DICE hjälper till med nya Need for Speed

Robot
Medlem
DICE hjälper till med nya Need for Speed

förstår mig inte på folk som orkar med bilspel, lite bättre texturer och äckligare motion blur med varje nytt bilspel. ugh.

Medlem

Då blir det nog skitbra med andra ord
Nä men seriöst, kan de bara inte lägga Need for speed serien helt? Har ju gått så jävla långt utför att det är mirakel att det ens kommer nya spel

Medlem

Varför lägga ner ett etablerat namn? alla vet typ vad nfs är. Något som hade varit kung hade varit underground + live for speed :] Hoppas verkligen det kommer ett underground 3 iaf men det här verkar också roligt

Medlem

den som lever får se...men något hot pursuit verkar det ju verkligen inte bli med en öppen spelvärld

Medlem

Jävligt awesome! Längtar till detta spel!

Medlem

Kul att se att nyheten kom upp

Skrivet av Cane:

Då blir det nog skitbra med andra ord
Nä men seriöst, kan de bara inte lägga Need for speed serien helt? Har ju gått så jävla långt utför att det är mirakel att det ens kommer nya spel

De tidigare Need for Speed var ju utvecklat av Blackbox, som verkligen har bevisat att dom inte kan göra bilspel, dock så släpper dom spel efter spel. Men Criterion Games, skaparna av den otroligt snygga serien Burnout kan absolut visa hur Need for Speed var, och kommer att vara igen. Plus att DICE gör miljön är ju inte direkt någon nackdel.

Det här spelet längtar jag OTROLIGT mycket till!

Medlem

Betyder det att det blir träd som faller ner på marken om man kör på dem=?


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Ish
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag har inte rört (inte köpt) och kommer inte röra något efter Underground 2, sålänge "Arkad-stilen" är kvar

Brinn amatörer

För NFS har ju alltid handlat så mycket om realism..??


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag har inte rört (inte köpt) och kommer inte röra något efter Underground 2, sålänge "Arkad-stilen" är kvar

Brinn amatörer

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Men jaa, efter underground 2 så har det bara blivit sämre... Ge oss underground 3!

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag tycker att NFS var som bäst i början (innan underground, Most Wanted osv).

Medlem

Detta kommer bli ett solklart köp!

Ish
Medlem

Ni kan ju inte komma och hävda att tex NFS 1-3 var speciellt realistiska. Dem programmerades ju på den tiden då ingen använde sig av fysikmotorer i bilspel. Nämre verkligheten? Ja kanske, men simulator? Glöm det!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Dessutom är ju senaste Pro Street och Shift mer realistiska än NFS-serien någonsin har varit...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Ish
Medlem
Skrivet av Werzion:

Dessutom är ju senaste Pro Street och Shift mer realistiska än NFS-serien någonsin har varit...

Vilket inte säger särskilt mycket om man ska vara ärlig.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.

Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.

Medlem
Skrivet av MR KING:

förstår mig inte på folk som orkar med bilspel, lite bättre texturer och äckligare motion blur med varje nytt bilspel. ugh.

Testa något spel som inte är fullständigt arkadskräp? Ta typ Forza 3, det håller inte på med löjligt överdrivna effekter och är riktigt realistiskt med tanke på att det ändå är ganska lättsmält.

Skrivet av bladefinor:

Kul att se att nyheten kom upp

Skrivet av Cane:

Då blir det nog skitbra med andra ord
Nä men seriöst, kan de bara inte lägga Need for speed serien helt? Har ju gått så jävla långt utför att det är mirakel att det ens kommer nya spel

De tidigare Need for Speed var ju utvecklat av Blackbox, som verkligen har bevisat att dom inte kan göra bilspel, dock så släpper dom spel efter spel. Men Criterion Games, skaparna av den otroligt snygga serien Burnout kan absolut visa hur Need for Speed var, och kommer att vara igen. Plus att DICE gör miljön är ju inte direkt någon nackdel.

Det här spelet längtar jag OTROLIGT mycket till!

Är böjd att hålla med.
Criteron har ändå gjort högkvalitativa arkadracers (Burnout) så det känns som att de skulle kunna fixa ett NFS som är bra.

Personligen är jag mer för realistiska racingspel men det är ju inte NFS-spelens målgrupp.
De tidiga NFS och Porsche-spelet var kul på den tiden men inget av dem var sådär värst realistiskt och jag vet inte hur lyckat det är att försöka byta målgrupp för en etablerad serie, oavsett vad man tycker om den ursprungliga.

Medlem

Underground 2 var riktigt riktigt mysigt


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.

Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.

http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA

Simulator? Nej. Arkad.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.

Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.

http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA

Simulator? Nej. Arkad.

"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."

"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."

hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed

Medlem

Preath äger dig Det märker du va?

Medlem

Suck, Criterion, ge mig ett nytt Burnout istället för att vara EAs bitch och följer deras order!

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.

Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.

http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA

Simulator? Nej. Arkad.

"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."

"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."

hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed

Har du spelat spelen? NFS: Shift är VERKLIGEN inte en simulation. Ren och skär lögn. Första NFS är också arkadigt, kolla på klippet bara


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Citat:

De tidigare Need for Speed var ju utvecklat av Blackbox, som verkligen har bevisat att dom inte kan göra bilspel, dock så släpper dom spel efter spel. Men Criterion Games, skaparna av den otroligt snygga serien Burnout kan absolut visa hur Need for Speed var, och kommer att vara igen. Plus att DICE gör miljön är ju inte direkt någon nackdel.

Det här spelet längtar jag OTROLIGT mycket till!

Kunde inte sagt det bättre själv. Många användare på det här forumet är alldeles för duktiga på att dödsdöma spel innan ett demo eller en riktig gameplayfilm kommit ut.

Min favorit i NFS-serien är helt klart most wanted. Men man kanske ska börja värma upp inför det nya nfs med Underground 2 då jag aldrig spelat det.

Mina 5 ören.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Jag har personligen spelat alla NFS spelen . De har alltid varit arkad inriktade.
Att kalla det simulation 1994 var ju ett annat sätt att göra reklam.
Man märker på hur bilarna sladdar i skarpa kurvor när man spelar det (Har orginalet här i bokhyllan btw).

Stunts (4D sports driving) har mer simulation än de tidiga versioner NFS serien haft och det spelet är ännu äldre.

Porsche unleashed var ett mycket bra spel, men jag skulle inte gå så långt
som att kalla det simulation. Möjligtvis någon halfbreed.
Grand Turismo 1 har mer simulation än något av de spelen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.

Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.

http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA

Simulator? Nej. Arkad.

"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."

"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."

hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed

Har du spelat spelen? NFS: Shift är VERKLIGEN inte en simulation. Ren och skär lögn. Första NFS är också arkadigt, kolla på klippet bara

Ursäkta att jag lägger mig i (igen?), men måste den här diskussionen komma upp VARJE GÅNG det postas en nyhet om ett bilspel?

Visst förstår ni att Arkad/Simulator inte är en exakt vetenskap?
Var går gränsen där ett bilspel blir en simulator och vem bestämmer det?

När man inte längre kan skjuta sköldpaddsskal på varandra?
När bilarna skadas av att köra in i saker?
När man känner skillnad mellan bak och framhjulsdrift?
När luftfuktigheten påverkar motorns förbränning?
När varje sandkorn på vägen ska simuleras för att väglaget ska stämma?

Förstår ni var jag vill komma? Att diskutera detta (igen) börjar bli patetiskt. Kan vi släppa det hela och nöja er med att vi sätter våra gränser på olika ställen?

"Ren och skär lögn" i detta sammanhang är för övrigt något av det dummaste/mest arroganta jag hört på länge. Jag hade något högre tankar om dig än så.

EDIT: För att tillägga något som faktiskt har med nyheten att göra: Jag tror detta kan bli ett av de bättre NFS-spelen på senare år. Förmodligen kommer man att bli besviken, men jag har inte gett upp hoppet om serien än.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.

Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.

http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA

Simulator? Nej. Arkad.

"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."

"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."

hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed

Har du spelat spelen? NFS: Shift är VERKLIGEN inte en simulation. Ren och skär lögn. Första NFS är också arkadigt, kolla på klippet bara

Ursäkta att jag lägger mig i (igen?), men måste den här diskussionen komma upp VARJE GÅNG det postas en nyhet om ett bilspel?

Visst förstår ni att Arkad/Simulator inte är en exakt vetenskap?
Var går gränsen där ett bilspel blir en simulator och vem bestämmer det?

När man inte längre kan skjuta sköldpaddsskal på varandra?
När bilarna skadas av att köra in i saker?
När man känner skillnad mellan bak och framhjulsdrift?
När luftfuktigheten påverkar motorns förbränning?
När varje sandkorn på vägen ska simuleras för att väglaget ska stämma?

Förstår ni var jag vill komma? Att diskutera detta (igen) börjar bli patetiskt. Kan vi släppa det hela och nöja er med att vi sätter våra gränser på olika ställen?

"Ren och skär lögn" i detta sammanhang är för övrigt något av det dummaste/mest arroganta jag hört på länge. Jag hade något högre tankar om dig än så.

EDIT: För att tillägga något som faktiskt har med nyheten att göra: Jag tror detta kan bli ett av de bättre NFS-spelen på senare år. Förmodligen kommer man att bli besviken, men jag har inte gett upp hoppet om serien än.

Simulation är när bilarna beter sig som riktiga bilar, vilket de varken gör i första NFS eller Shift, speciellt i shift då varje bil beter sig exakt likadant och överstyr som en galning. Spelet är helt off. Det är som att säga att Call of Duty är en soldatsimulator tyvärr.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Preath:
Skrivet av jimbow1234:

NFS har ju alltid varit arcade (?)

Nepp.

Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.

Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.

http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA

Simulator? Nej. Arkad.

"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."

"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."

hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed

Har du spelat spelen? NFS: Shift är VERKLIGEN inte en simulation. Ren och skär lögn. Första NFS är också arkadigt, kolla på klippet bara

Ursäkta att jag lägger mig i (igen?), men måste den här diskussionen komma upp VARJE GÅNG det postas en nyhet om ett bilspel?

Visst förstår ni att Arkad/Simulator inte är en exakt vetenskap?
Var går gränsen där ett bilspel blir en simulator och vem bestämmer det?

När man inte längre kan skjuta sköldpaddsskal på varandra?
När bilarna skadas av att köra in i saker?
När man känner skillnad mellan bak och framhjulsdrift?
När luftfuktigheten påverkar motorns förbränning?
När varje sandkorn på vägen ska simuleras för att väglaget ska stämma?

Förstår ni var jag vill komma? Att diskutera detta (igen) börjar bli patetiskt. Kan vi släppa det hela och nöja er med att vi sätter våra gränser på olika ställen?

"Ren och skär lögn" i detta sammanhang är för övrigt något av det dummaste/mest arroganta jag hört på länge. Jag hade något högre tankar om dig än så.

EDIT: För att tillägga något som faktiskt har med nyheten att göra: Jag tror detta kan bli ett av de bättre NFS-spelen på senare år. Förmodligen kommer man att bli besviken, men jag har inte gett upp hoppet om serien än.

Simulation är när bilarna beter sig som riktiga bilar, vilket de varken gör i första NFS eller Shift, speciellt i shift då varje bil beter sig exakt likadant och överstyr som en galning. Spelet är helt off. Det är som att säga att Call of Duty är en soldatsimulator tyvärr.

Jag hoppas innerligt att du inte ens läste vad jag skrev...

Du slänger ur dig dina ÅSIKTER som om de vore FAKTA. Kan du skilja på begreppen?

12
Skriv svar