Lollipop Chainsaw

Skribent
Skrivet av blade_hunter:
Skrivet av Shadee:
Skrivet av blade_hunter:
Skrivet av Shadee:

Vad menas med att spelet är "globalt svennigt"?

...med undantag för ett fåtal intelligenta kommentarer så består denna kommentarstråd av svennighet. --> kör sen en google translate på alla korkade mansgrisiga inlägg om hur vilt och galet och roligt spelet är och om att det är gjort med glimten i ögat (glimten i brunögat red.anm) till diverse olika språk så bör du strax ha en hyfsad uppfattning om vad recensenten menar med uttrycket "global svennighet".

Jag förstår verkligen ingenting av det du skriver. Det är inte så att jag inte har försökt heller, jag har läst inlägget 5ggr och förstår fortfarande inte vad det handlar om. Även läst ditt andra lika luddiga inlägg där du skriver att det är sarkastiskt menat. Ironi och sarkasm ska man dock undvika i text eftersom det är otroligt svårt att få fram och dessutom misstolkas väldigt ofta. Min fråga kvarstår dock:
vad menas med att spelet är globalt svennigt?

Ok. Har du hört talas om uttrycket "kasta pärlor för svin"? Sarkasm är inte alls särskilt svårt att få fram i text sålänge man besitter ett ordförråd större än en 8-åring. Bara ditt inlägg i sig är ju humoristiskt. Du förklarar först att du inte förstår nånting av det jag skriver, men samtidigt har du inte heller försökt? Öhhhh? Asså f'låt men det är inte kärnfysikaliska avhandlingar jag sitter och delger här i tråden. (senaste meningen är sarkasm! bara en heads up på det!). Om du nu inte förstår vad globalt svennigt betyder eller verkligen måste veta, så föreslår jag att du mejlar FZ och ber dem reda ut begreppen. Jag betackar mig för dina tips vad gäller hur man skriver och passar på att tipsa dig om en liten bok som talar sitt tydliga språk och man slipper sarkasm och ironiska jobbiga meningar! --> "Totte badar" finns att beställa på en bokhandel nära dig.

Nu behöver du inte vara otrevlig och dessutom skriver jag "det är inte så att jag inte försökt", vilket betyder samma sak som att man har försökt. Tydligen så besitter du då alltså ett ordförråd hos en 8-åring eftersom både jag och andra i tråden missade din sarkasm. Nu råkade jag sänka mig till din nivå, vilket jag inte kommer göra igen. Försöka trycka ner folk och spela överlägsen kan du göra någon annanstans, jag kommer ej besvara dina inlägg något mer.

Medlem

Diskussionen att just Juliet Starling skulle vara en bra förebild eller visa snedvridna ideal känns rätt fjantig. Suda51 stil att göra spel handlar i stort sett helt om att göra extrema karaktärer som man inte skulle se i verkligheten.

I just lollipop chainsaws fall så har vi en hjälplös cheerleader tjej som tagen från vilken gammal korkad slasher/zombie film som helst från 80 talet och vänder upp och ner på hela grejen. Istället för att göra henne till offer så blir hon den enda som kan bekämpa monstren i samma stil som buffy the vampire slayer, fast med motorsåg istället.
Slutförandet blir något som inte så långt ifrån OneChanbara fast i detta fallet är ändå huvudtanken en parodi.

Det känns som Suda51 med no more heroes spelen och även detta försöker göra samma sak som clover gjorde med God Hand. Hitta en bra balans av parodi och humor med galna grejer men ändå få till ett intressant spel. Själv tycker jag clover och numera platinum games lyckats betydligt bättre på det planet.

Så varför diskuterar man inte om spelet bakom förpackningen är bra istället för att direkt dra slutsatsen till att det är sexistiskt bara för att det är en lättklädd tjej i huvudrollen.
Att vi ens pratar om dåliga ideal i ett spel som handlar om en tjej med en magisk motorsåg som dödar deathmetal sjungande zombies och pratar med sin nu kroppslösa pojkvän känns bisarrt.
Hade spelet vi pratat om istället vart halflife 2 och Alyx sprang runt i bikini istället för den karaktären valve gav oss så hade det var en helt annan sak. Där hade man kunnat argumentera för att det skulle vara sexistiskt och snevridna ideal.

Ja spelet har skruvade och udda karaktärer. Det är hela syftet med spelet, och det är knappast första gången man ser detta i ett Suda51 spel.
http://www.youtube.com/watch?v=vRyQhJ_qKXY&#t=5m05s

Men frågan är väl snarare om spelet är bra eller ej trots vad man tycker om förpackningen? Personligen tyckte jag det såg ganska enformigt ut efter att ha sett giantbombs qicklook av spelet.

Medlem

Tror det är bättre om Linda endast recenserar spel med manliga karaktärer och som är 100% seriösa...

Inaktiv
Skrivet av mAwArm:

Tror det är bättre om Linda endast recenserar spel med manliga karaktärer och som är 100% seriösa...

Det håller iaf. inte jag med om. Det är inget fel på hennes recension i övrigt.

En bättre lösning vore om FZ gav henne i uppdrag att skriva någon slags krönika/längre analys enligt samma format som Johan Martinssons alster där hon kan föra en längre diskussion om hur kvinnor avbildas i spel - jag hade gärna läst en diskussion om sådant med mer substans i.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av mAwArm:

Tror det är bättre om Linda endast recenserar spel med manliga karaktärer och som är 100% seriösa...

Det håller iaf. inte jag med om. Det är inget fel på hennes recension i övrigt.

En bättre lösning vore om FZ gav henne i uppdrag att skriva någon slags krönika/längre analys enligt samma format som Johan Martinssons alster där hon kan föra en längre diskussion om hur kvinnor avbildas i spel - jag hade gärna läst en diskussion om sådant med mer substans i.

Det kan hon göra om hon vill. Hon kan göra vad hon vill så länge hon gör det långt borta från mig så att jag slipper läsa det.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av blade_hunter:
Skrivet av Shadee:
Skrivet av blade_hunter:
Skrivet av Shadee:

Vad menas med att spelet är "globalt svennigt"?

...med undantag för ett fåtal intelligenta kommentarer så består denna kommentarstråd av svennighet. --> kör sen en google translate på alla korkade mansgrisiga inlägg om hur vilt och galet och roligt spelet är och om att det är gjort med glimten i ögat (glimten i brunögat red.anm) till diverse olika språk så bör du strax ha en hyfsad uppfattning om vad recensenten menar med uttrycket "global svennighet".

Jag förstår verkligen ingenting av det du skriver. Det är inte så att jag inte har försökt heller, jag har läst inlägget 5ggr och förstår fortfarande inte vad det handlar om. Även läst ditt andra lika luddiga inlägg där du skriver att det är sarkastiskt menat. Ironi och sarkasm ska man dock undvika i text eftersom det är otroligt svårt att få fram och dessutom misstolkas väldigt ofta. Min fråga kvarstår dock:
vad menas med att spelet är globalt svennigt?

Ok. Har du hört talas om uttrycket "kasta pärlor för svin"? Sarkasm är inte alls särskilt svårt att få fram i text sålänge man besitter ett ordförråd större än en 8-åring. Bara ditt inlägg i sig är ju humoristiskt. Du förklarar först att du inte förstår nånting av det jag skriver, men samtidigt har du inte heller försökt? Öhhhh? Asså f'låt men det är inte kärnfysikaliska avhandlingar jag sitter och delger här i tråden. (senaste meningen är sarkasm! bara en heads up på det!). Om du nu inte förstår vad globalt svennigt betyder eller verkligen måste veta, så föreslår jag att du mejlar FZ och ber dem reda ut begreppen. Jag betackar mig för dina tips vad gäller hur man skriver och passar på att tipsa dig om en liten bok som talar sitt tydliga språk och man slipper sarkasm och ironiska jobbiga meningar! --> "Totte badar" finns att beställa på en bokhandel nära dig.

Nu behöver du inte vara otrevlig och dessutom skriver jag "det är inte så att jag inte försökt", vilket betyder samma sak som att man har försökt. Tydligen så besitter du då alltså ett ordförråd hos en 8-åring eftersom både jag och andra i tråden missade din sarkasm. Nu råkade jag sänka mig till din nivå, vilket jag inte kommer göra igen. Försöka trycka ner folk och spela överlägsen kan du göra någon annanstans, jag kommer ej besvara dina inlägg något mer.

Jag har inte försökt trycka ner någon och om så är fallet Buuu-jävla-huu cry me a fucking river!

Bara för att reda ut saker och ting, så är 9/10 inlägg här otrevliga och fullständigt respektlösa mot skribenten och missar alla de poänger hon försökte göra med sin recension. Hade det varit en man/gubbe/snubbe som recenserat hade denna tråd aldrig haft den kvantitet som den har nu (kvantitet betyder mängd) för då hade ni bara stämt upp i en grabbig, globalt svennig kör och hejat för det är så er trångsynta dynamik fungerar.

Vidare försöker nån här ovanför babbla om att Suda51 gör extrema karaktärer och det är INGET som är extremt med Lollipop Chainsaw förutom kanske extrem gubbsjuka. det är precis som skribenten skriver mainstream amerikanskt college platt spring break gubb tjafs rakt igenom levererat genom en pervers japans meskalinstinna ögon.

White, att du ens får vara kvar på FZ med tanke på dina kommentarer är ett mysterium.

Inaktiv
Skrivet av White:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av mAwArm:

Tror det är bättre om Linda endast recenserar spel med manliga karaktärer och som är 100% seriösa...

Det håller iaf. inte jag med om. Det är inget fel på hennes recension i övrigt.

En bättre lösning vore om FZ gav henne i uppdrag att skriva någon slags krönika/längre analys enligt samma format som Johan Martinssons alster där hon kan föra en längre diskussion om hur kvinnor avbildas i spel - jag hade gärna läst en diskussion om sådant med mer substans i.

Det kan hon göra om hon vill. Hon kan göra vad hon vill så länge hon gör det långt borta från mig så att jag slipper läsa det.

+1

Medlem

Ingen rolig läsning. Själv tycker jag spelet är roligt och så otroligt dumt. Öppna en öl och spela med kompisarna!

Medlem

... jag skulle inte vara på denna sajten om det inte fanns en ambition att nyansera recensionerna och vara kritiska och därmed tjäna spelarna. Fortsätt vara ambitösa.(!)

Medlem

Det folk inte får veta i recensionen är att hela spelet egentligen är ett score attack-spel. Det verkar som de flesta tror att spelet försöker vara något hack n' slash/action spel i stil med God of War. Tycker man om gamla spel som t.ex Final Fight, Double Dragon eller Streets of Rage och vill ha den hack n' slash-aspekten så är nog spelet för dig. Spelet är ungefär 4-6 timmar långt och är gjort så att man ska spela igenom det flera gånger och få så bra score som möjligt. Sedan har de fixat det till med en liten story för att göra spelet mer intressant.

Skriv svar