Tips på strategispel?

Medlem
Tips på strategispel?

Sitter och försöker hitta något bra strategispel.. Spel som te.x. Total war serien, Crusader Kings II, Civ, Alltså lite att man ska starta upp ett rike och försöka få det att utvecklas.. Försökt att hitta för fullt nya sådana titlar men med mycket begränsad lycka.. Är Anno 2070 något liknande? Eller finns det något annat tips?

Empire Earth-serien är väldigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Empire Earth är kul.

Själv sitter jag och nästan tvingar mig igenom gamla spel, "MAX" och "Age of Empires". både upp och ner


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Empire Earth är kul.

Själv sitter jag och nästan tvingar mig igenom gamla spel, "MAX" och "Age of Empires". både upp och ner

Jag tycker MAX är hur kul som helst men tyvärr så har det en bugg som låser spelet när man spelat ett tag =/

Warlock - master of the arcane tycker jag är rätt skoj. Finns till och med ett demo.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sitter själv o kör igenom Warhammer (ettan med dess 3? expansioner) Kör Soulstorm expansion och går igenom spelet ras för ras (just nu Chaos, en utav nio raser).

Ruggigt bra Taktik/Stragegi spel om du missat, även Dark Crusade expansion är bra, men möjligen är spelbalansen satt hårdare där.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Heroes of Might and Magic?


signatur
Medlem

Anno-serien är grym! Min favorit är "1404" men "2070" är bra det med.

Medlem

Jag får intrycket att Stuff är ute efter mer långsiktiga spel. Av de som nämnts här (som jag känner till) är samtliga "skirmish-typen", alltså att man kör en match och börjar om på nytt.

Vågar man föreslå grand strategy à la Europa Universalis och andra Paradox-titlar? Eller googla 4X så hittar du säkert nåt kul.

Medlem

Warcraft 3!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Även jag söker nya strategi-spel och lira, skulle älska lite mer förslag här!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Skrivet av Apministern:

Warcraft 3!

Yes, det var bra det med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Jag får intrycket att Stuff är ute efter mer långsiktiga spel. Av de som nämnts här (som jag känner till) är samtliga "skirmish-typen", alltså att man kör en match och börjar om på nytt.

Vågar man föreslå grand strategy à la Europa Universalis och andra Paradox-titlar? Eller googla 4X så hittar du säkert nåt kul.

Jamen tackar så mycket! Europa Universalis ser ut som något man ska prova Och 4x ska läggas till i sökningarna från och med nu Tack! Snart 19e då civ expen kommer! Blir skoj

Medlem
Skrivet av Stuff:

Jamen tackar så mycket! Europa Universalis ser ut som något man ska prova Och 4x ska läggas till i sökningarna från och med nu Tack! Snart 19e då civ expen kommer! Blir skoj

Glad att kunna hjälpa till! Jag är dock förpliktigad att upplysa dig om att Paradox-spel tenderar att vara ganska krångliga att komma in i. Jag ser att du gillar CK2 och det ger ju en fingervisning, men anses vara bland de lättare att förstå sig på. När man väl fattar så är det dock väldigt värt det! Du har tyvärr precis missat ett antal Paradox-reor, så det blir nog fullpris ett tag framöver. Men vi vet ju vad Steam brukar göra under sommaren..

Medlem

Jag vet ett RTS som är ganska gammalt men är ändå askul (enligt mig då asså) det heter Warrior Kings, kampanjen är intressant och det är lite annourlunda jämfört med vanliga rts.. Man börjar med ett Manor House och 5 bönder, sen efter vilka byggnader man bygger så följer man en väg till de 3 olika fraktionerna, som i sin tur låser upp unika soldater och sådant.. Det är värt att testa spelet, det finns demo på både Warrior Kings och Warrior Kings Battles som är uppföljaren eller mer som ett stand alone expansion..

Värt att testa iaf, jag älskar det...

Medlem

Du kan alltid testa Warrior Kings, som är ett lite bas byggar rts med lite unika features.. Det är finns demo på både Warrior Kings och Warrior Kings Battles som är en uppföljare fast det är mer som ett expansion.. Det är lite små buggigt dock så man måste ha lite tålamod med buggarna.

Värt att testa, älskar det själv..

Medlem

Age of Empires serien är ju en klassiker. Aoe II blir aldrig dåligt!

inK
Medlem
Skrivet av Apministern:

Warcraft 3!

2an är ju bättre.


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem

Age of Mythology - Lustigt att ingen nämnt det tidigare.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Apministern:

Warcraft 3!

2an är ju bättre.

Har aldrig spelat det.

Skiljer det sig mycket mellan dem?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Provat Napoleon Total War?

Medlem
Skrivet av bond12:

Provat Napoleon Total War?

Free weekend på steam ^

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av bond12:

Provat Napoleon Total War?

Free weekend på steam ^

Du borde prova det lätt värt

zrC
Medlem

Victoria II Segt och svår inlärningskurva men sedan det bästa i sitt slag. (Master Grand Strategy)
Port Royale Du är en handelsman! riktigt roligt.
Anno Alla spelen i Anno serien är bra!
Settlers IV Mysigaste spelet som finns!
Sim City 3000 Behöver man förklara?

inK
Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av inK:
Skrivet av Apministern:

Warcraft 3!

2an är ju bättre.

Har aldrig spelat det.

Skiljer det sig mycket mellan dem?

Sjöstrider!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av bond12:

Provat Napoleon Total War?

Alla Total War spelen har spelats om o om o om o om osv igen

Medlem
Skrivet av zrC:

Victoria II Segt och svår inlärningskurva men sedan det bästa i sitt slag. (Master Grand Strategy)
Port Royale Du är en handelsman! riktigt roligt.
Anno Alla spelen i Anno serien är bra!
Settlers IV Mysigaste spelet som finns!
Sim City 3000 Behöver man förklara?

Voctoria såg bra ut! Blir nog att prova Hyfsat pris på också.
Är Port Royale bra? Har läst en del om det och många säger att det är lite små segt spel? Men kanske bara att man har läst från fel personer?

zrC
Medlem
Skrivet av Stuff:
Skrivet av zrC:

Victoria II Segt och svår inlärningskurva men sedan det bästa i sitt slag. (Master Grand Strategy)
Port Royale Du är en handelsman! riktigt roligt.
Anno Alla spelen i Anno serien är bra!
Settlers IV Mysigaste spelet som finns!
Sim City 3000 Behöver man förklara?

Voctoria såg bra ut! Blir nog att prova Hyfsat pris på också.
Är Port Royale bra? Har läst en del om det och många säger att det är lite små segt spel? Men kanske bara att man har läst från fel personer?

Jo portroyal kan vara lite segt. Men spelar du först Victoria II och går över till PR så går det snabbt!

Medlem

Dawn of war:dark crusade och Dawn of war 2 Tvåan har dock en ganska lång lärningskurva

Medlem

Sins Of Solar Empire Rebellion

Medlem
Skrivet av ankangronto:

Sins Of Solar Empire Rebellion

Japp, det är visserligen i rymden, men man bygger ett imperium. Sins-är ett toppenbra spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar