Notifieringar nollställer inte

Medlem
Notifieringar nollställer inte

Det tycks som att notifieringar om vad det nu än är inte nollställer som de ska. Ofta tar det ett bra tag innan siffran i den röda pratbubblan försvinner.

Har varit inne på det den meddelar om och skrivit, och öppnat dropdownen många gånger i tron om att det finns något nytt, men icke. Den ligger kvar sen tidigare meddelanden.

Det är inte varje gång jag får en notifiering, men senaste tiden en kraftig majoritet. De försvinner alltså efter ett tag, men inte som de ska. Kan ta upp emot 2-3 timmar ibland.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ja, jag har också sett det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Japp, händer lite då och då. Jag vet inte om jag bara fått för mig saker men när det här händer så brukar det krångla med forumposter med försvunna ID's och grejjer.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sedan så tycker jag det fungerar lite knastigt. Nu så försvinner bubblan med en gång vid första nya "notisläsningen" oavsett hur många nya notiser som finns där.

Det skulle vara bra om det fungerade såhär: t ex det är 2 nya notiser, man klickar på den ena länken för att läsa och då uppdateras bubblan så att det står 1. När man sedan gått in och läst den andra nya notisen också, så försvinner den helt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

+1 på Conthox.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Dessutom så slutar man få notifieringar tillsynes slumpmässigt. Trots att det finns nya poster i tråden man följer.

Medlem

Man får ju en notis om det skrivs i den tråden man bevakar, sedan kan man få ytterligare en om man blir citerad i samma tråd så att det blir två notiser om samma tråd. Vet inte riktigt om det är bra eller inte, på ett sett bra och på ett annat onödigt med två stycken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Dessutom så slutar man få notifieringar tillsynes slumpmässigt. Trots att det finns nya poster i tråden man följer.

Om du fortsätter skriva i tråden tror jag det fortsätter, har för mig att de sagt att man efter ett tag inte får mer notisar.

Sen till trådens ämne, även för mig händer detta med jämna mellanrum.

Medlem

@Conthox, fast har man blivit citerad i tråden är det ju underförstått att det finns nya posts i den.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Conthox, fast har man blivit citerad i tråden är det ju underförstått att det finns nya posts i den.

Jo, det stämmer. Men om notisen för svar i tråden kommer före notisen om citat, så blir det på sätt och vis onödigt med två notiser, fast ändå bra då citat har högre prioritet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar