Succégänget bakom Journey går multiformat

Robot
Succégänget bakom Journey går multiformat

"Vi får så många mail från fans som säger att de önskar att de kunnat spela våra spel på andra plattformar" och numer arbetar de på sin första flerformatstitel.

#thatgamecompany, #sony, #flow, #flower, #journey


Succégänget bakom Journey går multiformat

Feedback uppskattar dem tydligen

Medlem

Heh. Trodde först att omslagsbilden var ett litet skämt mot den alldeles för bortglömda franchisen Dune då det är en bild på en öken och att det ser ut som att det står "Durne" då J:et och Y:et är bortkapade.

Hurr durr

Medlem

Journey GOTY!

Aldrig fått en sån unik och vacker upplevelse ! börja nästan tjuta när ja spela spelet. Bland de bästa spelen jag har spelat i hela mitt liv.

Medlem

Så ska spelutvecklare agera! Journey är det mest stämningsfulla spelet på mycket länge, det vore synd att begränsa thatgamecompanys visioner till enbart en plattform i framtiden.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Till PC? Woho!

Medlem

Jag är mest bara orolig för att det här kommer gå åt helvete i slutändan. Multiplattform är ju ganska så känt för att drabba kvalitén, och jag vill inte att upplevelsen, både spelmässigt och utseendemässigt, ska drabbas pga att en viss maskin inte hänger med i svängarna.

Det återstår väl att se i fall thatgamecompany klarar av att leverera samma kvalité till flera plattformar på egen hand. Så länge inte deras spel blir förstörda tack vare Kinect så känns det hyfsat lugnt i alla fall.

Inaktiv

Är det i samma stil som Limbo ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

JA, hoppas fler ps3 exclusive-företag gör som dem här!!

1
Skriv svar