Blizzard: "Diablo 3 har varit stabilt i Europa i två veckor"

Robot
Blizzard: "Diablo 3 har varit stabilt i Europa i två veckor"

Spelare i Europa ska inte ha fått det ökända Error 37 på två veckor, enligt Blizzard. Diablo 3 är nu officiellt stabilt.

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Blizzard: "Diablo 3 har varit stabilt i Europa i två veckor"

Senast jag fick det var efter första patchen. Sen dess har jag inte haft det en enda gång.

Tycker det har funkat bra.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Inte för att vara sån som är sån men patchade de inte bort error 37 så spelare möts av en ihärdig automatisk inloggning istället ? Så att error 37 inte dyker upp är inte så konstigt då. Hursom verkar ju shitstormen ute på de stora vida internetsen lugnat ner sig en smula så de kanske har börjat få pli på servrarna.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Bra hanterat Blizzard!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har inte haft problem en enda gång. Har dock bara runt 40-50h spelat.

Medlem

Vet inte om jag kan kalla det "stabilt", lagg, buggar, servern släcks ner utan förvarning, massa andra felkoder.

Det känns lite för kaxigt att säga att det varit stabilt och spelare kunnat spela stabilt i 2 veckor.


signatur

Nämen!

Medlem

Error 37 var aldrig en anledning till varför spelet slutade tilltala mig...

Medlem

Så vart är själva uttalandet där dem säger att vi vart utan 37?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vet inte om jag kan kalla det "stabilt", lagg, buggar, servern släcks ner utan förvarning, massa andra felkoder.

Det känns lite för kaxigt att säga att det varit stabilt och spelare kunnat spela stabilt i 2 veckor.

Skumt att man själv inte har märkt när servern släcks ner, det laggat etc. etc. etc. Har inte haft några som helst problem de senaste 2 veckorna.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Struggle:

Vet inte om jag kan kalla det "stabilt", lagg, buggar, servern släcks ner utan förvarning, massa andra felkoder.

Det känns lite för kaxigt att säga att det varit stabilt och spelare kunnat spela stabilt i 2 veckor.

Skumt att man själv inte har märkt när servern släcks ner, det laggat etc. etc. etc. Har inte haft några som helst problem de senaste 2 veckorna.

Det tycker jag är märkligt, ja. Då jag har haft lagg omkring 250ms-480ms.

Innan du säger det nej, det är inte min lina. Då skulle jag inte kunna skita i det och gå in och spela WoW med 59ms eller Tribes Ascend med runt 100ms direkt efter.

Buggar finns det i tusentals och du har väl kanske haft turen att inte stött på dem? Mycket nöje åt dig! För mig går det inte riktigt att spela och njuta av det, och jag orkar inte dra igång Hardcore tack vare en massa skumma oförklarliga dödsfall i Softcore. För mig behövs det förbättras innan och 1.0.3 verkar lovande.

Nu senast så har jag upplevt detta bland annat.

De har inte fixat Jeweler & Smith achivement´s. Man kan inte göra klart kampanj achivements då The Lyceum inte spawnar överhuvudtaget, samt lore boken Battle Reports.

Speltekniska buggar, health låser sig på 0 eller 1 i HP och oavsett hur många pots eller life leech du skickar ut så återfår du inte hälsan förens du tar skada igen vilket ofta resulterar i död. Du kan ju även logga ut och starta om sessionen men, det ska ju begränsas. Random instant-deaths, springer omkring ute i fields of sorrow en fiende uppe i kanten på skärmen jag har 40k HP, *baam* stendöd. Fienden inte rört sig, inget i närheten, mitt på öppet fält.

Fick starta om en run då Kezhras staff inte uppdaterade objective efter jag tryckt på den. Act skippning var irriterande att folk kunde fuska sig förbi. Fiender som träffar mig även om jag inte varit inom deras effective range box. Elite packs som har extra affixer utöver de som mobsen har standard och är utskrivna.

Blev utkastad ur spelet ett par gånger på natten utan förvarning med 5 Stacks Nephalem och fick bara ett felmedelande med något angående "you are not in a party", lirade solo icke öppen för public. Då släcktes Battlenet servern ner en 30-60 minuter.

Smoke Screen Cooldown har hakat sig ett antal gånger så att den aktiverat utan att ge invisibilityn, men dra Discipline och rulla Cooldown.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag har väldigt sällan haft problem med D3. Främst kan det bestå av att när jag spelade under 3 dagar efter launch, så fick jag några Error 37 men inga buggar/glitches jag märkt av. Men när jag på sista dagen märkte att alla achievements hade försvunnit när jag då kommit till Act 3, hälften in, och alla achievements var borta. De gjorde så jag inte spelat det fram tills nyligen. Har spelat och varvat Normal nu efter en dag efter senste patch släppet (som skulle fixa achievements problemet, det hade fixat en del men inte alla som jag redan haft) och det har inte fått ett enda Error 37 sedan dess.

Flickvännen har dock haft många väldigt jobbiga problem med spelet. När det först kom ut frös spelet för henne och skickade henne tillbaka till skrivbordet för att sedan efter 10-30 sekunder skicka in henne i spelet igen. Efter grafik mokel och googlande så fick vi ner problemet till att "bara" svarta ner skärmen i 5-20 sekunder. Detta har förbättrats efter varje patch men inte mycket. Efter senaste är det nästan borta, förutom ett där hennes dator bara bestämmer sig för att hänga sig så hon måste starta om den.
Det sistnämnda är inte ett problem bara för D3 utan ett som hon har hela tiden oavsett vad hon gör på datorn. (Surfar, spelar krävande spel, spelar icke krävande spel, ser videor på youtube, spelar minecraft och allt annat man kan tänka sig)

Har klarat sig helt utan problem nu ett par veckor.

Vart då? I arslet på en gammal ko?

Medlem

Jag har fått så många error 37 så att det räcker långt framöver..


signatur

KICK ASS

Medlem

Har förlorat två HC-karaktärer på disconnect, senast en lvl 60 igår. Händer det er andra, eller är det min lina?

Medlem

Hade bara problem första timmen (midnatt) efter spelsläpp. Efter det inga inloggningsproblem.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Struggle:

Vet inte om jag kan kalla det "stabilt", lagg, buggar, servern släcks ner utan förvarning, massa andra felkoder.

Det känns lite för kaxigt att säga att det varit stabilt och spelare kunnat spela stabilt i 2 veckor.

Skumt att man själv inte har märkt när servern släcks ner, det laggat etc. etc. etc. Har inte haft några som helst problem de senaste 2 veckorna.

Det tycker jag är märkligt, ja. Då jag har haft lagg omkring 250ms-480ms.

Innan du säger det nej, det är inte min lina. Då skulle jag inte kunna skita i det och gå in och spela WoW med 59ms eller Tribes Ascend med runt 100ms direkt efter.

Buggar finns det i tusentals och du har väl kanske haft turen att inte stött på dem? Mycket nöje åt dig! För mig går det inte riktigt att spela och njuta av det, och jag orkar inte dra igång Hardcore tack vare en massa skumma oförklarliga dödsfall i Softcore. För mig behövs det förbättras innan och 1.0.3 verkar lovande.

Nu senast så har jag upplevt detta bland annat.

De har inte fixat Jeweler & Smith achivement´s. Man kan inte göra klart kampanj achivements då The Lyceum inte spawnar överhuvudtaget, samt lore boken Battle Reports.

Speltekniska buggar, health låser sig på 0 eller 1 i HP och oavsett hur många pots eller life leech du skickar ut så återfår du inte hälsan förens du tar skada igen vilket ofta resulterar i död. Du kan ju även logga ut och starta om sessionen men, det ska ju begränsas. Random instant-deaths, springer omkring ute i fields of sorrow en fiende uppe i kanten på skärmen jag har 40k HP, *baam* stendöd. Fienden inte rört sig, inget i närheten, mitt på öppet fält.

Fick starta om en run då Kezhras staff inte uppdaterade objective efter jag tryckt på den. Act skippning var irriterande att folk kunde fuska sig förbi. Fiender som träffar mig även om jag inte varit inom deras effective range box. Elite packs som har extra affixer utöver de som mobsen har standard och är utskrivna.

Blev utkastad ur spelet ett par gånger på natten utan förvarning med 5 Stacks Nephalem och fick bara ett felmedelande med något angående "you are not in a party", lirade solo icke öppen för public. Då släcktes Battlenet servern ner en 30-60 minuter.

Smoke Screen Cooldown har hakat sig ett antal gånger så att den aktiverat utan att ge invisibilityn, men dra Discipline och rulla Cooldown.

Dom måste targeta din dator specifikt!! Dom är dig på spåren!!!....

Känner ingen som har haft problem med spelet på över två veckor minst.. men sen väljer man ju själv om man vill vara en negativ tattare eller om man vill försöka blicka framåt och se allt som fixats.

Medlem

Jo de har funkat bra

Medlem

Kan inte påstå att jag haft några problem de senaste 2 veckorna heller. Nu har dessutom latensen blivit mycket stabilare och ligger oftast på 60-90 men hoppar ibland upp till 120. inget jag kan klaga på direkt. Senaste problemet jag minns var när spelet kickade folk med meddelandet att du inte kan joina ett party även om du spelade själv. Men det var nog mer en 2 veckor sedan?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Jobbat på D3 i 13 år säger du? (och jag vet att du inte är ensam)
Diablo2 släpptes 2000 och expansionen: LoD släpptes 2001. Då har vi 11 år sedan deras senaste Diablo titel släpptes...och tror du att dom har "jobbat" med D3 sedan dess?
D3 offentliggjordes i mitten på 2008, så jag skulle tippa på att det legat på tapeten nåt år innan dess.

Men förlåt, det var inte meningen att avbryta dit gnäll med massa fakta.

Skrivet av Ender:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Jobbat på D3 i 13 år säger du? (och jag vet att du inte är ensam)
Diablo2 släpptes 2000 och expansionen: LoD släpptes 2001. Då har vi 11 år sedan deras senaste Diablo titel släpptes...och tror du att dom har "jobbat" med D3 sedan dess?
D3 offentliggjordes i mitten på 2008, så jag skulle tippa på att det legat på tapeten nåt år innan dess.

Men förlåt, det var inte meningen att avbryta dit gnäll med massa fakta.

Vad jag hört och sett så var det på en sida där det fanns D3 bilder redan från 2005...

humm spelet gick inte att starta för mig i förra vecken ... error 37 . Går dock att starta spelet nu.

på tal om det så utifall detta med konstant uppkopling sprider sig till fler spel så lägger jag ner spelandet.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Spelar folk fortfarande skiten?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ender:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Jobbat på D3 i 13 år säger du? (och jag vet att du inte är ensam)
Diablo2 släpptes 2000 och expansionen: LoD släpptes 2001. Då har vi 11 år sedan deras senaste Diablo titel släpptes...och tror du att dom har "jobbat" med D3 sedan dess?
D3 offentliggjordes i mitten på 2008, så jag skulle tippa på att det legat på tapeten nåt år innan dess.

Men förlåt, det var inte meningen att avbryta dit gnäll med massa fakta.

Vad jag hört och sett så var det på en sida där det fanns D3 bilder redan från 2005...

Runt 2005 eller 2006 så la dom ner det dåvarande Diablo 3 projektet för att börja om från början. Det var även då de flesta som arbetade på Diablo 2 lämnade Blizzard.

Skrivet av FZSuger:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ender:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har officiellt tröttnat. Dom har jobbat på ett spel i 13 år, som var roligt i en vecka.

Jobbat på D3 i 13 år säger du? (och jag vet att du inte är ensam)
Diablo2 släpptes 2000 och expansionen: LoD släpptes 2001. Då har vi 11 år sedan deras senaste Diablo titel släpptes...och tror du att dom har "jobbat" med D3 sedan dess?
D3 offentliggjordes i mitten på 2008, så jag skulle tippa på att det legat på tapeten nåt år innan dess.

Men förlåt, det var inte meningen att avbryta dit gnäll med massa fakta.

Vad jag hört och sett så var det på en sida där det fanns D3 bilder redan från 2005...

Runt 2005 eller 2006 så la dom ner det dåvarande Diablo 3 projektet för att börja om från början. Det var även då de flesta som arbetade på Diablo 2 lämnade Blizzard.

Jaha, det förklarar varför Diablo 3 är spelhistoriens största fail

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Jaha, det förklarar varför Diablo 3 är spelhistoriens största fail

Men omg. Sur för att du slängde dina hårt förvärvade pengar på ett spel som du tyvärr inte tyckte levde upp till dina förväntingar efter den extrema hypen som varit?

Det är ett bra spel, visst, lanseringen sök pung, men jag kan nog komma på betydligt sämre spel därute (DNF)....


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Haft 150-250ms 2veckor nu och det är en lång tråd på forumet med folk som har samma problem. Blizzard har dock inte skrivit något där på sjukt längre så antar vi får köra med den msen.

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Det är ett mediokert spel, visst, lanseringen sök pung och det finns andra bra spel att spela istället.

Fix'd

12
Skriv svar