigt kritisk till ett bra spel....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ja, jag älskar Elder Scrolls spelen. Även de senaste spelen eftersom de har stöd för moddar så man kan justera så man får ett spel man uppskattar. Bara SkyUI-modden (användargränssnittet) gör stor skillnad.

Jag gillade de öppna städerna i Morrowind när man kunde stå på en stadsmur och titta ut över världen. Inte som i Oblivion och Skyrim där man endast tittar ut över en tom cell. Detta var säkert en av anledningarna till att levitation försvann, de ville stänga städerna och införa osynliga väggar i världen som spelaren inte kunde passera. Förståeligt men samtidigt trist.

Det stavas "intervju" förresten.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar