Dota-skapare ifrågasätter Valve

Robot
Dota-skapare ifrågasätter Valve

Valve varumärkesskyddar namnet "Dota" vilket får några av originalets skapare att höja ett ögonbryn.

#nyhetstips, #valve, #warcraft-3, #riot-games, #league-of-legends


Medlem
Dota-skapare ifrågasätter Valve

Jo. det är ju konstigt att Valve gör detta. But such is life

Medlem
Medlem

Ett till steg mot uppdelningen av dom gamla lirarna...Bra/Dåligt... bra fråga

Medlem

"och deras farhåga är att communityt inte ska ha lika mycket inflytande på spelet i framtiden."
Är det bara jag som tycker det låter negativt?


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Jo. det är ju konstigt att Valve gör detta. But such is life

Konstigt? Uppenbarligen så ser Valve stora ekonomiska värden i namnet, vilket gör det både naturligt och smart av dem att ta juridiska steg för att skydda det.

Om vad som är bra för Valve också är bra för spelarna är en helt separat fråga dock.

Inaktiv

Vem bryr sig. Nu är det HoN som gäller

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Vem bryr sig. Nu är det HoN som gäller

Själv är jag med i Bloodline Champions betan som jag anser personligen vara roligare än HoN.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

"Also Jon St. John, who is the voice behind Duke Nukem, wrote a twitt "Had a great time in Seattle last week recording for DotA. The guys at ValveSoftware are awesome!"."

Duke Nukem is back!

Medlem
Skrivet av Wartex:

"Also Jon St. John, who is the voice behind Duke Nukem, wrote a twitt "Had a great time in Seattle last week recording for DotA. The guys at ValveSoftware are awesome!"."

Duke Nukem is back!

hehe Sweet!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vad är Dota förrutom lite bratzig musik?
*springer och gömmer sig*

Medlem

Har valve någonsin gjort något dåligt med både spel och moddar? Nu kanske det händer något nytt med dota, äntligen

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av jonne_man:

Vem bryr sig. Nu är det HoN som gäller

Själv är jag med i Bloodline Champions betan som jag anser personligen vara roligare än HoN.

Två olika typer av spel.

Medlem
Skrivet av r4z0r1991:

Har valve någonsin gjort något dåligt med både spel och moddar? Nu kanske det händer något nytt med dota, äntligen

Day of Defeat: Source, Counter-Strike Source och deras grafikmotor Source.

Det är ju bara min personliga åsikt men hitreg och hitbox i nyare spel blir bara sämre och sämre. Optimeringen och stabiliteten i Source motorn är inte heller att hurra för längre.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av r4z0r1991:

Har valve någonsin gjort något dåligt med både spel och moddar? Nu kanske det händer något nytt med dota, äntligen

Day of Defeat: Source, Counter-Strike Source och deras grafikmotor Source.

Det är ju bara min personliga åsikt men hitreg och hitbox i nyare spel blir bara sämre och sämre. Optimeringen och stabiliteten i Source motorn är inte heller att hurra för längre.

Erkänner att motorn börjar bli gammal och funkar inte riktigt så bra som man skulle vilja, dock vill jag påpeka att det har ingen större betydelse så länge valve skapar nyskapande, högkvalitets spel. Har de misslyckas med något spel? Inte vad jag tycker i alla fall.

Förhoppningsvis kommer source 2 att bli bättre.

Medlem
Skrivet av Acon5:

"och deras farhåga är att communityt inte ska ha lika mycket inflytande på spelet i framtiden."
Är det bara jag som tycker det låter negativt?

Eh, att ha en farhåga innebär just att man fruktar att något negativt skall hända. Att det inte bara är du framgår alltså av texten du citerade.

Medlem
Skrivet av r4z0r1991:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av r4z0r1991:

Har valve någonsin gjort något dåligt med både spel och moddar? Nu kanske det händer något nytt med dota, äntligen

Day of Defeat: Source, Counter-Strike Source och deras grafikmotor Source.

Det är ju bara min personliga åsikt men hitreg och hitbox i nyare spel blir bara sämre och sämre. Optimeringen och stabiliteten i Source motorn är inte heller att hurra för längre.

Erkänner att motorn börjar bli gammal och funkar inte riktigt så bra som man skulle vilja, dock vill jag påpeka att det har ingen större betydelse så länge valve skapar nyskapande, högkvalitets spel. Har de misslyckas med något spel? Inte vad jag tycker i alla fall.

Förhoppningsvis kommer source 2 att bli bättre.

Valve har väl aldrig gjort något nyskapande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Att killarna på League of legends klagar är inte så konstigt, de är ju direkta konkurrenter. Kanske har de rätt ändå, men Icefrog (han som utvecklat Dota allstars de senaste åren) borde vara ok med det, eftersom det verkar som Valve rekryterade honom för ett tag sedan.

http://www.sk-gaming.com/content/26546-Icefrog_to_lead_Valve_...

Medlem

Thats right, stå upp mot att alla ska ha sin rätt att göra spel på det sätt dom vill göra det!


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Spelar ändå bara LoL så kunde inte bry mig mindre

1
Skriv svar